Flygande Johannika
Fick en ingivelse och försökte göra en Flygande Jacob. Fast utan banan och nötter då. Tyckte också att curry är godare… så det blev att steka bacon och strimlade kycklingfiléer i stekpannan, vispa grädde med curry och peppar, lägga allt i en ungnsfast form och litet riven ost ovanpå och så hyst in i ugnen! Det blev verkligen jättegott! Kanske har nå´n före mig redan kommit på den här idén…. ville bara brösta upp mig litet eftersom matlagning normalt sett inte är min bag.,…
"It´s not today que le ciel me tombera sur la tete"

Flygande Johannika låter jättegott o enkelt!
"still lost in space and time"
Och snabbt! Det tog inte mer än kanske 20 minuter allt som allt!
Låter jättegott. Gillar allt du har i den!! Härmar! 
Det låter supergott och ser supergott ut. Måste testas! Vad kan vara godast att ha till? (Vill gärna ha något grönt till.)
"Kycklingbrösta" dig du !! Låter jättegott, bokmärker för framtida njutning.

Mmm..låter härligt! Dessutom har du en väldigt fin ugnsform!
Trevlig kväll!
Ktina: ja, kanske litet broccoli? Jag åt den rakt av bara!
bluesea; visst är den, en 60-tals form jag har ärvt av mormor!
Underbart! Detta ser jättegott ut. Och den som är lite mindre restriktiv kan förstås lägga på lite jordnötter, eller hur?
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna

Den är verkligen fin..har mammas formar kvar..och köper gärna fler som jag hittar på loppis :)
Visst smakar maten om möjligt ännu godare när man serverar ur fina formar och skålar!
Ha det gott!
# 7
"Slår mig för pannan." Självklart! Eller lite gröna bönor. Att det ska vara så svårt att tänka ibland. 
Och fram för fler vackra serveringskärl i vardagen! (Hade vi alltid när jag var barn.) Älskar Stig Lindbergs grejer.
Lindbergs fina keramik är ju fantastiskt vacker, men börjar kosta ordentligt med pengar nu! 
Maia: Visst kan man ha jordnötter också! (Hade inga hemma bara, ett medvetet grepp för om jag har en påse hemma äter jag upp den blixtsnabbt!)
Låter mums! Ska genast göra ett försök!
MM vad gott det ser ut. Måste jag också göra. Bokmärkt
*Du föddes vild. Låt ingen tämja dig. *😁👻
Låter jättegott johannika! Kul att få lite inspiration, det behövs alltid!
Står i ugen nu! Mumma ska bi spännande det här..
Supergott! Sambon ger även toppbetyg fast han blandade upp det ned äcklig pasta… (urk mår illa bara jag känner lukten,,)

Håller med föregående. Supergott och superenkelt att laga till.
Jag använde köttet från en färdiggrillad kyckling och åt ruccola till. Kan rekomenderas starkt.
bokmärker 
Vad roligt att ni också tyckte om det!

Johannika:
Du borde lägga upp detta recept på den nya receptsidan för lchf recept.
Catrin83; joooo, har du länken till sidan?

Äntligen hittade jag den.
Kommer byta ut curryn (mår mycket illa av bara lukten) mot andra kryddor och testa.
Tack Catrin! Jag lägger ut den där!
JAUS; i originalreceptet för flygande jacob använder man sweet chili tror jag…. men går naturligtvis bra med de kryddor man själv föredrar!

Det ska jag testa.
Tack!

Bokmärker!
Oj, den här låter ju jättegod! Vad bra, jag satt precis och funderade på att jag ville ha lite nya varianter på middagsmat…
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.