Mer energi
Ni som ätit många kolhydrater tidigare men som nu äter färre på LCHF, ungefär när (om alls) kände ni att ni fick mer energi? Hur lång tid tog det lixom?
För mig så tog det väl ungefär 3 veckor innan jag började känna mig lite bättre. Efter 2 månader så kände jag mig superstark på gymmet.
efter 2 månader fick jag ett oemotståndligt sug efter att börja promenera.

2-3 veckor tog övergångsbesvären med yrsel och huvudvärk för mig, men om jag kommer rätt ihåg började jag känna mig energisk redan medan de pågick. Mitt minne säger 1-2 veckor

Direkt faktiskt. Första veckan var det som om jag gick på Ectasy. Andra veckan slog det däremot till med lite huvudvärk, irritation och trötthet. Men nu märker jag inte så stor skillnad i pigghet/trötthet mot hur det var innan jag gick på LCHF. Däremot har jag upptäckt många andra fördelar som brist på sockersug, långvarig mättnadskänsla, harmoni, välfungerande tarmflora och min sambo säger att jag är jämnare i humöret.

Ca 1 månad tyckte jag att det tog. Däremot får jag snabbt mjölksyra i benen om jag joggar i backar och jag har hållit på i snart två år (mer eller mindre strikt) - det känns trist