"Persisk sallad"
En kille jag var tillsammans med för en jäkla massa år sedan (hm… *s*) brukade laga "Persisk sallad".
Basen består av:
* Kokt potatis
* Kokt eller grillad kyckling
* Kokta ägg
* Majonäs
Självklart skippar man numera potatisen! 
Jag brukar höfta ingredienserna. Det blir ganska stabbigt (extremt mättande), men kan fräschas upp med tomat, gurka, paprika eller liknande.
Den kan ätas ljummen eller kall.
Jättegott! Rekommenderas. 
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

Borde bli väldigt gott och bra även utan pottisarna.
Ska definitivt testas 
Några speciella kryddor??

Mmmmmm låter gott 
jo jag har ätit den persika salladen den är jättegod, glömt bort bara o göra den, ska göra den fast utan potatis
dufva #1: Jag hade bara salt, men det funkar säkert med några goda andra kryddor. Kanske gräslök eller salladslök… *funderar*
Killen som gjorde salladen åt mig hade i saltgurka i tärningar. Han använde också majonäs med citronsmak, men det rekommenderar jag inte. Vi satt och grinade illa båda två åt surheten! *skrattar*
Emea67 #2: Det ÄR gott! 
Jea59 #3: Jag hade också glömt bort den faktiskt. Vet inte vad som fick mig att tänka på den idag, men jag handlade i alla fall hem en grillad kyckling och satte igång. Jättegott även utan potatis!
Ingenting är omöjligt. Det "omöjliga" tar bara lite längre tid... 

Ahh… har oxå ett persiskt ex… salladen kallas "olivier" om jag inte minns fel……
den vi gjorde hade även ärtor och blandades med en röra av fil/yougurt och majonäs i massor, ingen citron.
Den e sååååå smaskig, måste jag göra MEN självklart utesluta potatis o ärtor
Har letat efter detta recept. Åt det hos min systers svärmor för många år sedan. Jättegott.
Persiskt ex även här, salad olivier är min favvis med! Ska prova LCHF-varienten absolut!
Saltgurka i , och så garnerar vi med ärter majs paprika ooch räkor. "krafset" kan man ju peta bort!