Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 2527 ggr
Songhios
0

Fredagsmys!

Ikväll tänkte jag ha grillad kyckling och coolslow (hur det nu stavasObestämd) och en sallad. Är det ok LCHF käk? Ska man ha en 1/2 grillad per skalle och kan man äta skinnet? Har aldrig ätit skinnet förr. Sen var det fredagsvinet, kan man ta ett glas rött till utan att fördärva allt?

Jag är helt ny på det här området och till min glädje har jag fått med mig min familj också!

emmaostlind
0

Grattis till att ha gått över till LCHF. Jag tycker din mat låter som en mycket smart LCHF-mat. Ska du laga coleslawen själv? Om inte: läs på förpackningen, så att det inte är för många kh i det. Salladen skulle jag ha bytt ut mot en avocado och kanske lite fetaost om jag var du. Men det beror på hur hårt du vill köra. Skinnet funkar absolut att äta om du gillar det. Kyckling har, så vitt jag vet, 0 kolhydrater i sig, så det kan du äta hur mycket du vill av. Torrt vin innehåller inte så mycket kolhydrater, så själva vinet är ingen fara. Det enda är att alkohol kan höja aptiten ("fyllehunger"), men tänkte du bara ta ett glas eller två till maten, tror jag inte det är någon fara.

Songhios
0

Tack!

Ja, tänkte göra coleslaw själv (yes nu kom jag på att det skulle vara ett E med också)

Avocado och fetaost kan nog bli svårt för min äkta hälft men jag ska testa ivarjefall på honomFlört. Annars får han ta en tomat!