Chattrum goddag/godnatt 5...
Eftersom den gamla tråden Chattrum goddag/godnatt började bli trög ….startar jag en ny tråd…..
Här pratar vi om det mesta ….säger hej, godmorgon, goddag och kanske godnatt….
Som sagt kacklar om lite allt möjligt…..
Välkomna alla gamla och nya trådenbesökare….
nenna31
Ps. någon Medarbetare kanske kan nåla den nya tråden och länka den gamla D.s
Tack på förhand…
Hej igen.
Tar en liten paus, mitt i all städning,5 håller på att storstäda köket. Hunden peppar genom att ligga i hallen och titta på. 
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻

Isa56….det gör du rätt i….brukar oxå pausa med att chatta lite här…..bara det att risken är att det blir låååånga pauser….
Vad har du för hund….vill ha en hund…snart…

ÅÅÅÅhhhhhhh….har oxå haft en svart labradorhane…..helt underbar….Han hette Miro…..och var stor och kraftig och underbart snäll……saknar honom…..
Bra med en ny start på tråden.
# Nenna
Kul att du fick ett trevligt kalas. Blev du 28 el 29 nu? Om man får fråga.
.
Själv kommer jag att fira mina 28år tillsammans med dottern på Gotland.

Vi har varit på lantbruksmässa i dag, gubben, dottern och hennes son. Så det gick otroligt bra för mig fick stöda mig på vagnen och hade en hopfällbar campingstol med.
Nu kom ju förståss regnet!!
Mattor på tork och ute vistslse på mässan. Visst kan man få lös regn om man vill!!

# Nenna
Din födelsedagsfest lät väldigt trevlig. Att du fick också en orchide - härligt! Här får du en liten tårta från mig i efterskott….
Godmorgon, känns att man torkade av skåp igår i dag är man lika vig som ett kylskåp.
Nåja det ledar till sen.
Ha en skön söndag
kram

Tjingeling…..
Lottalis……28 vet ja ….
Visst är dessa stolar bra …jag har en med väska som jag kan hänga över axeln…kanonbra,,,,När du ändå håller på ….kan du väl tvätta mina mattor oxå…
Tvillingsyster……tackar …..god den……. var massor med gräddeo hallon…mmmm
Isa56…..Känner du dig oxå som ett kylskåp….det händer mig ofta…..var rädd om dig …varma tröstkramar..
)
Idag ska jag kanske åka fram o åter till Örebro….sonen ska sälja sin bil…..
Ikväller får jag fikabesök…..kul…
Hopp hej!
Igår var det kalas hos lilla mamma. Trevligt. Nu ska jag ut o se om jag hittar nån svamp. Jag måste städa lite oxå. Nästa vecka måste jag börja förbereda för riksutställningen på Elmia, även om vi bara är borta över helgen är det mycket att fixa innan. Är det nån som är i närheten av Jönköping nästa helg så passa på o gå o titta på Rila på Elmia. Där ska finnas lite kaniner, kor, får, höns o mässa med utställare. Det blir oxå en del uppvisningar med häst. O så riksutställning av ardenner, även nordsvensk o russ har utställning av sina raser. Det håller på både lördag o söndag.
Må så gott!

mumin61….låter kuligt med mässan…..det är ju inte så långt härifrån….hade jag bil så skulle jag kommit …men tyvärr….får bli en annan gång……ha så jätte kul…..
Visst är det kul med kalas…..sonen fyller på onsdag …så får se vad han vill ha för "kalas" …han fyller 22 år…..ojoj…vad tiden går…
nenna31 Tack
Nu hittade jag hit
nenna31
Ja, det brukar vara sk*tkul när det är riks, men de som inte är så intresserade av hästar tror ju jag är knäpp. Vi ska åka dit redan på fredag morgon eftersom min gubbe är med i ardennerföreningens styrelse o de ska förbereda dagen innan. Har de inget särskilt som jag ska göra så tänker jag ligga i husvagnen o läsa o ha det lugnt o skönt hela fredagen, men de hittar nog på några sysslor till mej med. På fredag kvällen har vi alltid grillfest, då brukar det bli riktigt party, vad jag ser fram emot det. Frågan är vad jag ska dricka, öl el vin? Iof är jag inte så mycket för vin men det är väl bättre än öl… Hmmm tål att tänkas på. Cider ska jag nog aldrig dricka mer, det var för äckligt, jag som gillat det innan. Sen på lördag morgon drar allt igång, så synd att du inte kan komma, hade varit roligt att träffa dej. Visst är det konstigt att barnen blir så "gamla", min äldste är 25. Kan inte fatta att tiden rasslar iväg så fort, jag hinner inte med. Hoppas ni får en hejdundrande rolig 22 årsfest. Kram
#Nenna
Kom över me mattorna nog tvättar jag dem på samma gång.
De får ju sjuts tillbaka senare.
Men hur man får dem torra i regnväder är en annan femma. för nu har det regnat i dag också.
#Isa
Man får "jobba" varannan dag.
#Mumin
De hade 300 djur nu på mässan vi var på. Vi hittade en Aberdin Angus ko och kalv med samma släkttavla som vi har. Där fanns många hästar också uppvisningar. Just när vi var vid djuren så började det regna att vi inte såg så mycket innan de fick avbryta.
Kan du koppla av bättre i husvagnen än hemma? Jag klarar inte att ha riktigt ledigt hemma, men i husbilen går det bra. Det tar en liten stund att städa sen är det bara att vila med en bok eller nåt.
Lottalis
Visst är det lättare att koppla av i husvagnen än hemma, när man är hemma finns det ju alltid så mycket man "måste" göra genast. Det är svårt att sätta sej i lugn o ro när man ser allt som väntar. Tyvärr är vi inte ute med husvagnen mer än en helg om året nu för tiden, o det är just när det är riksutställning o då är det så mycket att göra med hästarna. Därför hoppas jag att de inte hittar på några jobb åt mej på fredag, utan att jag får sitta i lugn o ro. Lite avundsjuk blir jag när jag hör att du har husbil, det vill jag oxå ha, det verkar mysigare än husvagn. O så kan man dra hästtransporten efter.
Vad roligt det lät med en så stor mässa, synd att det regnade. Vi var i Belgien för två år sedan o tittade på en stor lantbruksmässa o utställning av massor med ardenner. Tyvärr regnade det hela dagen, men är man tokiga som jag o min gubbe är går man där genomblöt hela dagen o tycker det är KUL ändå. Vad roligt att ni hittade kor med samma stam som de ni har, alltid kul att kunna jämföra lite.

