Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-billiga-ingredienser
Läst 3114 ggr
Simon-A
0

Mjölk med grädde

Är det bara jag som är såld på mjölk spetsad med en rejäl skvätt grädde? :D

andreas0
0

Nja, möjligen grädde spetsad med en pytteliten skvätt mjölk Tungan ute

Aniara4
0

Mjölk har jag slutat med för länge sen, alldeles för mycket socker i! Hela dagsransonen i två glas…

callerobertsson
0

Jag brukar göra en femtifemti - smaskens!

/Calle

nyborjare08
0

Uj ja, mjölk med grädde är en svaghet. Det blir som godis ibland för om jag dricker det för ofta går jag upp i vikt Rynkar på näsan Men visst är det gott!

Saintpaulian
0

Nää det är inte gott tycker jag. För magert! hihi

mikaelka
0

Jag brukar snarare gå och smutta lite direkt ur gräddpaketet då och då. :) Speciellt när det gäller låglaktosgrädde, smakar lite som smält glass!

skalmanmia
0

Jag har gått från lättmjölk till mellan, från mellan till standard och nu standard m grädde, klarar inte enbart grädde i kaffet, mår illa, yak!

Hausswolff
0

Jag gör som mikaelka, tar mig en klunk fet grädde då och då. Mjölk kan jag vara utan helt. Glad

lizaohman
0

Jag skvätter i en mjölksnutt i kaffet även om jag har rejält med grädde i. Jag tycker, märkligt nog, att smaken blir rundare och godare än med bara grädde.

Squeaky
0

åh mjölk är gott, vet inte hur många av er som bor här nere i skåne, men jag köper altid Åsens lantmjölk på dunk.

Den är fet och innehåller strax under 5% kolhydrater/100gr.

SMASKENS!
(givetvis går de bra med grädde i den oxå :) )

storost
0

Jag brukar blanda kaffet 3/4 med 1/4 grädde.Glad

Vänliga hälsningar Stephan

min egen hemsida.

mamminini
0

I helgen var vi på weekend i Luleå och då drack jag KaffeLatte med vispad grädde på toppen…..det var den godaste latten jag druckit på lääääääänge…..Tungan ute

mikaelka
0

Om jag för ovanlighetens skull skulle dricka kaffe så kör jag det med MINST 50/50 grädde. :)

lc-solkatt
0

jag får så lätt sug av laktos så att jag t.om. är känslig för grädde så ingen mjölk för mig

Cowboy
0

Även om jag inte bor i Skåne hittade jag Åsens lantmjölk på City Gross.

Men det var en besvikelse. Deras gammaldags mjölk hade 3 % fetthalt, alltså samma som den vanliga röda mjölken från Milko eller Arla.

Gammaldags mjölk ska ha den naturliga fetthalten (ca: 4 %) som mjölken har innan mejeriet skummar den.

mazen
0

Vad är mjölk?????Skrattande Hittar det inte i mitt ordförråd

mazen
0

Skämt o sido Fetthalten kan variera men skillnaden mot vanlig röd är att den är lågpastöriserad och inte homogeniserad lika som arlas. Jag brukar köpa Arlas gammaldags mjölk på Citygross och den har högre fetthalt