Det ljusnar...
Nu har det vänt och vi går mot ljusare tider.
Det känns lika fantastiskt varje år!
Vi har packat upp 40 flyttkartonger och har bara 40 kvar, förutom bananlådor och IKEA-påsar så det ljusnar även på den fronten. Himmel vad prylar vi har…
Min yngsta dotter vill handla julklappar idag, så kanske jag gör ett avbrott och åker en stund med henne…
Numer pensionär i Nynäshamn
Vilken motion ni får!
Gratis…
Måste vara spännande att få flytta in i nya hemmet, men annars är jag inte alls avundsjuk på dig - det är tufft att få allt i ordning.
Det kan vara nyttigt att flytta ibland, för att man får skäl att göra sig av med en massa onödiga prylar. Eller så kan man göra som de gjorde i ett inredningsprogram: de bar ut allt de ägde och ställde på gräsmattan (under ett partytält så det var skyddat) då var det enklare att låta bli att bära tillbaka in det som egentligen var onödigt…!
Jag har en bekant som flyttade från ett stort hus till en liten lägenhet - för att få mindre yta att städa och mindre plats att ställa onödiga prylar!
Vi trodde vi hade rensat massor och vi trodde det skulle bli luftigtare eftersom det här huset är större, men ack vad fel… vi är på gång att rensa mer. Luftigheten betyder mer nuförtiden än prylarna….
Så tycker jag också, har det med åldern att göra? Att prylar blir allt mer oviktiga…?
I grannbyn var det ett hus som brann ner för något år sen - som tur var när folket var på jobbet, ingen blev skadad. Men då började jag tänka: om det brann i mitt hus - finns det några prylar som jag skulle sörja?
Kanske några enstaka arvegods, en tavla målad av min mormors bror och liknande. Det stora ekskåpet i köket. Men skåpet skulle aldrig gå att bära ut (det krävdes 4 man för att bära vardera halvan av det) och tavlorna skulle jag säkert inte ens komma att tänka på om det verkligen brann… Ärligt talat skulle jag nog vara väldigt nöjd om jag och barnen - och hundarna - var oskadda och jag hade de vanliga småsakerna med mig (mobil, bilnyckel, plånbok).
då vet jag vad jag har att vänta mig….vi ska snart flytta, jag har bott i samma hus i snart 39 år, så det finns en del…oj.oj….
lycka till med dina kart.
God Jul!
Vi har packat upp mer än hälften totalt och blivit nästan klara i köket, det är lite som fattas som skall investeras men det får bli senare.
Nu är det resten kvar…. oj innan all förvaring är fixad på ett sätt som fungerar och lampor, gardiner skall vi inte prata om…