Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-livsmedel
Läst 5211 ggr
cathrine70
0

Dressing

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Jag hittade/såg i  en tidning detta: Salladsdressing som har Kolhydrater 0 % Förvånad Fett 63g /100g, Inget socker. Baserar sig på vegetabilisk olja, äggula och  parmesanost.

Creamy Caesar dressing av Ken´s Steak House.

Har ngt sett denna dressing eller smakat?

MissMullig
0

Aldig sett den. Vilken butik för den?

cathrine70
0

ingen aning? hittade den i  Må  bra tidnigen nr 32 på sid 21

MissMullig
0

oki har inte den tidningen. Går att finna på nätet kanske.

rottizz
0

har inte smakat just den- men det låter ju som det är vanlig ceasar sallad dressing, den görs ju på majonäs bas samt parmesan ost mm

Smaskigt

rottizz
0

hittade den (tror jag ) Glad

www.natlivs.se

gå in under smaksättare- dressing/majonäs- så finns Ken´s där

cathrine70
0

kollade på nätet och  på ica hittar man den. Det  var inte majonnäs i den sas det…?

MissMullig
0

www.natlivs.se

Kens

Näringsvärde
Kolhydrater: 3, Protein: 0, Fett: 63.3, Energi Kcal: 566, Energi KJ: 2378

???

JAUS
0

Den innehåller 3g kolhydrater enligt natlivs.se

cathrine70
0

så  bra då! att det  inte var mer…… fast  de lovar 0%

MissMullig
0

Tryckfels nisse i tidningen eller i butiken?

Andina
0

Jag tror jag ska göra en egen Creamy Andina Dressing på olja, äggula och parmesanost. (Parmesan är så gott till lite av varje!)
Borde inte vara så svårt att få till det… Kanske lite majonäs och kryddor…

Tack för inspirationen!

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

MissMullig
0

Såg just ett recept men vet inte mägnden av var ingrediens men kanse en tsk eller msk den innehöll detta

blanda i en blender-

chalottenlök, vitlök, permesan, majonäs, dijon senap, worchestersås, rödvinsvinäger, en halv citrons saft, 1kopp olivolja,fisksås omman vill, oregano,salt och svartpeppar.

cathrine70
0

wow, det  låter inte dumt alls. Om du  prövar och  det  blir bra kan jag  få receptet då? Jag  är sååååå dålig på att göra/hitta på själv ngt eget, suck

MissMullig
0

Får köpa worchestersås, rödvinsvinäger,  citron i morgon och kolla om jag får till den Obestämd

rottizz
0

det står 0 carbs på flaskan men den innehåller 3- konstigt =)

lizaohman
0

Tillverkaren är inte tvungen att ange kolhydratinnehåll på livsmedel. Jag är alltid misstänksam när en nolla dyker upp. Den kan betyda att tillverkarna helt enkelt inte har fyllt i detta värde i tabellen som ligger till grund för innehållsförteckningen.

cathrine70
0

Men det  blir då  vilseledande(om inte lögn) marknadsföring och  de är inte så  bra för konsumenten/r…..

nyborjare08
0

Det kan vara så (gissar) att de anger kolhydratinnehåll "per serving" alltså per portion, inte per 100 g.

JAUS
0

#18 Mycket troligt, det är vanligt på amerikanska varor.

MissMullig
0

Huua då då kan man ju verkligen åka dit på massa kolisar

Mojjan73
0

Jag har provat den dressingen och tyckte den var jättegod. Men jag tog inte mycket av den till salladen ändå..