Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettfrågelåda-minmat
Läst 2281 ggr
Linda-J
0

Hej

Jag vill verkligen prova detta och började med två kokta ägg på morgonen, köttfärsbiffar med brunsås och rivna mortötter……

ät det en bra start?

Hur ofta ska man äta?

Vad händer om man blandar detta sätt med ett "vanligt" sätt?

MissMullig
0

Nej nej inte blanda då får kroppen spatt och du kommer med säkerhet inte gå ner iaf.

Linda-J
0

ok, så ska man köra så kör man livet ut typ eller?

Linda-J
0

vad ska man promt INTE äta

Wtn3
0

Morötter är ett gränsfall, brunsås måste vara mjölfri om den ska vara okej.

Kombinera med ett vanligt sätt, hmm, beror på vad du menar, är man sockerkänslig kan det bli katastrofalt för vikten att öka fettintaget utan att minska kolhydratsintaget, men att byta margarin och lightprodukter mot riktiga produkter är positivt för hälsan.

Mervi
0

Bröd, potatis, ris och pasta är helt ute när man äter LCHF och socker.

Linda-J
0

jag jobbar på en förskola och det är svårt att påverka maten och värma egen mat då man har pedagogiska luncher… finns det något enklet att äta som inte är så komplicerad?

Diran
0

På startsidan kan du ladda ner en JÄTTE bra LCHF folder där de huvudsakliga Does and dont's inom mat finns.

Den laddar du helt enkelt ner och öppnar med tex Adobe Reader, jag tror du ska börja där och sen kolla i "Vanliga Frågor" en tråd som finns nålad.

Lycka till :)

Wtn3
0

Det första man ska ta bort är lightprodukter och margarin, sedan raffinerat socker som läsk, godis och kakor, sen vitt bröd, vitt ris, pasta och potatis, och sen även de i fullkornsformat, man kan göra det stegvis eller börja rakt av.

MissMullig
0

Linda-J

Jag jobbar med på förskola,nu har jag turen att vara den pedagåg som även har köksbite.

Jag skulle rekomendera dig att be kokerkan/kocken att ta undan en bas åt dig med kött /fisk eller vad det nu är på menyn så kan du själv tillsätta fett i någon form. Men det blir svårt kanske omdet är på en stor enhet och ni får mat från centralkök.

Barnen på min förskola tycker så synd om mig som är (allergisk mot kolisar) Jag lovar dig de har stenkoll på vad jag kan äta.

Linda-J
0

vi ha en resturan som kommer med maten

jag hitta en recept bok här inne som någon hade gjort med goda recept men nu hittar jag den inte igen…. tänkte lusläsa den och frya in maten i matlåder och försöka ta mig tid och tina dem

MissMullig
0

kolla om du kan ladda ner den med hjälp av denna länken

http://www.megaupload.com/?d=XEGFHPXA

mazen
0

Ibland blir man lite fundersam, varför inte börja med vanliga frågor och svar. Det finns på den här sidan uppe till vänster+ att man går neråt så finns det massor att läsa

http://kolhydrater.ifokus.se/Articles/Read.aspx?ArticleId=e64e72c3-2187-4266-9bd1-83f5734c4b48&GroupType=Se.iFokus.Community.Board.ForumGroup

Linda-J
0

Flört#12 jag har försökt, men får svar som kolla längst upp där och där …. men hittar inget.. så det är bra att du skrev med en länk för det behövde jag..

Jag tror att man stirrar sig blind till slut bland all fakta

Linda-J
0

jag vill köra men då måste verkligen bestäma ett datum….

måste kolla med jobbet vad de har i sin mat eller om jag måste fixa matlåder….

Mervi
0

Matlådor är nog säkrast. Lycka till!

MissMullig
0

Matlåda är säkrast men om det funkar på jobbet så kolla med koken vilka kryddor de använder. Mycke glutamat mm på storköken