Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2318 ggr
dejsi
0

Tillbaka igen.

Undrar hur det går denna gång. Förra gången fick jag Depression av lchf, men det ska man ju inte få, så nu börjar jag igen. Har någon mer blivit deppad av denna kost eller tvärtom?

nobban7
0

Hej! Nej snarare tvärtom. Hoppas det går bättre för dig också den här gången.

Ron-Jag
0

Jag blir alltid deppig och mår dåligt när jag fuskat med socker / kolisar. Trots att jag vet det och har provat flera gånger så kan jag inte låta bli. Är man inte smart så säg?   Flört

Nu ska jag göra ett nytt försök igen. Lagt på mig 10 kg sedan två år tillbaka. Någon som vill ha??

PiteCarina
0

Hej och välkommen tillbaka!

Jag har blivit allmänt gladare av den här kosten och får mindre humörsvängningar! Glad

Hur länge höll du på förra gången? Du kanske inte hade hunnit ta dig förbi omställningsbesvären? Vecka tre var jättejobbig för mig!

Jennix
0

Tråkigt att du mått dåligt av LCHF, själv har jag reagerat precis tvärtom - jag blir av med mina humörsvängningar, Depression, ångest osv. som jag får av socker och liknande.

Jag vet inte hur länge du åt LCHF innan du gav upp men det kan vara omställningsbesvär.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Luccy
0

Jag mår mkt bättre psykiskt av lchf. Lycka till denna gång.

Kram Luccy

mirjap
0

Jag har mycket mer energi med LCHF! Aldrig sådär grintrött på e.m. och sugen som jag var förr. Orkar mer och sover bättre. Dessutom är jag ju lättare, mindre och det bidrar ju ;-D

Jag har haft 2 episoder med utmattningsdepressioner bakom mig 7-9 år innan jag började med denna kost och äter fortfarande Zoloft.  Men jag har aldrig varit så här pigg och glad.

Lycka till!

dejsi
0

Hej och tack alla glada! Jag hoppas det går bättre. Sist var i våras två månader och lyckades gå ner 10 kg, som jag senare fick tillbaka. Men jag hade inte rätt dos av min antideppmedicin, så nu först har jag trappat ner den. Mår bättre än förut förutom fysiska krämpor pga övervikt.

Har nog mycket att vinna. I oktober kommer Annika till oss här i kommunen och ska gå då ; )

Luccy, kram själv Skrattande

lizaohman
0

Så det var inte kostens fel att du blev deppig, det var skönt att höra, jag blev lite förvirrad där ett tag. Hoppas på fina hälsovinster för dig, dejsi, men minskad medicin och putz-väck med fysiska krämpor/övervikt!!!! Heja, heja!

dejsi
0

Tack så mycket! Heja själv!Skrattande