Det godaste receptet
Har läst nu massa recept på LCHF och det finns såååå många underbara recept men man kan inte laga dem alla på engång heller
… Vilket är Ert/Din godaste recept Du hittat /ätit i LCHF form?

Kycklinglevermousse! Dessutom så nyttig!
jaaahaa, Margaretas eller?

ja, se receptlänken nedan

Rättiksgratäng är nog det allra godaste, anpassade receptet.
Pizza på blomkål! Men kolhydraterna springer lätt iväg då det är lätt (i alla fall för mig) att äta mycket! 
sus123: det kan jag tro
. Vad brukar du ha på din blomkålspizza? Vad skall man akta sig för när man lägger på fyllning? Har själv inte gjort ngn pizza ännu men skall göra det på lördag.

Inget specifikt recept men jag har alltid älskat fisk med panering, så min lycka var gjord när jag läste att man kunde panera med malda fläsksvålar istället för ströbröd, det blev till och med ännu godare än med ströbröd =)
Enkelt är gott…
Falsk fläskpannkaka *mums*
Blomkålsmos! Hjälp vad gott det var. Har inte gillat blomkål förut. Men nu: OJ!
Jag tycker det passar bra med lax tillagad i ugn.

Vad intressant att höra om blomkålsmos. Jag har vägrat prova då jag aldrig gillat blomkål, men nu när du skiver att du också ogillat det och dessutom nu har det som favorit!!! Blev nyfiken faktiskt.
Stämmer bra det. Hade svårt med lukten och smaken förut…så jag avstod att äta. Men i med smör i kastrullen,kokt i grädde med valfria kryddor och mixad så blev det superduper.
Hoppas du kommer gilla det 
Det är sant vad Ni har skrivit om blomkål. Lukten är försäcklig när man kokar men sen efter man satt i grädde, smör och tex.nässlor eller spenat blir det helt annarlunda.

Nyfikenheten har vänt till beslut - detta SKA provas!
# 10 - Skulle vilja ha ditt recept på 'Falsk Ugnspannkaka' om det går bra?
Jag med……10# tackar på förhand

Raringens mandelfisk. :) Jag kan nästan äta mig sjuk på den…
Jag ÄLSKAR kantareller. Jag tänker göra kantarellstuvning och steka kantareller mm. vad man nu kan göra med dem, mums! skall sätta i frysen också att ha under den kalla och mörka vintern. Jag skall försöka göra en paj med kantarell och chévreost. Eller om ngn har ett recept på kantareller tar jag gärna emot. 

http://lchf-kost.blogspot.com/2008/06/kantarell-och-ostpaj.html
här är en länk som min dotter har letat upp till mig. Annars är väl kantarller så goda som dom kan bli, stekta i smör oxh en svätt grädde att puttra i…