Ischoklad...
Finns det någon vänlig själ som kan dela med sig av sitt recept på ischoklad?
Jag har aldrig gjort det själv men var med när mamma gjorde det för en himla massa år sedan.
Jag brukar smälta en riktigt mörk chokladkaka och blanda med smält kokosfett, ca lika mycket av varje och sedan ösa upp smeten i knäckformar. Och sedan in med dem i kylskåpet. Jättegott godis och inte mycket kolhydrater i varje bit.
Jag kör 10 gram 85% choklad per 40 gram kokosfett. Hackar chokladen och lägger den i kokosfettet som läggs i en skål med vattenbad.

titta i google och tar utan socker.
125 gram mörk choklad
250 gram kokosfett
sämälta i micro och häll i ischokladformar.
Vänliga hälsningar Stephan

Jag gjorde i morse, 50/50.."på en höft", tog kokosfett med smak, 81% choklad. Smälte i mikron, sen blandade jag i kokosflingor också. Lite "Bounty-känsla":)
Jag tar dubbelt så mycket kokosfett som choklad och i julas så hade jag hackade valnötter i en sats och rivet citronskal i en annan. Bägge blev jättegoda!
aswedishsmorgasbord.com
Ahh.. gjorde just ischoklad - blev inspirerad. Funderade över om jag skulle ha i citron men hoppade över det. Ska testa det till nästa gång! :)
/ OlgaMaria, sajtvärd på Allergier iFokus
Jag brukar göra av ca50 gr 100% choklad/kakaomassa från pralinhuset. Smälter detta i vatten bad och tar sedan i ca 100-150 gr kallpressad cocosolja/fett (från Life butik)….. är man inte alltför kolhydratkänslig kan man blanda i ca 5 gr florsocker….. det ger knappast någon kollis / ischoklad, men det är lite smakförhöjare.
Kan naturligtvis slopas.
Nyttigt godis, bara att njuta. :-)
Åh så sugen man blev nu.. Attans 
Det finns väl inte mer att göra än att pallra till affären och köpa sig ingedienserna! 
Blandar kokosfett med lite Bregott (normal - som ju innehåller lite salt, för att neutralisera beskheten), kokosflingor o lite steviapulver med 100 % ekologisk kakao och en droppe ren pepparmintsolja från apoteket (svårt att få tag i så här års - den i livsmedelsaffären smakar kemikalier så den vill jag inte ha).
Har inga proportioner men gissar ca 3-4 msk kokosfett, ½-1 msk Bregott, ½ msk kokosflingor, lite stevia och, som sagt, en enda liten droppe pepparmintsolja.
Jättegott!
Lite av denna "ischoklad" tar bort sötsuget direkt (för mig)!
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing
- Kokosfett med smak
- sukrin
- kakaomassa utan socker
Smält sukrinet i kokosfettet, lägg i den krossade kakaomassan under omrörning och ta bort från värmen.
Som omväxling lägger jag ett litet torkat tranbär i varje form. Jättegott!
Obs, köp kallpressat kokosfett i hälsokosten, inte vanligt kokosfett från ICA och Coop.