Tjingeling…..måndag morgon…….
Ja nu är det ny arbetsvecka igen……idag blir det jobba…imorgon ska jag o träffa lite "lchf-folk"….östgötaträff…….någon i denna tråd som kommer….????ska oxå passa på att handla sista presenten till grabben när jag ändå är i den stora staden Norrköping…..På onsdag job…och så FIRA sonens 22-årsdag…undra vad vi ska hitta på ……han jobbar natt den här veckan så han är ju inte vaken så många timmar samtidigt som oss….hm kommer säkert på nåt…Sen är det bara nägra dagar till så åker sonen o jag till dottern i Sthlm…tralla…….
mumin61…..Du frestar mig…skulle vara kul ju…..
.vem vet vem vet??????….
..Gillar husvagn…har "bott" i husvagn i två år när barnen var 2 o 4 år…..följde med min dåvarande man på arbetsresor i Europa….skulle gärna ha en husvagn igen…..man kopplar av på ett helt annat sätt…..o så gillar jag "myskänslan"….Förstår dig och din man och era intressen….åkte oxå på hundutställningar lite grann förut o även hundkapp….gillar känslan av sammhörighet…..
Lottalis…..inte ska du slita med mina mattor…jag köper nya…..är ju rik som ett troll ju…..fniss…..knappast…
Kan man inte sätta fast dom bakpå husbilen o låta dom torka i vinddraget…????dom blir nog skitigare då …..
Missmullig…..kul kul…hoppas du hänger på i tråden o skriver ….här skriver vi kanske inte så mycket om lchf-kosten…utan här har det nog blivit lite mera annat kacketl…men kul har vi….
mumin61…drick öl om du gillar det ….kan rekomendera Spendrups Bright Brew low carb…..5,0 %…rikigt god….ska innehålla mindre kolisar…..har själv märkt att de inte stör min viktminskning nämnvärt….men vi är ju olika….kanske är det psykologiskt……gillar öl bättre än vin främst när det är varma sommarkvällar…..så de får ingå i min kost i rimliga mängder…..Ha så jätte kul i helgen….
Kram på er alla här inne….
Jahaaa! Det var HÄR ni gömde er allihopa! 
Va bra att jag hittade hit då.
Jahapp…då var det måndag igen. Bara att jobba på och vänta tills nästa lön. Mmmm, det kommer vara underbart! Får äntligen sambon sina pengar också. Sweet, sweet money! ;P
nenna31
Det kan ju vara bara kul att träffa andra människor bara.
Kanske är det fler här som är Stockholmare ?? Hojta gärna till hos mig då.
Ikväll sålde vi vår lilla Humlan, hon är ju för liten för att lämna mamma ännu så hon ska stanna hos oss tills oktober. Det är en jättegullig tjej som köpt henne så det känns så bra att veta att hon kommer till ett bra hem.
Just nu sitter jag o väntar på att sonen ska ringa o tala om att hans flickvän har kommit fram till Landvetter ordentligt. Sen har de ju en bra bit att åka hem oxå.
nenna31
Nu hoppas jag att ölen är god för jag var o köpte tio st idag. Inte för att jag ska dricka alla på fredag, men tänkte att det kan vara gott o ha hemma om jag blir sugen. Så nu är vinet bortröstat. O det här med att öl stör viktminskningen kan kvitta för jag går inte ner nåt ändå, bara jag inte går upp istället.
Omstart
Ja, det blev lite kurragömma med den nya tråden eftersom den inte är nålad, men det skrivs ju ändå rätt ofta här så de flesta ska nog hitta oss.
Hoppas att ni alla kommer att "sussa" gott inatt, det gör nog inte jag, jag tycker att det är lite oroligt innan jag vet att sonen kommit hem (hönsmamma).

Herre gud va trött jag är idag. >_<
Satt uppe alldeles för länge igår och gjorde absolut ingenting vettigt alls. Men men…får försöka ta igen en timme på bussen in till jobbet. =P
God morgon på er allihopa i alla fall!

Tjingeling…..
Idag blir det besök i grannkommunen….dels är vi ju några lchf-folk som ska ses……
och så ska jag passa på att köpa present till sonen som fyller imorgon…är innne på en stor väska typ mindre trunk….som han kan ha när vi åker till Sthlm på lördag…..
mumin61…humlan måste vara ett litet föl förstår jag……kan tänka mig att det känns att sälja henne men men man kan ju inte behålla alla fölen…..för jag har för mig att ni fick några stycken….(eller blandar jag ihop nu???)…..Jag är hönsmamma jag med…känns skönt att veta när de är på plats igen….inget fel i det ….tycker jag …men ungdomarna tycker man är larvig ibland….
Kan berätta när det gäller ölen….jag drack min första öl när jag var på kryssning i slutet på juni….då hade jag inte druckit någon sedan 1 mars……innan kryssningen så stod jag still i min viktminskning några veckor efter min sjukhusvistelse……Men när jag kom hem från kryssningen så satte viktminskningen igång igen……och sen dess så tar jag en öl när jag känner för det och viktminskningen håller i sig ….snitt 0.5 kg/veckan….kanske psykologiskt eller så funkar det för mig att dricka nån öl då och då….det jag märker när jag dricker öl …är att jag får igång "pinkeriet"…inte för att det är problem annars…men vinet har inte den effekten….Gott är det iallafall…..
Omstar…men då vilken nattsuddare du är……
…vet det blir så ibland……
Ha en bra dag allt gott folk……kram..
Godmorgon alla.
) från ett gråmulet Skåne.
Fast det är rätt skönt ute, vindstilla och tyst, lite blött i gräset, men tillräckligt varmt att vara ute i bara t-shirt. Ja och shorts, hehe undrar vad grannarna skulle sagt annars.
Mumin61 "Hönsmamma" är vi nog allihop lite då och då,
en av mina söner var ju i Norge med sambo i två veckor, och fiskade. Han har fyllt 30, men vad skönt när de kom hem välbehållna.
Grattis Nenna31 en annan går bara uppåt i både vikt och midja "suck" kanske en öl då och då skulle sätta fart på det hela
Hm tål att tänka på "fniss"
nåja "hm" lagom är nog bäst tror jag haha
Ha en skön dag. kram
Godmorgon!
Idag blir en "trötter" dag, jag kunde inte somna innan jag visste att sonen med flickvän kommit hem. De var hemma strax efter fyra, så det har inte blivit mycket sömn inatt, men allt har ju gått bra o det är huvudsaken. Inatt var jag nästan mer orolig än jag brukar,för sonen har jobbat ganska mycket sista dagarna så han var rätt trött, det är ju inte så bra när man ska köra långt på natten.
Nu ska jag vara snäll mot de andra i familjen o baka bullar o kakor som de ska ha i helgen, till mej ska jag göra köttfärsbiffar o köttfärsröror o kokta ägg. Fast egentligen, är man snäll när man "matar" folk med bullar?
Humlan är ett föl, o precis som du sa nenna så kan vi inte behålla alla, vi fick ju fyra föl i år. Men det känns ändå jättebra för hon kommer till ett så bra ställe.
Ska bli spännande o se vad som händer med vikten när jag dricker några öl, kan ju alltid hoppas att det funkar som för dej nenna, så vågen pekar lite neråt. Grattis till det föresten, det låter ju som om det går lagom fort oxå.
Ha det så gott!
Oj, här var det tyst!
Det verkar bli en solig o fin dag, det kan behövas som omväxling.
Idag ska här städas, sonen med flickvän ska ju bo här o ta hand om hundar, katter o höns när vi är iväg i helgen. Men vad tråkigt det är att städa, får nog ta paus vid datorn ofta.
Ha de!
Städning är något som jag gärna hoppar över…men de går ju inte.. damm allergi!
Nu fyller svärmor 86år på tisdag. Men då är jag på rehabliitering hela dagen så vi har kalas på söndag i stället. Har haft en jobbig dag i dag och har städningen i morgon, tur man har hjälp. På lördag har mitt barnbarn 1års kalas fyller egentligen i morgon.
Så nu har jag planerat göra ostkaka till mig. Har maskarpone - jordgubbs glass i frysen.
Nenna
Hur var träffen? Säkert intressant att få snacka om egen mat utan att någon höjer på ögonbrynen.
Om jag skulle lära mig dricka öl
Varför kallas det Kungens kurva? Om jag hittar avfarten skall vi pröva de affärerna.

