Lillejulafton
Här sitter jag i nattlinne och tar det lugnt. Har ett nötbröd i ungen och hela huset doftar nötter. Jag tänkte att en skiva bröd till julmaten skulle vara gott.
Idag skall vi ta det lugnt, mannen och jag, och inte stressa och jäkta. Allt är klart, huset, granen och maten. Det enda som återstår nu är att giljera skinkan. Det gör jag senare idag.
I morgon kommer barn, barnbarn och svärfar hit och äter jullunch. På kvällen åker vi till äldsta dottern och äter middag. Det blir dansk mat, anka, fläskstek osv. Skönt att bli lite uppassad
Hoppas ni alla har det skönt och glöm inte att ta det lugnt och njuta av julfriden.
Oj vilket söt luciatåg… barnbarnen antar jag…
Vi har ingen julfrid alls ännu, bara stök och bök och en massa prylar jag inte vet vart jag skall stoppa ännu… lite ledsamt är det, för vi är trötta nu och skulle behöva en paus…
Numer pensionär i Nynäshamn
Jag hoppas ni får en behövlig vila snart. Det är jobbigt att flytta och du gör det mitt i julstöket.
Det är barnbarnen för 3 år sedan.
Julefrid…man blir liksom lugn av det ordet. Vi är nu på väg till min dotter, åker om en liten stund och kommer hem igen i morgon kväll. Har trillat LCHF-köttbullar åt hela gänget och resten fixar vi när vi kommer dit. Margareta! Var rädd om dig! Ta en välbehövlig paus. Packlårarna springer inte ifrån dig. Förra julen hade vi en liknande situation, fast på grund av husreparation. Vi hade bara vårt lilla torpkök att vara i. Kändes som vi firade jul i husvagn. Men mysigt var det, mitt i röran. "Compact living". Tips: Begränsa dig till en yta, mys till det där och strunta i resten.
God Jul!

God Jul och Gott Nytt Ar! Här har vi vaknat upp till ett snölandskap. Helt utan att vi markt nagot, har det blivit snokaos och ingen far ge sig ut pa vagarna, manga far problem nu till julen, dom raknar med att 18 miljoner bilar skall ut och aka i helgen. Jag tanker inte ga ut, for snoplogning ar obefintlig for tillfallet och det ar sa varmt och gott inne. Foto av vinterlandskapet bifogas.

wow, jag vill också ha snö
//Karin

Nar jag skickade mitt inlagg, hade jag inte last Syster Ysters ovan, hur ar receptet till LCHF-kottbullar?
God Jul allihopa!!
Navarro, jag vet inte hur just det receptet ser ut som kallas LCHF-köttbullar. Jag gjorde mina idag på hälften nöt och hälften fläskfärs, kanske totalt ca 600 gr. Till detta blandade jag i 2 äggulor och 2 dl grädde plus kryddor. Blev gott, de är provsmakade 
#6 Hejsan alla julfirare. Till mina köttbullar hade jag 1/3 ryggspäck (i princip ister med något lite fläskkött i) och 2/3 blandfärs, en gul lök, vispgrädde, två ägg och kryddor. Gott! De sista försvann när grabbarna hade natträff i köket.