Milkshake
Jag brukar göra en enkel milkshake
- Häll i en shaker
- 0,5 dl vaniljyoghurt
- en skvätt grädde
- fyll på med mjölk upp så att det sammanlagt blir 3 dl
- skaka rejält
- häll upp i ett glas
- Drick! Mmmmmm…

Låter gott, men tyvärr ser den ut att knycka lite väl stor del av min kolhydratkvot, en sådan dag skulle jag inte ha "råd" med grönsaker och gräddsås till köttet.
ja det där var inte so lowcarb förstås!
Varför mjölk överhuvudtaget? Den späder ju ut grädden.
Det ser gott ut men som sagt kolhydraterna är för många
Håller med övriga… Fast om man byter ut vaniljyoghurt mot TY nasturell, tillsätter vaniljpulver (OBS utan socker!) och shakar det med grädde…? Det blir nog mums det med! (man kan väl späda med lite vatten för att få det mer drickbart)

För att det inte är speciellt gott att dricka ren grädde? Kanske kan funka att ta mer grädde istället för mjölk och spä med lite vatten dock.
Jag dricker ren grädde ibland, det smakar utmärkt.

Tja, alla är vi olika, jag får kväljningar om jag dricker mer av det rent än typ en slurk, och jag kan inte påstå att jag är så värst förtjust i smaken av slurken.

Alltså, det är väldigt lite vaniljyoghurt i! Vaniljyoghurt håller sig på 9g kolhydrater – så när man spär ut det med mjölk och grädde så är det inga oerhörda mängder kolhydrater precis.
För mig är det här ett bra alternativ till glass!
Om man bara tar grädde så blir det nog lite väl tjockt när man shakar det…
Vart får ni tag på vaniljpulver utan socker? Har letat efter det i butiker men hittar inget. Heter det bara vaniljpulver?
det är en liten ljusbrun kartong med en glasburk innuti, det står ekologiskt vaniljpulver på det och brukar finnas där den andra vaniljen finns, eller i undantagsfall bland ekologiska varor.
Tack, får väl fortsätta att leta, tycker jag borde ha sett det i hyllorna, för jag har letat på båda ställena.

Jag har sett den på coop forum!
Lycka till:-)
här finns det på i princip alla ICA-affärer (även mindre sådana) och på alla COOP
Du kan använda vaniljstång istället, mer prisvärt.
Se upp för vaniljyoghurt - den innehåller mer kolhydrater än apelsinjuice! använd naturell och ekologiskt vaniljpulver istället