Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 13690 ggr
0

Läckande Tarm symptom...

Hej Kostkompisar!

Jag har Läckande Tarm och Candida som jag behandlat med LCHF nu i ca 2 månader.

Jag mår mycket bättre nu men jag har lite frågor ang. Candidadieten som jag skulle vilja reda ut…

Svara gärna på så många du vill och om det är något som du tycker ser konstigt ut :)

1. Pajar jag smöret om jag smälter det?

2. Blir L-Glutaminet mer svårupptagligt om jag blandar det med smöret?

3. Hur lycket kisel är det i Siclovir? Är det dåligt om jag skall läka en Läckande tarm?

4. En Halv Morot, Kolhydraterna blir ju alkohol i blodet som gjöder svampen? Är det farligt?

5.Hur mycket Råris skulle jag kunna ina om dagen om jag inte gick LCHF nu utan att det förvärrar allt för mycket?

6. Varför får jag ont i magen av att dricka kallvatten? Blir Ljus och ljudöverkänslig, får en svättby precis vid intag och får svårt att röra mig, ansträngd? Immunförsvaret?

7. Gula slemklumpar som jag går och harklar upp? Är det Candida eller Immunförsvaret som jobbar?

8. Varför får jag ont i magen och svårt att röra mig om de ligger i halsen utan att harklas upp och spottas ut?

9. Jag får ofta hög Puls efter maten och ont i magen om jag äter tex. 100 ugnsgrillad Kyckling med kryddor, ca 75g Valio Laktosfritt Smör (Vitlöksklyfta och 7g L-Glutamin) och ca 80g Gurka och Sallad (Kokad)?

10. Jag blir torr i munnen, kletig, spottar skummig saliv. Vid varmt väder och efter Syclovir?

11. Är det farligt med Rött kött? Fläsk, blandfärs osv.?

12. Gick ett tag på UltraClear Sustain - tarmrenings pulver men jag blev helt ur och svag av kolhydraterna/alkohol i blodet. Obehagligt. Borde jag gå på det ändå?

13. Äter ca 6 Vitlöksklyftor i 200g Smör/ dag

14. Ont i magen efter att ha ätit mat (Protein) Täppt i näsan.

15. Varför är man Gluten och Laktosintollerant när man har Candida?

16. Kramp i vaderna på morgonen trots att jag äter Calsium & magnesium under dagen och innan sängen.

17. Är Flucoanzol och Difluctan bra mot Candida Albicans? hur får jag tag på det? Har gjort ett Candida test hos Scandlab och har muntorsk.

18. Kan jag börja äta Probion (mjölksyrakulktur) nu? Surströmming mm.

19. Svårt att äta Tonfisk på burk, ägg och Bacon utan att få ont i magen, syrar. Tack för era svar!

Tvillingsyster
0

Det hade kanske varit bättre om din fråga hade hamnat under Docs frågelåda. Du har sådana problem med matintag att jag vet inte hur jag skulle göra om jag hade det på samma sätt…..

LatMask
0

Oj, du verkar ha massor av problem - och ta massor av tillskott / mediciner!

Nu har jag noll koll när det gäller candida, det finns massor av folk här som kan mer…

Men jag undrar över din första fråga "Om du pajar smöret om du smälter det?"

Smör är bra hur du än får i dig det - varmt eller kallt!

magma
0

Oj, vilken kanonad:)

Ska försöka svara efter bästa förmåga på litegrann:

1. Pajar jag smöret om jag smälter det? Nej.

2. Blir L-Glutaminet mer svårupptagligt om jag blandar det med smöret? Ingen aning.

3. Hur lycket kisel är det i Siclovir? Är det dåligt om jag skall läka en Läckande tarm? Ingen aning.

4. En Halv Morot, Kolhydraterna blir ju alkohol i blodet som gjöder svampen? Är det farligt? Farligt vete 17, men ska du svälta ut svampen helt så är det nog en god idé att hoppa över moroten.

5.Hur mycket Råris skulle jag kunna ina om dagen om jag inte gick LCHF nu utan att det förvärrar allt för mycket? Förstår inte frågan. Förvärrar vad? Svampen? Tarmen? Svampen kommer livnära sig av råriset, men tarmens läckage kan jag inte svara på.

11. Är det farligt med Rött kött? Fläsk, blandfärs osv.? Farligt på vilket sätt då? Det ultimata är att köpa gräsbeteskött pga den mer fördelaktiga fettsyresammansättningen. Men nej, rött kött är ej farligt så länge vi talar om kött och inte charkuterier.

13. Äter ca 6 Vitlöksklyftor i 200g Smör/ dag. Hmm, varför det? Är det gott?Tungan ute

17. Är Flucoanzol och Difluctan bra mot Candida Albicans? hur får jag tag på det? Har gjort ett Candida test hos Scandlab och har muntorsk. Om du ska äta receptbelagda läkemedel mot candidan, så måste du först träffa en läkare och få en diagnos.

------------

Ärligt talat så tror jag att du kommer få svårt att hitta svaret på alla dina frågor här, det är en omöjlighet skulle jag vilja säga att via internet svara på varför du hostar gult slem eller får ont i magen och svårt att röra dig av slemmet, får ont i magen då du dricker kallt vatten osv. Har du träffat en läkare?

Att svälta ut candidan med hjälp av LCHF gissar jag tar mycket längre tid än två månader, och även om du blir problemfri så verkar det som att candidan ligger latent och är redo att blossa upp igen om man äter fel några dagar igen- åtminstone är det så för mig, som haft candidan sedan tonåren. Min högst personliga gissning är att när du väl är besvärsfri från candidan så kommer du antagligen kunna hålla den i shack med hjälp av en mer liberal LCHF än vad du behöver äta när du håller på att svälta ut den, men att gå tillbaks till att äta kolhydrater igen i form av spannmål, bröd, ris, pasta osv tror jag inte fungerar så bra.

Lycka till!

mazen
0

När det gäller candida läs hela artikeln

http://www.2000taletsvetenskap.nu/tidning/03nr2/03-2art1.htm