Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1218 ggr
Doc
0

En elak tanke

,,,fick jag just. Jag har ju blockerat dumma annonser om viktminskningskurer med pulverersättning av måltider, och liknande (ex viktklubb), från min blogg. Tänk om jag inte skulle göra det?

Annonserna fungerar så att annonsören betalar några kronor typ, varje gång någon trycker på dem. I och med att mina läsare antagligen är för smarta för att gå på sådana dumheter, så gör det kanske inte så mycket. Dessutom tas ju detta från deras annonseringsbudget, varför de kan få annonsera mindre på andra håll… där folk kanske har lättare gå på det.

Nu får jag såklart inte uppmana någon att trycka på dem enligt kontraktet, men så fungerar det.

Vad tycker ni, skall jag släppa in dem på försök? Glad

Amiechan
0

*skrattar rått*

Får du citera ditt kontrakt? Tex biten om att du inte får uppmana folk att klicka på reklamen? ;)

Doc
0

Haha, jag har kanske inte läst tillräckligt noga, men jag tror jag får citera! Flört

Amiechan
0

Men det finns tyvärr ett aber - nybörjare som ramlar in på din sida och vill hitta en enkel utväg av typen "ät exakt så här så kommer allt att bli bra". Eftersom det inte finns en sån enkel utväg kan det vara lätt för någon som inte förstått grundidéerna riktigt 100%igt att klicka på en länk från din sida som verkar ge exakt det. För "om du tillåter sådan reklam måste den vara ok" kan någon som är inresserad enbart av viktnedgång tänka.

Doc
0

Jo det var så jag tänkte från början. Tror nog jag fortsätter så här, men det var en lite rolig tanke!

[linda-pinda]
0

Håller med #3, för sådan är jag själv ofta, men är även även enig med dig Doc om att det var en väldigt rolig tanke *skrattar rått jag med*

Margareta
0

Om tanken att Du förbrukar en del av deras PR-budget till ingen nytta så är det ju lite roligt faktiskt…. men som sagt om man lurar någon är det ju inte så kul.

Numer pensionär i Nynäshamn

DrAnna
0

Etiskt-moraliskt helt fel att tillåta sådana annonser osv.

Här gäller det att framstå som mkt seriös , bla med tanke på inhoppande dietister och andra…

odezza
0

Tanken är kul, med den typen av annonser sänker nog trovärdigheten på din sida, så jag tycker det är bra att  du blockerar dom… skulle också kunna uttnyttjas av eventuella "motståndare"… HemlisFlört

"still lost in space and time"

Timmermannen
0

Va, finns det annonser? Mig stör dom inte!

Tvillingsyster
0

Doc… en del försöker utnyttja ditt blogg för sina bedrägliga syften.

cattabantar
0

Nej, gör det inte.

En anledning till att åtminstone jag uppfattar din sida som seriös är att det genomgående är fritt från dumheter. Om jag som splitter ny kom in och det var "smalmats"reklam skulle jag inte vara lika vänligt inställd.

Men jag tycker idén är riktigt bra och elak.Tyst

Isa56
0

Haha Som tankelek var den kulSkrattande Jag hade klickat ofta.

Nu tillhör ju jag dem som klickar på sådana annonser för att räkna ut hur mycket jag sparar på att inte stoppa i mig deras mystiska blandningar. Men för nybörjare är risken nog stor att de tar annonserna på allvar och tror de är ok. Flört

*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

ingrid-in-sweden
0

Ja- själv har jag ofta läst i Annika D's kommetarer att många inte förstår reklamen alls utan tror att den är 'sanktionerad'.

sepersl
0

Tanken var rolig! Skrattande men i praktiken är det inte bra. Det blir synd om nybörjarna som blir helt förvirrade