Hej på er alla! Här sitter en nattsuddare på jobbet (personlig assistent). Det är tur att man har dator och tv det blir väldigt långa nätter!
Jag har fått en släng av sug, jag är sugen på mat heeeela tiden och jag fattar inte varför
kan det vara någon brist eller något? Finns det någon som har några tips?
Lottalis
Den där städningen gör man så sällan man kan, men med två hundar blir det rätt ofta ändå. Nu är det gjort för denna gången iaf, skönt. Roligt med kalas, särskilt barnbarnets kan jag tänka mej. Öl är gott, får se hur det går med vikten bara. Hoppas det går för mej som för nenna31. Hoppas du får en bättre dag imorgon.
elin83
Jag brukar oxå nattsudda på jobbet (vårdare på service boende), men just nu har jag semester. Jag tycker nätterna går fort nu när jag lärt mej använda datorn, tv:n är ju inte så kul vi har bara basutbudet av kanaler på mitt jobb. Ät nåt riktigt fett om du är sugen, det brukar hjälpa. Ha det så bra inatt o sov gott imorgon bitti.
God morgon på er!
Här sitter jag och är grinig på mig själv. Missade min buss idag! 
Men som tur är har jag en snäll arbetskamrat som jobbat på nästan samma ställe som mig, så jag snor skjuts med henne idag. ;)
Men irriterande är det i alla fall.

Nu har jag bara 2 timmar kvar tills jag får gå hem och sova….
mumin61
Tackar, ska se vad man skulle kunna hitta på då. Jag är inte förtjust i majonäs annars är ju det fett….
Nej något tv-utbud är ju synd att säga finns på natten, förutom "tre och en halv män".
Omstart
Din stackare, det är ju inte det bästa sättet att börja dagen på direkt!! Vilken tur att du ändå kunde få skjuts dit.
Hejsan!
Idag blir det full fart med att packa husvagnen o att tvätta hästar. Det här brukar vara en av höjdpunkterna på året så jag ser verkligen fram emot helgen.
Sonen o hans flickvän var här igår kväll. Vad jag blir frustrerad när jag ska prata engelska. Jag är inte så bra på det, alltså jag har inga problem med att förstå o göra mej förstådd men det blir så "platt" på nåt sätt.
Omstart
Vilken trist start på dagen, tur att det löste sej. Hoppas resten av dagen blir bättre.
elin83
Jag brukar ha ett smörpaket på jobbet, bra att ha i te eller kaffe när man blir sugen på nåt.
Ha det nu så bra alla ni goa människor.

Tjingeling tjingeling……
tittar in en liten sväng……har haft ett par dagar med mycket omkring mig …..
I tisdags var jag ju till Norrrköping …dels för att köpa present till sonen….hittade en kanonbra väska som han blev riktigt nöjd med…
….Sen var vi några Lchf-Östgötar som träffades…..oxå riktigt kuligt…..vi var fem med mig……och vi sa att vi ska försöka ses första tisdagen i månaden kl. 18…om nån vill hänga på…..
Igår …var det jobb och sonenes kalas …sen var jag tvungen att handla…oj oj….tidigt i säng …skulle upp kl 05.15 imorse…..!!!!
mitt i natten ju…..skulle köra några ungdomar till Halkbanan…..hemma igen kl 12….idag …..så kan tro att jag sov som en stock ett par timmar i soffan…skööönt….så nu äntligen sitter jag här en stund…..måste kasta mig över en enorm disk…urk…men det ska nog fixa sig….
Många kramar till er där ute…

Lottalis….Det kallas för" kungens kurva" för att våran fd kung körde av vägen där….
Vi har även "kungens rodell" i Norrköping…..där körde vår nuvarande kung på en annan bil….
…idag pryder man rondellen med en kungakrona i Norrköping….
Det är inge svårighetar att hitta dit…..väl utmärkt och lätt att köra av och på E4:an är det oxå….Lycka till……

Jaha, då var man på jobbet igen… Det är lite svårt att sova på dagarna när solen skiner. Det är trevligt att den skiner, men jag skulle vilja påstå att den har lite dålig taiming…. Jag har en känsla av att det inte riktigt alla som tycker så!
God kväll på er alla där ute!
Gokväll!
Idag har det varit full rulle här, packat o fixat. Men nu är allt klart. Vi ska åka ganska tidigt imorgon så jag måste försöka komma i säng i skaplig tid, det blir inte lätt för en nattuggla som mej.
Nu får ni hålla tummarna för oss i helgen, även om vi själva inte tror det går så bra i år. Tyvärr var det vår "bästa" häst som skadade sej, med henne hade vi nog kommit bland de första, men det är iaf kul o va me.
nenna31
Jag började undra vart du tagit vägen, men det förstår jag att du haft fullt upp. Hoppas sonens kalas var lyckat. Lite avis blir jag när jag hör att ni är några LCHF:are som träffas, jag känner mej lite ensam här, synd att det är så långt annars hade jag gärna kommit med.
Nu ska jag försöka övertala mej att gå o lägga mej.
Ha en riktigt skön helg allihopa!!!
Mumin
Hoppas ni har det bra i helgen. Håller tummarna.
Nenna
Låter som du har ett omväxlande jobb. Full rulle ser jag.
Skulle va kul om man var flera som åt lchf och bodde nära.
Om jag skulle stanna några dagar till i Sverige och komma på träffen
. Nej de blir för länge kommer att åka på ett kalas direkt sen så det blir 2 veckor i husbil. Min man får semester när jag kommer hem så det blir bara att hämta honom och åka vidare.
Skall snart träffa en riktig lchf:are ska bli kul!
Planerar någon av er att åka till Sthlm 3 oktober? Jag funderar på att åka dit.

Morsning korsning…..
Tvättdag idag….+ klädvård…hmhm….måste fixa sonens nyinköpta skjorta lyckades han fixa en reva i samma dag han köpte den….på ryggen!!! och grönska…..hmhm…man kan ju undra vad han gjorde i sommarnatten……ja de barnen de barnen…livet leker när man är ung…..(och gammal)….
Sen är det dags att packa lite här oxå…kom ju på att jag o sonen åker till Sthlm i morgon…och hälsar på dottern/syrran….Stand up på Grönan på lördag kväll och kryssning med Birca sön-mån…..attans va kuligt…
många år sedan jag gjorde någon form av semester med båda barnen samtidigt……. Det ser ju ut som vi kommer att få fint väder oxå….
Så mumin 61…det är ju inte konstigt att jag inte kan komma o titta på dina fina hästar….men förhoppningsvis så blir det flera chanser….
Elin83…jag känner igen det där….är själv gammal nattjobbare….jag trivdes kanon med nattjobbet…..det är ju svårt att sova nattetid oxå när det är så här varmt…..
Lottalis…..mitt jobb är både kul och omväxlande…..hoppas verkligen att det löser sig så att jag kan få en riktig tjäst där oxå på 10-15 /timmar i veckan…..håller tummarna…..
Jag har bokat två biljetter till Sthlm 3 okt…en till mig och en till dottern ….han äter inte den här kostern men jag vill att hon ska få lite större insyn i allt ….lite svårt att berätta själv….man blir liksom lite tjatig…..hon är mycket intresserad av kost, nyttig mat osv….så jag tror hon kommer att uppskatta seminariet….
..Det blir oxå ett perfekt tillfälle att hälsa på henne nån dag eller två….
Säger som Lottalis…..ska oxå snart träffa en äkta lchf:are…ska bli….kuligt och spännande….

Funderar själv på den där dagen i Sthlm…men vet inte riktigt än. Har inte bestämt mig liksom. Hmmm….får funder på det och kolla sen när nästa lön kommer ;)

Omstart…klart du ska med…..en chans att kunna träffas oxå…..hoppas du får dubbel lön nästa gång….
*skrattar* Duuu Nenna, det är vi två om att hoppas på! XD Vill gärna åka, men måste försöka planera in det. Vore sjukt roligt i alla fall. =)

tjing tjing….nu vinkar jag till er….ska bort ikväll och far till Sthlm imorgon som sagt……
Ha en bra helg ……kraaaaaaaaaaaaaaaaam…
Hoppas du får det skoj Nenna!

