vart finns sockerfri majonnäs??
Har gjort själv hittils men det går ju åt så mycket ägg varje dag åt allt man lagar så hade varit skönt om det fanns i affären.
Någon klok?

Jag tror coop med fler har majo med 1 kh och det kommer man upp till även om man fixar själv

aha!! då förklarar det nog varför jag inte hittat. finns mest hemköp runtom där jag bor. Tack så mycket! 
Rydbergs har en majonnäs som är utan tillsatser, vilket nog är den ende i sitt slag i vanliga affärer (även om den innhåller 1 gram kolhydrater).
Titta efter deras klassiska majonnäs i plastflaska bland deras såser som brukar finnas vid köttdisken.

Hur mycket fett har Rydbergs i sin majonnäs?

Rydbergs har vegetabilisk olja, men redovisar inte vilken. Kavli ekologiska använder rapsolja.
#5 Det är rapsolja.
Rydergs innehåller rapsolja och 80% fett.

#6 & 7 Tack, ska testa den nästa gång.
Inbäddat innehåll kan använda tredjepartscookies och spårningsskript.
Annars är det så enkelt att göra egen att det inte värt att köpa färdig:

Ska se om jag hittar Rydbergs majjo nästa gång jag handlar, hemma gjord får man ägna sig åt när man har semester.

#9 Jo, jag har testat det men bismaken är vederdärdig (använde rapsolja). Har visserligen inte testat att göra på kokosfett …
#11 Och jag använde enbart olivolja när jag testade (fast inte efter det här receptet/beskrivningen) och DET smakade vedervärdigt…
Testa macadamiaolja finns hos ICA.

#13 Schysst! Tack för tipset!
#11 Använde du ekologisk rapsolja? Det går knappt inte pga den starka bismaken, det måste vara vanlig.

#15 Näppelige, ingen ekologisk. Zetas kallpressade, mild och blommig. Ful-rapsolja är kanske bättre?