Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2452 ggr
Silverscreen
0

Silverscreen - äggmjölksdeff

Jag har ätit lchf i mer än ett år nu. Har märkt av flera förbättringar när det gäller min hälsa. Piggare, jämnare humör och mindre svullen. Efter några få vattenkilon har vikten avstannat. Jag är inte överviktig men känner att jag helst skulle vilja vägen en 4-5 kilo mindre än jag gör just nu. Därför tänkte jag att jag skulle testa en liten äggmjölksdeff!

Upptäckte äggmjölken för några veckor sen och är frälst! Mixar samman kall äggmjölk med lite bär av olika slag (hallon/blåbär/några få jordgubbar/lite tropisk frukt), blir en kanongod smoothie som man håller sig mätt på länge. Perfekt.

Tänkt börja med en vecka (start imorgon söndag). Frukost, lunch, middag, kvällsmål. Ifall jag känner att jag behöver något att tugga på byts något av målen ut mot (typ) äggröra och bacon.

Jag hoppas detta kan ta mig ifrån platån :) Kommer nog behöva lite peppning och då tänkte jag att en egen tråd vore perfekt.

Startvikten rapporteras imorgon :)

LindaV-norr
0

Är själv sugen på en äggdeff nästa vecka. Glad

Har du någon plan på hur mycket äggmjölk du ska få i dig per dag??? Obegränsad mängd? Tungan ute (En del har kört kaloribegränsad.)

Lycka till.

Silverscreen
0

Tack! :)

En sats brukar jag göra på 4 ägg, 60g smör och 5dl vatten. Tänkte få i mig 1½ sådan. Blir nog lite lagom och då hamnar jag på ungefär 1100kcal. Sedan tillkommer ju lite för det som jag använder som smaksättare. Om jag blir för hungrig och känner att kroppen behöver mera energi kommer jag nog att äta lite mera. Vi får se vad kroppen säger!

Silverscreen
0

Startvikt: 61,3kg

Dagens första äggmjölkssmoothie innehåller färska hallon (finns det något godare än just färska hallon?). Mums!

[Pennylane1]
0

bara du inte tar bort effekten med bären och frukten Obestämd har du testat fakir? Dvs helt utan kolisar?

förresten! Betyder Silverscreen nåt speciellt? Vet att det finns ett spel inne på King.com som heter så men har itne funderat på betydelsen förrän nu när jag ser ditt nick!

greensis
0

#4 The silverscreen är gammal hollywoodska för film/bioduk. Det kanske finns någon nyare uttolkning.

Fabricati diem, pvnc!

Silverscreen
0

#4 Mjo, men det är inte så mkt så jag hoppas det inte gör någon större skillnad. Har testat ren fakir och tyckte det fungerade okej. Känner jag att bären har för stor inverkan så tar jag bort det. :)

Jag tycker SilverScreen låter fint och det är översättningen som #5 har givit som jag har hört (förövrigt nämns Silverscreen i flertalet låtar och det kan ju vara så att det är lite taget från Red Hot Chili Peppers - Californication) :)

[Pennylane1]
0

ahhh ja just det, det "visste" jag ju att filmduk heter så, men jag har nog tappat minnet!

Minns inte att jag hört det i någon låt öht! Men det har jag förmodligen

lil-sis
0

Första versen:

Psychic spies from China

try to steal your minds ´elation

Little girls from Sweden

dream of silverscreen quotations

and if you want these kinds of dreams

it´s californication

:-)

[Pennylane1]
0

snygg text! Enda jag minns om Californication var att en kurskamrat skrev en uppsats om "icationeringar"  eller vad man ska kalla det!

vitsippan
0

Silverscreen, hur gick det med äggmjölksdeffen?

Silverscreen
0

Det gick sådär :/ Jag tröttnade efter typ 2 dagar. Min motivation var inte så bra visade det sig. Dock lite sugen att testa igen till hösten när semestertiderna är förbi :)