Grilloumi?
Min lokale fettlangare hade slut på Halloumiost så jag hittade något som heter Grilloumi istället. Det smakar ungefär likadant och jag har inte fattat skillnaden eftersom jag inte kunde jämföra innehållet. Någon som vet?
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Är säkert lika bra, bara en varumärkesfråga såsom Gorgonzola, Rouqfor, Parmesan och tex. Parma.
Grilla på du!…..Själv grillade jag nötlever ikväll. Brukar äta den med bara några stänk citron, men gissa om det var gott med Sjöbodens Aioli……….
Det är samma tillverkare så jag misstänker att Grilloumin är någon slags fultjack eftersom den är lite billigare.

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Kan vara exakt samma ändå…
Jämför tobaksbolagen…vi tar ett ex.: Märket "Pri.marl.b.lend" för att inte nämna några namn…De har en överproduktion men vill naturligtvis inte sänka priset på sitt " "starka" märke så…de förpackar samma tobak i en annan förpackning kallad exempelvis "cor.n.ex.ld" och säljer dem som lågpriscig. De har således haffat bäde märkes- och lågpris-rökare.
Fortsätt tugga och var glad åt priset
Bäste maxiq: Eftersom ingen annan hade något bra svar så har jag jämfört de båda produkterna åt dig och skillnaden verkar vara att Grilloumin är gjord på enbart komjölk medan Halloumin innehåller även får- och getmjölk. Det finns även mjölksyrakultur i Grilloumin.
Grilloumi: Protein 20 E%, Kolhydrater 1,6 E%, Fett 22 E%
Halloumi: Protein 22,5 E%, Kolhydrater 2,5 E%, Fett 242 E%
P.S. Halloumin är godare!
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
Nu fick du svar på tal, Maxiq!
Och bevisat varför nedanstående talesätt är myntat;
"Själv är bäste dräng!"
Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge." /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing