Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 2120 ggr
LaSadie
0

Mat efter träning

Jag tränar löpning, mer än jag gör just nu, ca 3-4 ggr i veckan, nu är det 5 km men ska springa GBGvarvet för femte gången nästa år och det är det jag tränar för.

Undrar lite vad ni har för förslag på vad man ska äta mest efter träningen för att få bra återhämtning efteråt.

magma
0

Vanlig lchf-kost? Mycket vatten och lchfmat i en form som är lätt att ha med sig.

Maja2
0

ägg :)

LaSadie
0

Lite mer specicikt =) Jag är totalt nybörjare och har svårt att äta efter träning då jag inte blir hungrig.

magma
0

Kall äggmjölk. Häll upp kall äggmjölk i en termos och ha i några isbitar så den håller kylan. Skaka sedan om och drick vid behov:)

En liten kylväska med kalla kycklinglår, med lite folie runt ena änden så är det lätt att äta med händerna.

Har du svårt att äta efter träning så är väl annars just äggmjölk bra, men jag kan tycka att det inte finns samma behov av påfyllning efter träning om man äter LCHF som det annars gör om man äter SLVS:s kolhydratstinna kost.

LaSadie
0

Jag har inte som mål att gå ner i vikt utan för att öka konditionen och klara GBGvarvet på ca 1.50. Just nu äter jag inte lchf kost, men testade lite under våren med lunchmat under skolan och hade mer energi än om jag åt en lunch med massa kolhydrater.

LaSadie
0

Men ska testa äggmjölk =) Gillar ägg iallafall!

magma
0

Du behöver inte ha som mål att gå ned i vikt bara för att du dricker äggmjölk:)

Om du vill vara med i loppet och äta lchf samtidigt som du vill dra nytta av kostens fördelar vad gäller uthållighet och styrka, så är det en god idé (nödvändigt skulle jag vilja säga) att gå över till lchf minst ett par, tre månader innan- helst längre ändå. Det tar ganska lång tid för kroppen att gå över till fettdrift i så stor utsträckning att man kan börja skörda landvinning vad gäller kondition och styrka. Lycka till!

LaSadie
0

Tack! Ska försöka med att gå över =)

Men äggmjölk är en bra idé!