Destillerat vatten
Jag funderar på att börja dricka destillerat vatten för att bli av med fluoret och andra gifter i dricksvattnet.
Att skulle dö av att dricka destillerat vatten är bara en myt. Det är inte hälsovådligt alls, det enda man ska tänka på är att salta vattnet lite om man ska dricka mycket t.ex. vid långvarig träning.
Och allting annat du äter? Ska du destillera det med?
Lite skit rensar magen.
Ja anv AnnaKannan:
/L
Det enda man ska tänka på är väl att inte dricka för stora mängder och att tänka på att få i sig salter på annat sätt. Viktigt med saltbalansen i kroppen!
Köper du detta vatten?

Det där med att destillerat vatten skulle vara farligt lärde jag mig som liten, men alltid undrat över. Varför skulle det vara det?
Hatar cancer och älskar vårlökar.
För att om man inte får i sig salterna (Natrium , kalium) så kan inte cellerna reglera sitt vatteninnehåll. För mycket salt=cellerna skrumpnar, för lite salt=cellerna sväller. Rätt balans alltså. Dessutom är både natrium och kalium livsviktiga för hjärtats funktion (har med elektronpotentialer att göra).
Får man i sig dessa salter via maten är det nog ingen fara att dricka destillerat vatten men kanske inte som enda dryck och inte i för stora mängder.
Så vad skulle det betyda för os som bor i Australien? Vattnet i kranen luktar och smakar som i simhallen och vi dricker i stort sett bara destillerat vatten, dvs vatten via ett filter till kylskåpsdörren.
aswedishsmorgasbord.com

Att vattnet är filtrerat är väl inte samma sak som att det är destillerat?
Kommer jag ihåg mina kemilektioner, så är destillerat vatten egentligen vattenånga, alltså att man kyler av ångan från kokande vatten.
Är inte regnvatten nästan samma sak? Eller plockar det med sig en massa när det faller ner genom luften?
Hatar cancer och älskar vårlökar.