Var har ni tappat era kilon?
Ursäkta den kanske något vitsiga rubriken, men jag kom inte på något annat sätt att skriva.
Jag har ätit lchf-kost i två veckor nu och tappat ca 5 kg. Men det känns som om allt fett på låren är kvar och jag vill inte tappa mer runt bröstkorgen.
Hur har er viktnedgång fördelat sig? Är det bara att fortsätta med kosten och hoppas på att allt överflödigt fett försvinner på sikt och att man sen lägger på sig lite mer jämnt fördelat? Önsketänkande?
Tror jag läste någonstans att kilona på höfterna är svåra att bli av med, men hittar det inte igen.
Tacksam för svar från en nybörjare!
Det är helt individuellt hur fettet fördelar sig och hur det försvinner. Min man hade rejäl mage och det mesta har försvunnit där. Jag har fått lite mer markerad midja. Du kan inte välja hur fettet försvinner tyvärr och som kvinna är det oftast så att fettet på lår och rumpa sitter kvar längst.
Bröstkorg på sidorna, mage, smalben, brösten (tyvärr)
Rumpan och låren (-6cm) har minskat men tyvärr inte lika mycket som de andra delarna. Ser ut som ett flöte. Rund på mitten men smal upp och nertill
Bra beskrivning av mig också, Sandidra! Hur länge har du hållit på? Kan man hoppas på att det försvinner på längre sikt?

Mest från magen, men även lite överallt, har smalare ansikte och numera passar teknis-ringen igen, den har varit för liten sen 2004 typ.
Jag har inte tappat några kilon men har blivit med midja, rumpa och låren är kvar. Jag trivs med detta.
Jag har tappat mycket på överkroppen och midja/mage. Mindre på ben, höfter och rumpa - även om det är litet, så märks det på kläder.
Benen, låren, armar, bålen, baksidan av ryggen, halsen (det gillade jag, snyggt!).
hihi…baksidan av ryggen - finns det möjligen en framsida av den?
Menade ryggen bara..

Jag har på några veckor blivit av med lite runt midjan (vill bli av med höfterna först but noooo)
Här anmäler sig ett till flöte! Magra fingrar och fötter, mindre vader, något mindre lår, hänghaka - men inget har försvunnit över stussen och magen i centimetrar. Hoppas dock att farligt fett försvunnit runt de vitala organen.
Jag har tappat mest på låren och rumpan, men även ganska jämnt över hela kroppen. Jag är numera lite underviktig, och tycker jag har för lite underhudsfett (det gör ont om jag stöter emot kanter med armar eller fingrar).
Min man som haft en rejäl mage i många år har problem att bli av med den. Det verkar som om kroppen lättare släpper ifrån sig kilona från andra ställen och att bukfettet är extra envist. Visserligen har han minskat i omfång en del, men man kunde ju tro att det skulle ta mest där det finns mest att ta av!

Jag tappar överallt. Tom halsen har blivit ngn centimeter smalare och fötterna har gått ned en storlek i skor.
Men maggen! Jisses!!!
Det skiljer nu 4 hela storlekar mellan byst och midja samt mellan höft och midja… Jag köper kläder på tältavdelningen nu…
Det sitter som berget på framsidan av magen. Ser man mig bakifrån (påstår de som har förmånen att se min baksida) först så blir man smått chockad när jag ställer mig med sidan åt i stället…
Höggravid 12 månader per år… Det ni!

Mellan livsmissbruket och LCHF!
Jag har fått muskler där jag förr saknade dem mao en fastare och snyggare kropp istället för den degiga uppsvällda klumpen den var tidigare. Däremot vikten är i stort sett den samma plus minus 5 kg.
på mig rinner det lixom av uppifrån, har tappat en hel del på axlar, armar och rygg, magen har väl krympt med men inte lika mycket…
Min dubbelhaka har nästan försvunnit. Magen har krympt 13cm men är fortfarande för tjock och har snarare ramlat nedåt. Känner mig som ett hängbukssvin. Runt rumpa och lår har det försvinnit lite men det går saktare. Bysten har minskat lite så jag har gått ner en BH-storlek.
Armlar och vader är nästan lika tjocka som innan, jag som vill ha stövlar nu när det är mode, men vaderna är 10cm för tjocka fortfarande för att kunna klämma ned sig i stövelskaften.