Halvårsjubileum!
I går firade jag ett halvår som lchf:are. Kan konstatera följande:
Fördelar:
- Minus 10 kg
- Minus 10 cm i mdjan
- Behöver inte smörja in mig varje dag
- Finare hy
- Roligare att laga mat
- Mycket sällan huvudvärk
- Magkatarren som bortblåst
- Lugn mage - slipper allt pruttande ;-)
- Stressar inte upp mig och blir arg/sur på samma sätt som pre-lchf
- Är aldrig vrålhungrig
- Tål solen bättre (vet ju inte om det beror på lchf, men varför inte?)
- Tål även alkohol bättre! Har varit mkt känslig och ofta mått dåligt dagen efter (psykiskt) trots att jag druckit endast två glas vin. Alkohol i sig är ångestframkallande rent kemiskt, vad jag förstår.
- Njuter av att äta allt som jag alltid velat äta: smör, grädde, ost mm=slipper tänka på vad jag stoppar i mig=psykiskt välbefinnande. Pasta, ris mm saknar jag inte alls!
- Celluliterna har minskat!
Nackdelar:
- Svårt att hitta nåt ätbart på flygplan, tåg mm.
- För ca en månad sen blev mina naglar mycket sköra. De skivar sig och går av. Åven håret blev sämre samtidigt. Har dock läst att detta för många är tillfälligt och rättar till sig.
Jag har inga problem med att berätta att jag äter enligt lchf. De flesta som hör hur jag äter blir nyfikna. En eller två personer har reagerat negativt. Då har jag bara sagt att "vi har olika åsikter" och lagt ner diskussionen.
Så: lchf "äger", som min tonåring skulle säga! 
Grattis till stora framgångar med LCHF. 
Kul att se att du har fått så goda resultat med maten. Jag gläder mig till att sätta igång på allvar om några veckor.
/Millis 🎈
Min blogg läser du här.
Fat is your friend. (David Perlmutter)

Stort grattis till ditt halvårsresultat! Vad gäller naglarna så upplevde jag samma sak för ett par månader sedan men nu har de repat sig igen. Så det är möjligt att detta är någon typ av övergångsbesvär.
GRATTIS! Det var verkligen uppmuntrande läsning. Hoppas jag kan få samma goda resultat efter 6 månader.
Har endast hållit på lite drygt 5 veckor, men det är ju alltid positivt att läsa om andras framgångar och att hoppas på detsamma själv.
Tack för att du delgav resultaten och Grattis än en gång 
Grattis på halvårsdagen!
- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -
La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna
Så roligt att läsa. Grattis! 
Wow vad du verkar må bra! Bara att slippa fisa i tid och otid är ju guld värt
! Jag håller med. lchf äger!
Vad härligt, Bittek!
Ligger ett par månader före dig, och känner igen mig i nästan allt du nämner. Visst är det toppen?
Lycka till med nästa halvår! 
I never worry when I get lost. I just change where I want to go.
bittek Det var duktigt och vist är det skönt med alla posetiva saker som händer med kroppen.
Skall bli kul och se hur det avlöper för min del då det gott endast 17 veckor för mig fram tills nu.
Hoppas du får ett lika bra halvår till
Tack för alla gratulationer! Jag mår toppen efter ett halvår, och ser verkligen fram emot att se hur bra jag mår efter ett år.
Och jag kan ärligen säga att jag kommer att fortsätta med detta. För mig är det rätt - och så lätt! Har inga problem att avstå från kolhydraterna,
Jag vet att många andra har det svårt och trillar av banan, men kliv på igen! Kämpa på, för det lossnar till slut.
Ja jag ger mig inte jag skall ner 15 kg till tänkte jag innan jag nöjer mig. Skall bara komma igång med motionen med nu i höst men det är svårast tycker jag
Stort grattis bittek till alla dina hälsoframgångar 
http://www.winthers-skafferi.se/
Tack för ditt positiva brev! Har själv haft en total kollaps när min pappa nyligen fick en stroke men känner mig snart redo att ta upp de goda vanorna igen.Ttack för din uppmuntran att det bara är att komma igen om man hoppat av banan. Det är så lätt att synda med bröd, chips och potatis tycker jag men nu ska jag kämpa igen för jag mår ju såå mycket bättre utan kollisar!
Grattis till ett halvår med bättre hälsa och lycka till i fortsättningen!
Du kan prova med att pensla rosenolja på nagelbanden, då blir de mycket starkare när de väser ut. Du hittar den hos de som är nagelskulptörer och manikyrister. kanske på tradera vem vet?