Kunde inte låta bli att läsa lite innan jag far…..
….Tack Omstart….ska se till att helgen blir lyckad….ha det gott du med….
vink vink……

Igår var det kusinträff här hemma…… vi var 23 personer av 43 möjliga…… kusinbarn medräknade. Vädret var perfekt så vi kunde sitta ute vid långbord och äta. Även LCHF-kost hade jag fixat till som komplement för den som ville undvika för mycket kolhydrater och/eller öka lite på fett.
Vi hade 1års kalas i går och 86års i dag. Det blev en massa extra kolisar
.
I morgon blir en värkdag och jag har ingen annan än mig själv att skylla!!
I morgon är en ny dag med nya möjligheter.
Hejsan hejsan.
Vad mycket roligt ni verkar ha el haft på gång denna helgen. Resor träffar o kalas, hoppas allt varit lyckat o kul.
Själv har jag haft sk*tkul i helgen. Grillfest på fredagskvällen o sen häst, häst, häst. Det gick lite bättre än förväntat för oss, vår häst kom tvåa i sin klass o fick 43 poäng.
Men så varmt vi haft det, jag har brännt mej i solen min nacke o mina kinder svider. O idag har jag ont i hela kroppen, tänk att man inte ska klara av att vara iväg en helg utan att må dåligt efteråt, jag har ju ändå inte gjort nåt ansträngande jobb eftersom båda våra flickor varit med o hjälpt till. Men det får väl vara värt ont i några dar när det gick så bra o var så kul. Idag ska jag plocka ur lite från husvagnen (om jag orkar) sen ska jag bara vila.
nenna31
Tack för tipset på öl. De var riktigt goda.
Hoppas alla får en bra start på veckan, kram.

-

Tvillingsyster
Tack så mycket!!! Vi är mycket nöjda, men om vi haft den andra hästen med oss oxå då jäklar hade hon vunnit.

….. blir det hon nästa gång? 
gokväll!
Internet slutade funka hos oss igår kväll o kom inte igång förrän nu, livet på landet.
Tvillingsyster
Jag hoppas hon blir så frisk så vi kan visa henne på riks nästa år, vi ska visa henne på en samlingspremiering nu i augusti för att få henne stamboksförd. Om inte mamman är stamboksförd kan man inte få fölet godkännt. Så vi får strunta i vad hon får för poäng nu när hon är skadad o bara visa henne. Om det går riktigt illa o vi måste ta bort henne, kan det ju kanske bli nåt av fölet iaf. Nästa år har vi en treåring som ska visas, hon är oxå jättefin. Men som sagt vi är jätteglada över vår andra plats nu i helgen, det är inte dåligt att ha Sveriges näst vackraste häst.
Grattis till 2:a platsen det va inte dåligt!
Jag var på provtagning i dag de tog 14 rör blod av mig så få se nu vad de hittar. Nåt är det de letar efter.
Var samtidigt på uppföljning av rehabiliteringen i januari. Kul att träffa alla som var med då. Men där kunde de inte heller säga så mycket nu innan provsvaren e klara.

Tjing tjing……nu är jag tillbaka ……helgen har varit kanon….ätit mat på resturanger….var på stand up på "grönan"…helt otroligt vad de är duktiga …..skrattade så jag fick kramp i kinderna …
.kryssningen var oxå jätte bra …lite lite folk …men men man kan ju inte få allt…..ätit har jag gjort….mest åt lchf hållet men det är klart blir ju inte som när man är hemma….lite mycket nötter och choklad….men vad gör det idag …..inget jag kan ändra på….
Har jobbat idag …..så nu är jag bra trötter trots att jag sovit middag…cyklade till jobbet för första gången på 3 år …..men men vet inte om det är därför jag har så attans ont just nu…eller om det är helgen som gör sig påmind…ska prova att cykla imorgon oxå…..så får jag se….
mumin62…Grattis till andraplatsen….och kul att ölen smakade bra ….blev lite orolig att du inte skulle gilla den….hoppas vågen inte spelar dig ett ont spratt….
Lottalis…AjAj…..inte kuligt….men vet hur det är med alla dessa provtagningar….ska ta prover på måndag ang. den ev. reumatismen….
Tvillingsyster….oj vad många kusiner ni är …..hos mig skulle det bara bli tre kusiner till mig + fem kusinbarn….men det är bara på den ena sidan…den andra vet jag ingetnting om….
Vink vink…..
Ena dottern har varit här idag o ikväll kom sonen med flickvän hit en sväng, det är alltid roligt när de kommer.
Lottalis
Tack! Vad jag lider med dej, 14 rör fy för attans sånt är aldrig roligt. Jag ska ta nya prover nästa vecka, men inte så många rör som tur är.
nenna31
Tack till dej oxå! Härligt att höra att resan blev lyckad. Synd att du fått ont efteråt, hoppas det snart går över. Jag har haft ont o varit fruktansvärt trött efter helgen, men det onda börjar gå över nu. Visst är det trist att man inte ska kunna ha lite roligt utan att det straffar sej. Ölen var ju riktigt god, men jag vågade bara dricka två för medicinen jag äter. Jag har ingen våg som funkar så jag får se om en vecka när jag jobbar igen om det märks nåt.
Jag sitter o väntar på att gubben ska ringa, jag har lovat att hämta honom ikväll för han är på spantagille. De skulle visst åka till Gislaved o se på speedway.
Det blev två likadana, jag vet inte vad som hände. Men nu har jag iaf lärt mej hur man ändrar i ett inlägg.

Morsning korsning…..idag blir det jobb……får besök av min arbetsterapeut på jobbet idag ….en jätte mysig tjej….Igår drog sonen hem till Linköping och studier…..men kommer tillbaka till helgen för en sista jobbhelg innan skolan drar igång på riktigt….han har TVÅ veckor med "nollning"…som de kallar det …jag skulle snarare kallad det "partyveckor"…
men det är visst tradition…
mumin61…..ändra inlägg….aha…har jag inte ens funderat på hur man gör ….nu blev jag nyfiken…..berätta…..Visst är det trist när värken blir värre men jag försöker leva utifrån -" Ont kommer jag alltid att få….förmodligen så länge jag lever….jag ser till att det jag gör är värt det …."…..
Ha en kanonbra dag……vink vink…
Hejsan!
Välkommen tillbaka Nenna!
Ont ja det kommer…
På rehabiliteringen i går fick vi göra olika tester för att de skulle kolla om vi blivit bättre de sista 6 mån. Nåt hade ju förbättrats men… i dag…kan kanppt röra mig är stel, styv och värker. Det var inte värt de!! Men nu är det undan.
På måndag åker jag på semester! Kör 6h ner till Åbo sen över med båten ti morgon.

Lottalis……semester…..drömmer…..
….ja det blir spännande….
…När jag åkte Swebus hem i måndags så kollade jag in shoppingområden på vägen söder ut från Sthlm……Tror att "Kungens Kurva" passar dig perfekt…..inga svårigeheter att hitta….köra av och på från och till E4:an……Lycka till….
Oj vad trötter jag är….det kommer efteråt…..men denna trötthet var jag "värd"….det kan jag ta…..har ju haft en kanonhelg…..
Men det här att cykla till och från jobbat har jag blandade känslor för…..dit går bra….nästan bara nerför….men hem…..svagt uppför ….känner av värk som jag inte haft på länge och även annan smärta….hmhm….men ska ge det några dagar till….
Jobbar lite idag med …men tänkte börja lite senare…..kanske framåt lunch….måste liksom återhämta mig…få kontroll på mitt hem…….
Ha en bra dag alla lchf:are…..tjing tjing….

