Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 3103 ggr
willowpysen
0

stevia

Hej!

Nån som har erfarenhet av Stevia? Ska man välja pulver eller flytande? Själv tänkte jag att det kan vara användbart då jag gärna vill ha lite sötningsmedel i Te och äggmjölk, kanske även om man någon gång ska baka något som är liiiiite sött, men inte vill använda socker eller kemiska sötningsmedel.

Tacksam för svar/Hanna

"En stund i taget - här & nu"

stefanie
0

tycker stevia smakade så hemskt med sin vidriga bismak, så jag rekommenderar sukrin istället:)

KattaMo
0

Vart kan man köpa Sukrin?

KattaMo
0

Vart kan man köpa Sukrin?

[Pennylane1]
0
[Pennylane1]
0

och det där med stevia och bismak så beror det kanske på vilken stevia man köper eller så har man överdoserat, tar man rätt mängd av stevia premium så känner iallafall inte jag någon bismak.

stefanie
0

själv tycker jag att bismaken kommer oavsett hur lite man tar, eller inte nån smakdirekt utan mer en "känsla" längre bak i munnen som är obehaglig.. lite svårt att beskriva. Men jag är kanske känslig:)

KattaMo
0

#4 tack!

berndt
0

Stevia är så starkt att mängderna är oerhört små.. i en tekopp tar jag just så mycket att spetsen av en fuktad tesked täcks..(pulver) eller 1-2 droppar.

Pulvret är drygare, jag hällde upp på bottnet av en mugg - och på två månader märker jag inte ens att jag tagit något på mängden som är kvar. Och jag dricker 3-6 koppar te varje dag.

Jag är nöjd med stevia.

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

[Pennylane1]
0

jag har blandat ut lite pulver i smultronvodka Flört det blir en pikant smak , även om två droppar räcker för att söta en mugg!

goldcamilla
0

Jag tycker Stevia är bra, jag har köpt dels pulvret och sedan köpte jag en burk med växten Stevia, torkad och krossad. Jag har köpt min Stevia på www.friendlyshop.nu. Jag är mycket nöjd

KattaMo
0

#4 nu har jag tittat på Sukrin. Är detta något som man kan ge till barn? Det verkar ju vara naturligt?