Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 10026 ggr
Mumrikshumla
0

Panerad rödspätta a la LCHF

Igår köpte jag billig fyrst rödspätta på ICA Brommaplan. (1kg för 49:- tror det är billigt ialla fall :-))

Tinade en file och torkade av på lite pappar och sen penslade jag med äggula och saltade och pepprade och sen vände jag filén i linfrö och stekte med mycket smör i en panna. OJ vad gått det blev! Smöret och linfröt brev som en krispig panering som jag saknat länge.

greensis
0

Låter som en trevlig variant. Hade du krossade eller hela linfrön?

Fabricati diem, pvnc!

Mumrikshumla
0

Jag körde faktiskt med hela linfrön (har ingen mortel) och det funkade bra. Kan tänka att det fäster lite bättre och blir jämnare om man använder krossade linfrön Skrattande

raphanus
0

#2 - Det låter jobbigt att mortla linfrön. Det finns färdigmalda att köpa.

Sugiyama
0

Fast är dom malda så blir hållbarheten sämre.

raphanus
0

#4 - Men är påsen liten, så går de åt fort!

Mumrikshumla
0

Vart kan man köpa det? Vanlig ICA eller konsum?

LillaEmma
0

Ja på alla vanliga affärer :)

Mojjan73
0

Tror ni man kan panera fisk med malda fläskvålar? Brukar ju panera kycklingfiléer så och göra chicken nuggets. Tungan ute

LillaEmma
0

Jag har för mig att någon har gjort det med bra resultat, kan ju pröva med en billig fisk? I värsta fall blir det inte så gott ;)

ankir
0

Det lät gott!

Mumrikshumla
0

Jag köpte tre påsar fläsksvålar när jag började med LCHF för ett år sedan, men efter att ha öppnat påsen och känt lukten höll jag på att spy… Det funkar säkert, men jag pallar helt enkelt inte lukten…

Beroende
0

Har testat fläsksvålarna. De två första är ok men sen fastnar den tuggade gröten i halsen och jag får nästan svårt att svälja och andas. Tror mer på att krossa och använda som panering faktiskt.

[Pennylane1]
0

man måste dricka till fläsksvålarna… och/eller dippa , jag kör med creme fraiche med örtkryddor från lidl till. Luktar inte gärna på dom heller… men goda är dom! Man kan smälta ner lite jordnötssmör i dom också.. men dryck till är oftast nödvändigt tycker jag