Morsning korsning…..är glad idag….
ledig……väg o mätdag…..trot eller ej…har tappat 1,2 kg totalt 14,1 kg !!!!!……hihi…jag stod ju still förra veckan…..så nu ligger jag på ett snitt på ca. 0.6 kg/ve…..är så glad…..fick även på mig ett par byxor som jag inte haft på två år igår……
Jag Gjorde min arbetsgivare riktigt glad igår…..gjorde första utkastet till hennes folder om företaget…..hon blev så glad…..hon sa…..- OM du bara visste hur glad jag är för det här….och så gav hon mig en stor kram……vad glad man blir….man behöver beröm….
Eftersom hon har semester nästa vecka (jag med)…o jag ska hjälpa henne med ett par grejer under veckan så har jag hennes bil….och hon sa uttryckligen till mig …- hitta på nåt nu när du har bil…gör nåt kul…..Glad jag blir…..

Ha en bra dag ……tjing tjing
Godmorgon
nenna31
Jättegrattis till dina -14 kg, vad duktig du är!!! Vad ska du hitta på för kul nu när du har bil? Hoppas du kommer på nåt riktigt roligt. Visst är det en skön känsla när man får höra att man gjort nåt bra, min förra chef talade hela tiden om för oss hur bra vi var, men vår nuvarande chef säger aldrig nåt så det känns lite tråkigare på jobbet nu. Tänk vad viktigt det är att få beröm ibland.
Jag fattar inte vad som hände efter helgen, jag var ju trött o hade ont men ska man bli helt utslagen för att man haft kul en helg? I onsdags sov jag hela dan. O igår hade jag lovat sonens flickvän att vi skulle åka till stan, men på morgonen blev jag helt matt, kallsvettig , yr o började må illa. Jag fick tvinga mej iväg, vi handlade lite som hon behövde sen raka vägen hem till sängen. Idag är jag lite piggare men fortfarande trött o matt.
Helt förvirrad som jag är trodde jag att jag skulle ta mina blodprov nästa vecka, men skulle ha tagit dem i onsdags, så jag fick ta svängen om VC innan jag körde till stan igår. Jag frågade vad de trodde det kunde vara när jag mådde så dåligt men de hade ingen aning. Men igår vågade jag mej på att ta blodtrycket eftersom jag varit yr flera gånger. Det var 140/90, hon sa att det var rätt OK. Vad ska det vara? O tro det el ej men igår behövde hon bara sticka en gång så fick hon fyra rör.
Det här blev visst gnälligt idag. Men förhoppningsvis mår jag bättre imorgon o då ska jag inte gnälla.
Ha det så skönt idag!

Mumin61….tackar …beröm behöver vi alla få……
Det där med trötthet känner jag igen…….har lärt mig skapligt hur min kropp reagerar idag…..kan vara närvarande på jobbet till 100 % ….kommer hem o stupar i soffan…..har jag haft en intensiv helg….viket jag idag undviker….
intet sagt att jag har tråkigt ….vet att jag måste ta mina pauser……vila korta stunder både med huvet o kroppen…är jag på promenad måste jag sätta mig ner med jämna mellanrum…..även om jag varken har ont eller är trött…..gör jag inte det så kommer surt efteråt…..Vet jag att det kommer att bli intensivt….svårt med pauser osv så planerar jag in minst en vilodag efter……men det har tagit några år att hitta den balansen jag har idag….och vet oxå att det är lätt att glömma bort sig när man har roligt…..
Jag förstår hur du känner dig……men det behöver inte vara nåt farligt……hoppas att du snart mår bättre ……
Många varma pepp o stöttkramar…..
nenna31
nenna31
Jag vet ju att jag måste vila mellan varven, men det är så svårt att acceptera o inte trodde jag att jag skulle bli dålig nästan en hel vecka bara för att jag varit iväg tre dagar. Om två veckor ska vi till Tyskland, det är en stor mässa som hetert typ "Starka hästar". Då ska vi vara borta fredag till måndag, kan undra hur jag ska vara efter det. Det känns lite tråkigt om jag måste stanna hemma från nåt så roligt bara för att kunna jobba veckan efter. Jag vill verkligen åka, men blir lite tveksam till om det är värt att må SÅ dåligt efteråt. Hmmm tål att tänkas på. Tack för pepp o kramar, jag är nog "tillbaka" snart igen.
Mumin
Det är precis så jag känner mig just nu. Sen jag var på rehab.uppföljning på tisdagen. ( Var jätte duktig och deltog flitigt) Sov bort hela onsdag och är nu halvt närvarande. Blev riktigt rädd att inte kunna åka på måndag. Men om ni haft det lika och repat er så finns det hopp för mig också.

Nenna… de var kusiner till min man med respektive och barn. Dessa kusiners ena förälder var syskon med varandra. Min mans mor var syster med två bröder vars barn brukar vara med i kusinträffar. Den här gången var med min man och hans två bröder samt samt två kusiner till dem - det blir fem kusiner. Det fanns nio barn med till dessa kusiner och ett barnbarn. Ytterligt så fanns det åtta respektive. Det blir 23 så det måste vara rätt. Egentligen finns det 8 kusiner och 19 kusinbarn samt 2 kusinbarnbarn. Krångligt……
På tal om kusiner - Jag har 44 helkusiner - mina föräldrar hade 9 resp. 12 syskon… fast naturligtvis inte umgåtts med alla… :)
Lottalis
Visst är det trist när man blir helt utslagen i dagar efter man gjort nåt. Jag har mått bättre idag så jag gick med sonen o hans flickvän på marknad. Nu vill de att jag ska åka med till IKEA imorgon, jag får väl se hur jag känner mej då. Det kunde ju vara rätt kul, det var länge sen jag var där.
Tvillingsyster
Lite krångligt blev det…När min släkt träffas är vi väldigt få, min man däremot har en jättestor släkt (han har tolv syskon), jag tycker det känns rörigt att träffa alla på en gång.
nenna
Har du hittat på nåt skoj ännu, nu när du har bil. Jag träffade några arbetskamrater på marknaden idag, de tyckte det såg ut som om jag gått ner i vikt, jag får väl se när jag väger mej nästa gång. Är det så ska jag fira med en öl, för isf är det nog ölen som gjort susen.
Ha nu en skön lördagskväll allihopa!

Babo o Mumin
Om man tar sig lite tid och kollar hur snabbt kusiner och kusinbarnen ökar sig är det inte så svårt att förstå varför världens befolkning exploderar som den gör……..
Ju fler gifter sig desto…….. 
Denna vecka, med början söndag morgon, har jag kört strikt och då menar jag verkligen strikt, fakir. Har vägt upp omkring 300-330 gr kött varje dag och till det haft en massa smör till.
Resultat?
Tja efter att ha lagt på mig 4.5 kg över semestern så tycker jag nog allt att 2.5 kg ner inte är fy skam! 
Idag har jag min 'ätar-dag', dvs, blomkålsmos med sesam panerad ugnsbakad havskatt med hollandaisesås till, såsen gjord á lá SSS.
Det var mumsigt!
Nu ska jag snart smaka på en liten bit sk kladdkaka, gjord på mandel o kokosmjöl med ägg, smör och äkta mörk högprocentig choklad i.
Har t o m unnat mig en kopp kaffe med grädde i och en skiva stekt halloumi-ost till frukost.
Men imorgon, på't igen!
Kan bli spännande och se hur det artar sig till nästa helg….
Häpp o ha det bra mina vänner!
Tvillingsystern - varje människa har egen en historia, eller hur?
Skogstolvan - Grattis - på det bara imorgon - det är nog bra och ta en ätardag 
Japp! Och som jag längtat efter just blomkålsmoset…. 

Babo…… oih, tanken svindlar!
Skogs-tolva….. du har ju recept för en kladdkaka….. jag bara undrar om du hade en recept för en gräddtårta á la LCHF med…. förresten jag tål inte choklad så kladdkaka fungerar inte för mig tyvärr…
Nej tyvärr, inget som är LCHF-vänligt…. 

