Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-livsmedel
Läst 3416 ggr
alicia80
0

vart finns sockerfri majonnäs??

Har gjort själv hittils men det går ju åt så mycket ägg varje dag åt allt man lagar så hade varit skönt om det fanns i affären.

Någon klok?

mazen
0

Jag tror coop med fler har majo med 1 kh och det kommer man upp till även om man fixar själv

alicia80
0

aha!! då förklarar det nog varför jag inte hittat. finns mest hemköp runtom där jag bor. Tack så mycket! Glad

MimLan
0

Rydbergs har en majonnäs som är utan tillsatser, vilket nog är den ende i sitt slag i vanliga affärer (även om den innhåller 1 gram kolhydrater).

Titta efter deras klassiska majonnäs i plastflaska bland deras såser som brukar finnas vid köttdisken.

Tvillingsyster
0

Hur mycket fett har Rydbergs i sin majonnäs?

Magica1970
0

Rydbergs har vegetabilisk olja, men redovisar inte vilken. Kavli ekologiska använder rapsolja.

MimLan
0

#5 Det är rapsolja.

JAUS
0

Rydergs innehåller rapsolja och 80% fett.

Magica1970
0

#6 & 7 Tack, ska testa den nästa gång.

JAUS
0

Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.

Annars är det så enkelt att göra egen att det inte värt att köpa färdig:

pema
0

Ska se om jag hittar Rydbergs majjo nästa gång jag handlar, hemma gjord får man ägna sig åt när man har semester.Flört

Magica1970
0

#9 Jo, jag har testat det men bismaken är vederdärdig (använde rapsolja). Har visserligen inte testat att göra på kokosfett …

MegN
0

#11 Och jag använde enbart olivolja när jag testade (fast inte efter det här receptet/beskrivningen) och DET smakade vedervärdigt…

JAUS
0

Testa macadamiaolja finns hos ICA.

Magica1970
0

#13 Schysst! Tack för tipset!

MimLan
0

#11 Använde du ekologisk rapsolja? Det går knappt inte pga den starka bismaken, det måste vara vanlig.

Magica1970
0

#15 Näppelige, ingen ekologisk. Zetas kallpressade, mild och blommig. Ful-rapsolja är kanske bättre?