p-piller !!!
Någon som "käkar" p-piller här? Bra alternativ som gör att man inte går upp så jäkla mycket i vikt och drabbas av alla andra typiska besvär?!
Ska dra ut p-staven imorgon som verkligen varit värdelös.
Har verkligen bestämt mig för att "banta" med LCHF (har redan gått ner 4 kg på 2 veckor) och vill inte hindras av en massa jobbiga hormoner!
Please help me!
:)

Jaa då, jag äter p-piller sedan ganska många år, men jag funderar på att sluta eftersom en barnmorska sa till mig att det var svårare att gå ner när man äter dem. Dock har min viktminsking gått ganska bra med -7 kg sedan jag började med LCHF den 20 juli i år. men jag ska ta en ny diskussion med min barnmorska när jag går dit om ett par veckor får se vad hon säger.
Prata med din också, så får du se vad hon/han säger.
Jag ska prata med henne imorgon.
Det är ganska jobbigt för å ena sidan hade jag gärna sluppit allt vad hormoner och preventinmedel heter. Men det går ju inte direkt med pojkvän när man är för ung för att bli gravid =) Hehe.

Det finns ju inget universal p-piller, utan det fungerar olika för alla. Däremot vet jag att Yasmin är vätskedrivande, vilket gör att du inte samlar på dig onödigt vatten i alla fall. (Kan även hjälpa med hyn och om man är deppig pga den avsvällande effekten på hjärnan).
Du ska inte bli rädd om din "bantning" stannar upp, 4 kg per 2 veckor är nog inget du kan räkna med.
Lycka till! 
Kopparspiral. Helt utan hormoner.
wow! tur att jag käkar yasmin då. fast jag tycker mest att jag är illamående och har migrän, men tänkte ändå ge det ett försök till den här månaden ut. annars finns ju alltid kondom om ni hört talas om det?
Nått som verkligen kan rekommenderas är p-ringen. Mycket mindre hormoner (de hormoner som är, hamnar på rätt ställe på direkten)och man slipper hålla koll på pillren varje dag. Jättesmidigt!! Och inga biverkningar alls vad jag kunnat märka av då jag använt den (ca 3 år). Varken i början eller nu efter jag slutat med den.
Jag tycker inte det är rättvist att vi kvinnor får ta hela skiten på oss. Jag ser fram emot att det blir männen som skall använda preventivmedel istället.
Sorry TS för att jag är off topic, kunde bara inte låta bli.
De har ju tydligen redan uppfunnit p-piller för män, men de finns inte ute för det finns tydligen ingen marknad för dem. Jäkla karlar, lata e vad dom e!! 

Jag käkade P-piller så gott som regelbundet i 15 år. På plus-sidan var att det gav mig bättre hy (har acnebesvär), men på minus-sidan kom jobbiga humörsvängningar. Har nu helt slutat med P-piller (sedan 13 månadet tillbaka) och märker redan hur jag känner mig mer glad och harmonisk. Fick dock värsta acneutbrottet också efter att p-pillrena drogs in, men nu med lchf börjar det problemet iofs att reda ut sig också.
Man får prioritera vad som är viktigt för en själv, med andra ord.
#7 och #8
De karlar jag pratat med har absolut kunnat tänka sig att ta p-piller för män om det kom ut.
Men de visste inte om att det fanns ett på g. Undrar hur de kom fram till att det inte finns någon marknad för det? 
#10 Läste om det på Aftonbladet, så det kanske inte är så vetenskapligt 
Tror det kan vart denna artikel ja läste men tydligen så har mitt minne förenklat texten lite.. hihi..
http://www.aftonbladet.se/wendela/relationer/article5510324.ab
tack för alla tips! =)
ska prova yasmin i tre månader nu, hoppas det funkar!

Har käkat både p-piller och minipiller men mår inte bra på dem. Så nu är det kondom som gäller… jag tycker att det är ett bra alternativ.

Jag äter triregol sen en massa år tillbaka och det funkar finfint