Hejsvejs…….
mumin61…..har bara varit en snabb sväng till en väninna som bor lite utanför Finspång och så har jag handlat lite….
…men däremot så har jag fått städ/ommöbleringsnojja…..
…så jag håller på för fullt….i min takt förstås men visst glömmer jag bort mig o gör för mycket…….så nu vill mina händer inte riktigt vara överrens med mig …..men roligt är det….om jag känner mig själv rätt så mår jag rätt bra just nu….det är då jag får den här nojjan….och fint blir det o bättre mår jag i själen….
Planerar att åka till IKEA nån dag den här veckan och samtidigt hälsa på sonen i Linköping…..Men vet oxå att jag inte fått den här nojjan om jag inte haft semester den här veckan …….
Nåt jag försöker lära mig är att
- Bli Smartare än Smärtan….
- Att tillåta mig att ha smärta om jag gjort någonting som är värt det …..
Jag tycker absolut du ska hänga med ……det är viktigt att hitta på saker……men se till att planera in dina pauser ….tex att du sätter dig ner/stannar upp minst en gång i halvtimmen….det brukar räcka med några minuter……se till att du slipper laga mat ….att de andra som är med är medvetna om hur du vill ha det …mina barn odh mina nära vänner vet idag hur jag fungerar…….pauser stup i kvartern…..
men dom har accepeterat det……de vet att jag orkar hänga med längre då och så tycker de själva att det är skönt att inte stressa runt som galningar….
Jag älskar att titta på människor kan sitta/stå långa stunder…..förra helgen när vi var på Grönan…..satt jag på olika bänkar här o där medan barnen åkte karuseller …..de vet att jag mår bra o trivs när jag får vara med …bättre det än sitta hemma i soffan o tycka synd om mig själv….
Ha så jätte trevligt och var rädd om dig ….
Lottalis …….du fixar det ……du måste fixa det ……annars!!!….
…..du harväl datorn med dig på resan????
Tvillingsyster….kul med stor släkt …..
jag har på min sida inte många och de flesta bor inte i Sverige…..men är van att ta vara på mig själv …men saknar sammhörigheten ibland….turatt man har goa vänner ….
Ha det gott alla goa…..nu ska jag återgå till min "nojja"….

Hejsvejs……
Min "helgnojja" blev riktigt lyckat…
…ommöbleringen är klar …men det som ska slängas och till förrådet står kvar häruppe…..skulle behöva lite hjälp….sen har jag ju städning kvar…fönster ska putsas och byte av gardiner ske det bli….men har hela veckan på mig …..ska gör alite annat än bara städa på min semester…..har lite uppdrag åt min arbetsgivare….två resor till Norrköping, imorgon och på onsdag…men bara roligt….gillar att köra bil….kanske tar en sväng till sonen någon dag i veckan….
Nu ska strax iväg o ta lite prover….på återseende…..
Ha en bra dag …kramizar…..
Hej på er alla!
Har inte hunnit vara in på en tid. Alla kommer och tar avsked av dottern flyttar hon till värdens ände tro?? Jag trodde det bar till Sverige! Så kaffe och flera h besök. Så nu blir att packa det sista.
Har ingen internet med på resan, inte före vi är ute på Gotland. Men vi skall ju stanna i kungenskurva på vägen så se om vi blir kvar där.
Kommer hem igen om 2 veckor. Då blir det Fakir!
Sköt om er!
Hopp hej.
Visst är det kul att göra om lite hemma. Det känns nytt o fräscht även om man inte bytt ut nåt. Jag skulle vilja möblera om mitt tvrum, men det går inte att ställa möblerna på nåt annat sätt pga dörr o fönster, så jag vill köpa nåt nytt istället. Jag letar lite efter ett litet skrivbord o en tv-bänk. När jag hittat det ska min fula fula bokhylla eldas upp. Jag var på IKEA igår o kollade lite, men jag har inte bestämmt mej ännu.
Jag har en "trötter" dag idag oxå med lite huvudvärk. Så idag blir det en latdag igen. Jag som hade för mej att jag skulle börja jobba på onsdag, blev så besviken när jag kom på att vi har personalmöte imorgon, då blev ju min semester en dag kortare.
Ha en bra start på veckan!

Nenna…. Finspång, Linköping…. du verkar inte bo så långt borta som jag trott. Från oss är det 12-13 mil till Linköping. Jag hajade till när jag läste Finspång…. vi bor norr om Vetlanda.
Igår åkte vi till Lessebo - 10 mil dit härifrån. Maken hade köpt en gammal Puch moped till (den tredje) via tradera….. ett nytt renoveringsobjekt. Det är alltid kul med en liten bilfärd….. man får ibland se något nytt och trevligt… 

Morsning korsning…..
kul att se er här…..
Blir en färd till Norrköping idag igen ….ska köra en elev som ska köra upp idag ….men alltid kul att få köra bil….
Idag ska jag kolla in "Hjärta till hjärta"….Ikväller blir det utomhusbio….om vädret tillåter …de visas Mamma mia….Och Imorgon blir det IKEA…..hela dagen…..
Det gäller att utnyttja tillfället när man får låna bil….
mumin61….kolla in blockat/tradera ….man kan hitta mycket snyggt och billigt där…..och även få lite insperation…..Måste du gå på peronalmötet när du har semester…????ta vara på din ledigthet istället….
Tvillingsyster…aha bor du där…..det ligger väl inte så långt från Jönkäping….????eller är jag vilse då..???
Häftigt med gamla prylar …gillar sånt jag med….
Ha en superbra dag …….kramar till er alla…..
Godmorgon!
Vad dimmigt det var på morgonen, riktig höstkänsla, men nu har det klarnat upp o är soligt. Jag måste baka nåt idag för veterinären ska komma o dräktighetsundersöka våra hästar, o då ska det bjudas på fika. Jag vet inte riktigt vad jag ska göra för nåt, blåbärsmuffins kanske. I em ska det sovas, för nu börjar jag jobba igen.
nenna31
Utomhusbio låter mysigt o de har ju sagt att det fina vädret ska komma nu. Jag var på IKEA i söndags o det är som du säger det tar hela dagen. Men jag är där så sällan så det gör inget. Jag har kollat lite efter möbler på Blocket o Tradera, men hittar man nåt man gillar är det alltid så långt bort.
Tvillingsyster
Hur långt har du till Norra Ljunga? Vi ska dit på lördag o stamboksföra vår häst på premieringen där. Jag har fått för mej att det inte är jättelångt till Vetlanda därifrån eller har jag fel?
Lottalis
Vi var på Gotland förra sommaren tyvärr hann vi inte med att åka till Lummelundagrottorna. Jag hade gärna sett dem annars. Visby är en mysig liten stad att gå runt i. Vi var över till Fårö o skulle titta på rauker, men det störtregnade o illblåste när vi var där, så vi sprang fort ut o tog lite kort o sen åkte vi igen. Ha en skön resa.
Ha det nu så gott i solen allesammans!
Måste bara få va lite mallig över hur duktigt och karaktärsfast jag varit hittills: 3.7 kg ner !!! ( med tanke på vilken hopplös gottegris jag annars är…)
Strikt fakir, nja, i lördags åt jag blomkålsmos o sånt, men annars strikt har gett detta resultat, jag är så jäkla nöjd!
Jobbenatt.
Tar en liten paus under arbetet. Vi har så varmt här på jobbet så jag måste sätta mej o pusta lite.
I onsdags började allt så bra för att sluta illa. Först hade jag telefontid med min läkare, o hon tyckte att jag kunde minska lite till på kortisondosen. Hurra. Sen hade vi veterinären ute o han konstaterade att de fyra ston vi betäckt är dräktiga alla fyra, så om allt går som det ska blir det fyra föl nästa vår igen. Hurra. Sen upptäckte vi att vår ettåring skadat sej ganska illa i sitt bakben, så det blev en hastig färd till Djursjukhuset i Slöinge igen (andra gången i sommar). Där blev hon opererad genast o ska stå kvar minst en vecka. Det var ett djupt o långt köttsår o en sena som var av, men de tror att hon ska bli OK. Det är alltid så tråkigt o oroligt när djuren inte är bra.
skogs-tolva
Du ska inte vara lite mallig, du ska vara mycket mallig! Jag tycker du är jätteduktig, jag önskar att jag hade sån karaktär men jag skulle aldrig klara att hålla strikt fakir fast jag verkligen skulle behöva det.
Nu får jag nog jobba lite igen. Hoppas ni sussar sött för det tänker jag göra imorgon.

