Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: mat-recept-att-laga-hemma
Läst 2860 ggr
cathrine70
0

Det godaste receptet

Har läst nu massa recept på LCHF och  det  finns såååå många underbara recept men man kan inte laga dem alla på engång hellerTungan ute… Vilket  är Ert/Din godaste recept Du hittat /ätit i LCHF form?

marialan
0

Kycklinglevermousse! Dessutom så nyttig!

cathrine70
0

jaaahaa, Margaretas eller?

marialan
0

ja, se receptlänken nedan

Margaretas kycklinglevermousse

nobban7
0

Rättiksgratäng är nog det allra godaste, anpassade receptet.

nyborjare08
0

Revbensspjäll tillagade i stekpåse enligt recept i LCHF-kokboken. SÅ gott! Tungan ute

Sus123
0

Pizza på blomkål! Men kolhydraterna springer lätt iväg då det är lätt (i alla fall för mig) att äta mycket! Glad

cathrine70
0

sus123: det  kan jag troFörvånad. Vad brukar du  ha på din blomkålspizza? Vad skall man akta sig för när man lägger på fyllning? Har  själv inte gjort ngn pizza ännu  men skall göra det  på lördag.

Wtn3
0

Inget specifikt recept men jag har alltid älskat fisk med panering, så min lycka var gjord när jag läste att man kunde panera med malda fläsksvålar istället för ströbröd, det blev till och med ännu godare än med ströbröd =)

cathrine70
0
achms74
0

Enkelt är gott…

Falsk fläskpannkaka  *mums*

BeLiMI
0

Blomkålsmos! Hjälp vad gott det var. Har inte gillat blomkål förut. Men nu: OJ! Skrattande Jag tycker det passar bra med lax tillagad i ugn.

marialan
0

Vad intressant att höra om blomkålsmos. Jag har vägrat prova då jag aldrig gillat blomkål, men nu när du skiver att du också ogillat det och dessutom nu har det som favorit!!! Blev nyfiken faktiskt.Obestämd

BeLiMI
0

Stämmer bra det. Hade svårt med lukten och smaken förut…så jag avstod att äta. Men i med smör i kastrullen,kokt i grädde med valfria kryddor och mixad så blev det superduper.
Hoppas du kommer gilla det Flört

nyborjare08
0

Broccolimos tycker jag är ännu mumsigare! Tungan ute

cathrine70
0

Det  är sant vad Ni har  skrivit om blomkål. Lukten är försäcklig när man kokar men sen efter man satt i  grädde, smör och tex.nässlor eller spenat  blir det  helt annarlunda.Glad

marialan
0

Nyfikenheten har vänt till beslut - detta SKA provas!Glad

Gusan
0

# 10 - Skulle vilja ha ditt recept på 'Falsk Ugnspannkaka' om det går bra?

cathrine70
0

Jag  med……10# tackar på förhand

Puhlo
0

Raringens mandelfisk. :) Jag kan nästan äta mig sjuk på den…

cathrine70
0

Jag  ÄLSKAR kantareller. Jag tänker göra kantarellstuvning och  steka kantareller mm.  vad man nu kan göra med dem, mums! skall sätta i  frysen också att ha under  den kalla och  mörka vintern. Jag skall försöka göra en  paj med kantarell och  chévreost.  Eller om ngn har ett recept på kantareller  tar jag  gärna emot. Flört

copia
0

http://lchf-kost.blogspot.com/2008/06/kantarell-och-ostpaj.html

här är en länk som min dotter har letat upp till mig. Annars är väl kantarller så goda som dom kan bli, stekta i smör oxh en svätt grädde att puttra i…