Tips med köttfärssås
Jag gjorde köttfärssås för nån dag sen. Sambon hade pasta och jag hade strimlad vitkål till. Men jag är inte sugen på att ha vitkål eller att äta den som man brukar nu utan är ut efter göra nåt annat annorlunda av den redan färdiga köttfärsen. Som förr gjorde man ju isf lasagne eller såna franskbröd och hällde i kättfärsen. Fylld paprika är jag inte så glad i.
Är det nån här som har nåt gott, nyttigt och bra tips till vad man kan "återanvända" köttfärssåsen till/med?
Tack!
du kan göra LCHF-lasagne , ta creme fraiche och blanda en äggula i, samt salt och peppar och ev. riven ost, och så varvar du såserna med sådana där färdigskivade ostskivor, coop har billig, gouda, blir en god lasagne!
Varför inte göra som en lasagne, fast med squash eller aubergine 
När vi äter köttfärsröra här så steker jag oftast lite champinjoner eller sqush som tillbehör.
/Désirée

#1 Det ska jag testa!! Lät smarrigt faktiskt!! Ska det bara vara äggula å ingen vita?
#2 Attans, jag glömde skriva att jag inte gillar aubergine. Provade det en gång men det smakade bara konstigt. fast jag gjorde kanske nåt fel. Squash blir så vattnig tycker jag. Hur gör du? Häller du kokande vatten över dom skalade strimlorna då eller äter ni dom "bara"?
När jag äte squash eller aubergine så brukar jag skiva dem, lägga dem i ett durkslag och salta lite på skivorna. Sedan får det stå ett tag och vattna ur.
# 3 bara gulan har jag haft iallafall, det gör att det tjocknar lite.
Särskilt aubergine vinner på #4s tips tycker jag. Jag skivar squashen oskalad och steker i lite smör med lite örtsalt och peppar. Om man steker den bara en kort stund blir den inte vattnig. Sedan kan man ju alltid lyxa till det med att hälla på en skvätt grädde eller creme fraiche. 
/Désirée

Hmm ja jag får nog prova era tips =) Synd att slänga färssåsen annars ju =(
Tack så mkt! Och finns det fler som tittar in i denna tråden som har tips så skriv gärna ner dom =)
Jag brukar blanda i lite buljong eller gradde och gora en soppa! annars kan man ta och gora falska enchiladas med ostskivor virade run kottfarsen, graddfil och lite guacamole till.

#8 Oooo så gott =)
Eller så kan man göra en omelett med valfri smaksättning och sedan strö ut köttfärsen över omeletten och rulla ihop till en rulle. Gott!
ja just det ja! Eller bre ut den snarare eftersom den var i såsform, jag kan tänka mig att en omelett med såsen över och extra ost på kan bli en LCHFpizza med!
Mmm…så långt hade ju inte jag tänkt. Men självklart blir det ju det! På med osten och pizzakryddan och några skivor tomater så är det ju klart! :-)

Jag gör varma smörgåsar av min överblivna köttfärssås. Det finns ett recept på mandelbröd med ost bland brödrecepten här, som är jättegott och som passar utmärkt till detta.

Det är inga dåliga tips man får här inte
Tack så hemskt mkt!!
Förr, när jag åt kött tyckte jag om att äta nå'n god sallad, med mkt krispiga grönsaker i, med överbliven köttfärssås på. Nu gjorde vi alltid köttfärssåsen väldigt matig med många ingredienser i, bl a rotselleri, vitlök, svamp o grädde, och dagen efter hade den tjocknat till, vilket var perfekt till salladen.
Jag tyckte även om att äta den på bröd tillsammans med krispiga grönsaker (precis som du, Balanserad.)
(Men det var läääänge se'n nu…)
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing

Jag läste om någon som gjorde "tagliatelle" på vispad äggvita som stektes i smör och sedan strimlades.
Som variation till vitkålen, alltså.