Tjingeling…..
Först ett Jätte GRATTIS till dig skogs-tolvan…..på hur lång tid…en vecka??
Mumin61…..skönt att det var flera goda nyheter…..
Visst är det hemskt och jobbigt när ens djur är sjuka…..de kan ju inte som vi berätta hur ont de har ….tröstkramar…..
…..
Det blev en heldag i Linköping igår……först träffade jag sonen….såg till att han fick hemhandlat lite matvaror…..lunchade tillsammans ….sen var det bara att köra honom till universitetet igen….själv åkte jag till IKANO-huset…först inköp av lite kläder…två tuniker en klänning/tunika….och underkläder….sen….blev det IKEA….oj vad grejer det finns ….man skulle kunna handla hu mycket som helst….
kollade in sängar bla….ska ev. köpa ny….min har snart gjort sitt…..10 år gammal nu….och det är ju inte en lätt person som sovit i den…
den börjar likna en hängmatta….
Inhandlade lite smågrejer till hemmet…..alltid kul men lite förnyelse…
till sist tog jag en snabbis på Biltema….där blev det endast en häftpistol o klämmor….ska klä om mina köksstolar…Men hugaligen vad trötter o ont jag hade överallt….blev en baconomelett och sängen när jag kom hem…..känner mig rätt sliten idag …vaknade med både huvudvärk och två armar o händer som värkte otroligt…men men …det blir så när jag gör för mycket…
Men som sagt man får passa på när man får låna bil….
Utomhusbion var lyckad….vi åt mat på krogen ….de har alltid "två för en" på onsdagar …så det passade perfekt…
Det bliv lite kallr om fötter o ben mot slutet ….men annars var det verkligen lyckat ….
Idag blir det After Work …igen….
vi är några tjejer som ska ses….kul kul……
Ps…..tappat ett kilo till…..totalt 15.2…jippi…Ds…
Ha en skön dag och en underbar helg…..
Halloj!
Härligt o soligt idag. Vi har varit hos sonen med flickvän. Min man hjälpte dem att sätta upp en lampa i köket, det behövdes en rejäl borrmaskin till det.
Igår var vi o stamboksförde vår häst, vi var ju lite oroliga att hon skulle få väldigt dåliga poäng för hon är skadad, men hon fick 42 poäng ändå. Det är bra men troligen hade hon fått 1-2 poäng till om hon varit frisk, fast vi är jättenöjda med det ändå.
Nu ska vi grilla lite karrekotletter, man får ju passa på när det inte regnar. Jag tror jag ska göra lite tsatsiki till, mums.
nenna31
Grattis vad duktig du är. Har du mycket till du vill bli av med?
Ha en bra kväll!

Mumin - från Norra Ljunga (ligger mellan Vrigstad och Sävsjö) till Ekenässjön (ligger 7 km norr om Vetlanda) är det 3-4 mil. Hade ni långt dit?
Skogs-tolva - blomkålsmos är väl inget nja utan JA …… det är ju ovanjordsgrönsak…… det äter vi också ibland. Och grattis för viktminskningen.
Nenna - Jönköping….. dit är det 8 mil härifrån. Vad jordkloten är liten. Vi är rätt ofta i Jönköping….. vem vet vi kanske råkat se varandra t ex på A6 utan att veta….. Sen det måste kännas härligt när man tappat 15,2 kg, GRATTIS!
Tvillingsyster
Vi har nog omkring 7 mil till Norra Ljunga från oss. Vi kör genom Lammhult o Vrigstad.

Mumin - ni bor längre söder…. någonstans norr om Växjö. Det var länge sen vi var i Lammhult.

Morsning korsning…..
ojoj…igår blev det IKEA IGEN…….fick hjälp av några kompisar att hämta min säng….och de blev så sugna på nya sängar de med så de köpte oxå….släpan var full med sängar….
Sen var det bara hem o luncha lite…….de lunchade på IKEA men jag tog bara lite kaffe….jag var ju ohungrig……hade ju ätit min omelett….
lite vila efter lunchen och sen iväg o gratta min pappa….han fick en jätte fin orkide av min o mina barn…..
För första gången sen jag började med lchf berättade jag för min pappa och hans särbo om kosten…..inga konstigheter ….de tyckte det var bra ….men lite förvånad blir man när min pappa säger efter att jag sagt att jag tappat 15 kg….-jo det har jag sett.!!….man undrar varför de inte säger nåt när de märker att man gått ner i vikt…..min pappa brukar vara så snabb att kommentera att jag är för tjock men minnsan inte åt andra hållet….
konstigt…
Råkade ut för nåt liknande i fredags….jag träffade min väninnas chef…..som jag inte sett på ca ett år…..Förra sommaren var han på mig om min vikt ….han är massör och påstod att han skulle hjälpa mig han hade massa olika tips och ideer…..han förde själv min vikt på tal då ….och givetvis sårade han mig jätte mycket…..visst visst …han ville bara mitt bästa men det vore ju en sak om jag hade bett honom om råd…Men i fredags så sa han ingenting till mig….men däremot så hade han sagt till min väninna att det syntes jätte mycket och att det var bra gjort av mig…jag sa till henne ….-det hade varit kul om han sagt det direkt till mig ….eftersom han var på mig förra sommaren om att jag måste gå ner i vikt….Vilket folk…man kan ju undra varför det är lättareatt kritesera än ge beröm…..själv har jag jätte svårt att kritesera nån….jag berömmer gärna…..tycker om att göra mina vänner glada….
mumin61…..tackar ….jag har ca 40 kg till jag vill bli av med….så det är lång väg kvar …..hur är det med dig då???har du oxå stor övervikt…???eller är det mest för hälsans skull…???? Kul att det gick så bra för din häst…..
grattis…
Tvillingsyster…Tackar…känns jätte skönt att tappat dessa kilon….man blir så glad varje gång man kan ta på sig en gammal trasa som man tidigar inte fick på sig….
…jag bor inte i Jönköping……Jag bor i Finspång 3 mil utanför Norrköping…..
Ha en bra dag alla goa lchf:are…..tjintjin
Godmorgon
Sol idag igen härligt. Idag måste jag ta tag i tvätthögen blääää… Jag ska se om jag hinner ta en tur o leta kantareller oxå, sen måste jag sova lite i ef m, ska jobba inatt. Jag funderar på att göra lasagne till middag idag, jag är så nyfiken på att prova det med färdigskivad ost istället för pasta som Pennylaine här på KiF tipsat om. Igår när jag var o handlade såg jag att de skrev om LCHF i Expressens söndagsbilaga, så jag var tvungen att köpa den. Det var en läkare o professor från Linköping som heter Fredrik Nyström som gjort egna studier om fett o kolhydrater, mycket bra.
nenna31
Jag skulle behöva gå ner 40-45 kg. Det känns som om det inte händer nånting, men jag har gått ner lite. Det går så sakta så det märks inte, har hållit på sen i februari i år. Jag vet inte om jag äter fel eller om det är kortisonet jag äter som gör att det går så trögt, men i vilket fall som helst går det ju inte uppåt längre. Jag började äta LCHF både för vikten o för att bli av med min värk o höga sänka. Jag mår så mycket bättre sen jag började, även om jag har mina dåliga dagar, så jag tänker fortsätta även om jag inte går ner så mycket i vikt.
När jag var på IKEA (Älmhult) förra söndagen o de andra åt köttbullar bad jag om en räkmacka utan bröd. Då gjorde de en fin räksallad till mej istället för bara 15 kr.
Tack för gratulationerna, vi är jätteglada att det gick så bra för vår häst.
Ha en bra måndag allihopa… Kram

