Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1557 ggr
TantRafa
0

Grilltid...

… har det ju varit ett bra tag nu. Inget för mig, jag avskyr torra brända bitar av vad det nu kan vara.

Men- för några veckor sen fick jag ett alldeles lysande bra tips!

Grilla på folie!

Numer lägger vi grillfolie på grillens galler och sen grillar vi vårt kött eller fisk på det. Så himla bra blir det, saftigt och gott och med fin stekyta. Fettet stannar kvar tillsammans med köttet och droppar inte ner i glöden med eldslågor och os som följd. Och nästan det bästa av allt: Grillgallret är rent och fint.

Skulle kunna käka grillat varje dag numera!

[ngupa]
0

Vi har en weber och grillar alltid under locket och det blir aldrig torra svarta köttbitar som det blir i konventionell grill…. Vi undrar varför vi inte satsade på en sådan för länge sedan….

Hausswolff
0

Smakar det likadant då? Jag menar, försvinner inte lite av den härliga, rökiga smaken från kolen när man lägger folie emellan?

TantRafa
0

#2 Nä det tycker jag inte. Vi grillar ofta med några kvistar timjan eller annan ört slängd på kolen och smaken finns där precis som tidigare, utan folie.

Agyr07
0

Jag älskar grillat och skulle kunna äta grillat hela tiden. Och just de där brända grillränderna tycker jag är så goda. Men jag ska definitivt testa din metod, speciellt när jag grillar fisk.