Törstig?
Hej
Jag har precis börjat och har nu ätit i en vecka. Fungerar fint hittills inte varit hungrig någonting, men väldigt törstig.
Är det någon som känner igen det eller har det bara varit för varmt senaste dagarna?
Oom du äter mindre frukt och grönsaker som är välgödda med vatten så kan det vara så att du inte får i dig samma mängd vätska som förut. Men det har ju även varit varmt……;-)

Dels så är det mindre vatten i det vi äter och så tror jag att man är van att ha något i magen.. och som du vet en kopp kafe brukar skjuta upp den värsta hungern!
Så småningom så drar magen ihop sig då maten vi äter är näringstät och därmed tar mindre plats i magen!
Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Jag har också hållt på ungefär en vecka nu och är otroligt töstig hela tiden.
En flaska vatten med citrondroppar funkar utmärkt! :)
Då är det inte bara jag som är törstig, måste tänka på att dricka lite mer helt enkelt. Ska försöka komma ihåg att ha med en vattenflaska på jobbet.
tack för svaren!
Gud vad skönt det är att hitta sina "symptom" på denna sidan. Drack säkert mitt 20 glas vatten under arbetsdagen och känner mig ändå törstig. Är inne på min 3:e vecka och är supertörstig även om jag mår kanon för övrigt.
Det "dumma" är bara att jag glömmer bort att äta under dagen för jag blir inte hungrig nu när magsäcken börjat dra ihop sig och jag blir lugnare av att veta vad jag kan äta.
Jag tror fast på att det är bra att äta regelbundet för att bevara blodsockret och hålla förbränningen igång det är bara ngt som händer när det finns grejer att göra på jobbet så skjuter jag hela tiden fram min lunch tills det knappt är lönt att äta längre för det är dax att gå hem.
Väntar med spänning på att se förändring på vågen på söndag om jag nu börjar bli mätt snabbare o kan krympa mina portioner men dricka får jag inte glömma så jag inte blir uttorkad under tiden.
Jag fick antagligen lite udda omställningsproblem i början av mitt LCHFande. Funderade ett tag på att sätta upp löplina mellan toaletten och vattenkranen.
Betydligt mer tid än vanligt gick åt till att urinera och dricka vatten.
Försvann efter en månad ungefär och nu fungerar kroppen normalt igen.

Lungn det kommer hårdare tider
Mazen, vad ska det nu betyda?
Jag dricker en hel del te med goa smaker, det är gott!
Jag är också törstig hela tiden!
Men det är gott med vatten och några droppar citron 

Jag var också lös i magen i början sen kom en period där man fick sitta långlånga stunder, det var ett maratonlopp för att få ur sej nägot. Det problemet har jag läst här att det är ganska vanligt

Äter man mer chark nu än innan blir man törstigare då dom ofta innehåller en hel del salt.
Speciellt i början har man också ett mindre reservlager av vätska när glykogenlagren är "torra"