Tjing tjing…..
Tisdag idag ……idag ska jag jobba 15-19….skönt att inte behöva ge sig iväg på morgonen…..ska fixa med lite samtal och plock här hemma…..måste ringa VC….nytt sjukintyg, mediciner och provsvar…..blir väl att boka en telefontid….
Mumin61….när jag var till IKEA i torsdags så käkade jag cesarsalladen….tog bort brödbitarna som var i …men inte mättade så bra inte ….
hade nog varit bättre med räksallad……
Om du vill ha hjälp med att se hur du äter så kan du skapa en egen tråd och skriva in hur en dag kan se ut och även kanske kopiera från minmat ……många här har ju fina och bra tips ……
Kortisonet gör det säkert svårare att gå ner i vikt….och har man jojobantat hela sitt liv (som jag gjort)då kan det säkert vara svårt att få igång viktminskningen….men jag säger som du……jag mår oxå jätte bra både i kropp och själ av den här kosten….
Lycka till…..
Ha en bra dag alla goa lchf.are….
Tvillingsyster- nja för att det inte är ren fakir, hi hi hi, med blomkålsmos….

skogs-tolvan…hur går det för dig ….???kör du fakir….såg att du tappat 3,7 kg…var det på en vecka ????…jättegrattis till dig…
Halli hallå!
Nu har jag vaknat igen. Jobbat mina nätter för den här veckan. Jag hittade ett recept på kyckling med jordnötssås här o det fick bli vår middag idag, sååååå gott. Jag har levt på omelett i flera dar (av lathet), så det var riktigt gott med nåt annat idag.
Nu har jag bestämt mej för att åka med till Tyskland i helgen, det får bli som det blir med värk o trötthet efteråt. Det ska bli så kul. Mamma har lovat att bo här med hundarna medan vi är iväg, så imorgon måste jag städa lite för annars kommer hon o gå o städa hela helgen om jag känner henne rätt. Hon är så gullig o vill alltid hjälpa mej, men hon mår inte så bra själv alltid så jag vill inte att hon ska behöva göra det.
nenna31
Jag har en tråd nånstans, o i början var jag duktig o vägde maten o grejade. Men nu glömmer jag oftast det o så tänker jag att jag gör det imorgon istället men glömmer då med. Jag är inte heller riktigt vän med minmat, ibland försvinner det jag skriver in o det är en del man inte hittar i listan o jag kan inte lägga in egna grejer för jag är så otroligt kass på det här med datorer. Oj, lät det här som bortförklaringar för att jag egentligrn är lat? Jag tror ändå mest på att det är kortisonet som förstör, men nu håller jag ju på att minska på det så jag får väl se vad som händer om jag kan sluta med det helt.
Tvillingsyster
Vi bor utanför Alvesta.
Ha det så bra o godnatt!

Godnatt säger jag. Nu skall jag ta min värkande rygg och gå och lägga mig och hoppas att vakna i morgon utan ryggont.
Godnatt!

Morning.morning….
Kanske får jag ett besök av en vän här på forumet idag ……hoppas allt går som vi tänkt….
..Men tusan oxå …här ser ju ut som bomben slagit ner …håller ju på med min ommöblering fortfarande….
ja möblerna står på plats…den gamla sängen har ju inte kommit bort ännu….och alla smågrejer har inte hittat sin rätta plats ännu…..och för att inte tala om allt katthår….urk urk….måste hinna dra en sväng med dasmmsugaren …..minst….annars får man ju skämmas…….
ja ja …det löser sig säkert…
Hon kommer….kul kul…….fick just sms….
Vi kanske tittar in framåt kvällen……. See you….tjing tjing
Hejsan!
Tar en liten paus i städningen med en kopp kaffe o lite KiF till. Det är fint torkväder för tvätten idag, sol o lite blåst. Jag börjar fundera på vad jag ska äta när vi åker imorgon. Jag tar med ost, ägg o nötter till fika men vad har de för mat på tysklandsbåten? Jag har för mej att det inte är nåt vidare. Får väl fundera lite till, har ni nåt tips.
spoketlaban
Hoppas du känner dej bättre i ryggen idag.
nenna31
Ha en trevlig kväll.
Nu väntar dammsugaren på mej!

Gokväller ……
har haft ett jätte trevligt besök här på em….vi drack kaffeoch åt vispad grädde med hallon o blåbär…..kul att få träffas IRL…….
Nu sitter jag med en smarrig salamiomelett…..mmmmmmmmmm
mumin61…..ölkorvar, ostrullar med philadelpiaost i, jordnötter, brieost mm….. brukar jag ha som matsäck…Ha så jättekul och trevligt på eran resa…..kör försiktigt…..
Var hos min handspecialist idag….fixade ortoser till natten….ska sova med dem första natten idag……Hon är jätte nyfiken på LCHF-kosten…..så jag rekomenderade henne lite böcker men först och främst detta forum…..här kan man alltid fråga……och alltid få många bra svar…..
Hoppas vi får se henne här…..
kramar på er alla….

Godmorgon!
Idag bär det av till malmö. Jag och gubben skall ha en barnfri helg.
Trevlig helg!

Morsning korsning……
Nu har jag precis bokat en Cinderella kryssning…..får se om jag får med mig tre tjejer till….minst…..
Jobbdag idag …..sen blir det väl som vanligt ….After Work……ikväll…….
spoketlab…..Ha en jättemysig helg…..vad ska ni hitta på för kuligt då då???…bara mysa och ta det lugnt eller ….ja vad tusan nu ser jag ju att ni ska till Malmö….
vad blir det för kuligt där då???
Ha en underbar dag och helg…..tjingtjing…..

Morning…..lördag……solen tittar fram…lite…..
Jaha vad ska jag göra idag då…???jo jag måste fortsätta med mitt ommöbleringsprojekt….så jag kan börja att göra höststädningen…. hm…höst …vill inte att det ska vara höst…inte riktigt ännu….men visst kan hösten vara underbar…..hög luft, vackra färger och sensommar dagar ….
Vad gör ni alla andra denna helg…något kuligt på gång…??
Ha det gott….kram

Maken och jag var i Eksjö på eftermiddagen och lyssnade på Ove Törnqvist.
Idag har det varit både sol och regn……… en bra blandning…. 

Morning morning…….
Det känns som Den här tråden har gjort sitt …….det verkar inte vara så många som läser o skriver i den längre…..
Så därför tänkte jag gör som många andra här på forumet ……starta min egen tråd….
Jag ser gärna att ni vill läsa och skriva i den …..
Jag ger den namnet …..- Nenna31:s tjatterrum……
Hoppas vi ses …..kramar till er alla…..

Många har nog tappat den här tråden pga sommarn…..

Jo kan så vara …och tidigare var den ju "nålad"…..men hoppas du hittar till min nya tråd….- nenna31.s babbelrum…..

Ja, jag har hittat dit…….