Drakfisk
Eller Dragonfisk!
Snabb och god fiskrätt.
1/2 lök hackas och läggs i ugnsfast form
fiskblock 400g delas i 8 bitar och läggs på löken
liten smörklick på varje fiskbit, pressad citron på
Nu det viktigaste, dragon, massa dragon på! Ca 1/4 kryddburk så allt blir mer eller mindre grönt!
Blanda 1-2 dl creme fraiche, 1-2 dl grädde, salt, peppar,
Häll över fisken, lite ost på om det passar
In i ugnen 200 grader, ca 30 min
Creme fraiche o grädde kan man ta efter behag mer eller mindre. Detta blir för mej 2 luncher, och det är lika gott att ta med och värma i micron. Kan man receptet tar det bara 5 min att slänga ihop! Och åhhh så gott! Men mycket dragon är ett måste. Vet inte men det går nog hem hos många barn också eftersom det blir barnsligt gott!
Smaklig måltid!
Låter gott… Ska prova det nästa gång vi har fisk.

Bokmärkt!

Vet inte hur, men det blir riktigt tjock och god sås, nästan som en stuvning. Och ingredienserna har man i stort sett alltid hemma, fisk i frysen.

super-duper-god!!!!
Misströstar nästan att jag ska äta lunch ute i morgon så jag inte kan ta den goda matlådan det blev av resterna.

Åh vad skönt att det inte bara är mina smaklökar som gillar denna kulinariska måltid. Jag hade matlådan med resterna med mej idag och alla tyckte det luktade sååå gott. "Är det bearnaise-sås?" Nänä, det är drakfisk! Hihi…

Dragonfisk gör jag ofta på jobbet (förskola) och alla ,både barn och vuxna, älskar den!!
Det enda man ska ångra är sådant man inte har gjort!
Det här är en jättegod fisk, och så enkel att göra sen!

Tack för receptet, har klistrat in det i min egen samling i datorn!
Ett perfekt recept för mig, som till all lycka har egenodlad dragon, som jag fryser in. 
"still lost in space and time"

Detta blev dagens middag. Smög i lite dijonsenap också. Gott!

Är det drakfisk eller fisk tillagad med dragon, drakfiskar är ju ganska små och giftiga
Haha, jag brukar använda torsk eller sej, smakar mums! Inga riktiga drakfiskar inblandade alls!