Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1410 ggr
Arkim
0

Enorma menssmärtor.

Jag har ätit den här kosten i ca 2 månader, strickt i 2 veckor. Och sen jag började har jag haft konstanta menssmärtor.

Är det någon annan som haft det så?
Försvann dom?

Mojjan73
0

Jag hade enorma smärtor vid första mensen när jag hade börjat med kosten, sedan dess ingen smärta alls vid mens.

Medlem
0

Med LCHF fick jag mindre menssmärtor. Jag behöver inte ta Ipren varje gång men mer blödning har jag.

Arkim
0

okej, då får jag vänta och se hur det blir. Hoppas på att det ska försvinna.

julia61
0

Hade kraftigare mens och mer smärta de första månaderna, sedan lungnade det ner sig o blev nära på smärtfritt och inte så "flödigt".

[ngupa]
0

efter 7 månader på kosten kan jag konstatera både mindre mängd och mindre smärtor, fast det är först de här senaste 2 månder det visat sig så.

Jennix
0

Jag har också fått mindre smärta, mindre PMS. Hoppas det blir så för dig också!

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

parsley
0

Har du konstanta menssmärtor, dvs mensont varenda dag, oavsett mens eller inte, så tycker jag att du ska kolla upp det.

Själv så slipper jag både PMS och mensvärk, när jag äter LCHF.

Arkim
0

Jo, mina är konstanta varje dag. Men kan det vara något allvarligt?

Jennix
0

#8  Jag skulle rekommendera dig att söka hjälp för det. menssmärtor varje dag låter dåligt och jag har aldrig hört nån annan få det som äter LCHF. Förvånad

Ring vårdcentralen.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Arkim
0

#9 hmm, okej, får nog ta och göra det då.

Tack.

Medlem
0

Jag trodde också det handlade om messmnärtor under mens.

Arkim
0

#11 Jag har haft menssmärtor varje dag sen typ 2 månader tillbaka.
Men ska ringa imorgon och se vad dom säger.

eva-
0

har de senaste två månaderna inte haft ont alls vid mens, och kände inte ens av PMS senast. har lchf'at snart 4 mån.

hoppas det fortsätter så här;)

tidigare har jag aldrig haft ont heller, men de senaste åren har det blivit mkt värre, o vid ett par tillfällen har jag mått riktigt dåligt! konstigt att det kan börja vid 30årsåldern (är 32 nu).

julia61
0

Snart börjar mitt PMS, jag har haft svår sådan sedan 16 års ålder, 47 nu. Ska uppmärksamma om det lättat. Har någon annan upplevt att PMS besvären lättat. Jag tror de är lättare nu, 6 mån m lchf.

[akaron]
0

#14 julia61. Jag äter Femal Balans som jag köpt på hälsokost och har gjort det i 6 månader. LCHF har jag ätit i 4 månader och jag har nästan helt blivit av med min mycket svåra PMS. Jag kan känna att jag har ömma bröst, vill äta choklad och är något deppig. Men jag får inte alls samma "utbrott" för minsta lilla och slipper gråtattackerna och känslan av total värdelöshet. Man får ha tålamod och äta tabletterna några månader, men sen har effekten visat sig positiv. Även om inte alla symtom försvinner så lindras de.
Värt att testa och man får pengarna tillbaka om tabletterna inte hjälper.

julia61
0

Ja, jag har funderat på dem, akaron. Men har inte fått svar på om man kan äta dem när jag då har blodtrycksmedicin. Vet inte om jag törs pröva. På hälsokosten sa de att man inte skulle ta hälsokostmedicin samtidigt som vanlig med.Men senare på dagen. Kändes inte som ett helt bra svar.

Äter du medicin?

[akaron]
0

#16 Julia61
Jag äter flera mediciner och det fungerar tillsammans med Femal Balans. Vill inte stjäla tråden så jag har skickat dig ett privat meddelande.

babybel
0

Jag har ätit LCHF i åtta månader nu, och mina menssmärtor är värre nu än innan! Men bara första dagen, sen ger det sig. Hoppas att det kanske klingar av så småningom. Själva mensen är nog lite mindre och slutar tidigare, dock…

Tycker att det är ett obetydligt pris att betala för alla andra hälsovinster jag har fått!

I never worry when I get lost. I just change where I want to go.

lc-solkatt
0

Jag tror jag också hade otroligt mycket mensverk under min första mens med lchf. Trodde det hade att göra med något annat - min mens har alltid varit oregelbunden och gjort olika ont. Men sist jag hade mens var det inte så farligt.

cathrine70
0

Helt OTROLIGT!!! Min mensvärk  försunnit? va? har ätit lchf i  10-11 veckor nu. Har haft mensvärk så  jag  nästan svimmat före mensen + 5 dagar. Nu  inge alls. Hoppas det  är här för att stanna. Men märkte att jag  gick upp lite ….säkert svullnad i hope

AnnaLundgren
0

Min mensvärk och PMS har helt försvunnit, så jag blir lite förvånad ibland av att se attdet har börjat. Störtblöder inte heller längre (stressreaktion).

Båda jag och min omgivning är glad över detta…