Festmåltid!
Min man och jag har varit ihop i 25 år och det skulle vi fira. Vilken måltid det blev.
Förätt blev stekta pilgrimsmusslor med en sås med charlottenlök, vitlök, persilja , räkor och smör. Lagda på en grön bädd av ruccola.
Huvudrätt oxflié med kantarellsås gjord på kantareller och grädde som bas. Till det persiljesmör med vitlök och en ruccola sallad. Maken som inte äter LCHF fick klyftpotatis till.
Underbar måltid och underbart sällskap!
Åh, grattis till 25 år som gifta! Maten lät otroligt god måste jag säga, romantiskt och mumsigt; kan det bli bättre?? 
Låter underbart gott *dreglar*
Skulle du kunna tänka dig att lägga ut det där receptet på pilgrimsmusslorna här under "Recept på fisk- och skaldjursrätter"?
Tyvärr har jag inte lika underbart sällskap som du, men katten gillar också skaldjur…

Nu är receptet inlagt under fisk och skaldjursrätter!
Hoppas katten uppskatter receptet!
Mjau…Jag har just läst igenom receptet, och det lät smaskens!
Men jag är en riktig fegis när det gäller mat, och har inte använt varken pilgrimsmusslor eller schalottenlök tidigare, och jag har dessutom hört att vad gäller dom där musslorna är det bara sekunder mellan gudomlighet och sega klumpar…
Men en vacker dag, så…
Inget vin till?

#5 Jo, ett glas torrt vitt till förätten och ett glas rött till huvudrätten.
Detta var supergott!
# 4 Och pilgrimsmusslorna var inte ett dugg sega utan möra så de smälte nästan i munnen. Var inte ett dugg svårt. Charlottenlök är mildare än vanlig gullök. Perfekt till sådant som ska stekas snabbt och lätt.