Tillbaka efter 5 månaders återfall
Hej igen ni som läser mitt inlägg!
Nu är Diran tillbaka igen. Jag har kommit igång med LCHF igen sedan en vecka tillbaka men känner aatt det åter är på allvar.
Jag har ätit som andra i drygt 5 månader (tjeeeenare vad tiden går fort!)
Jag började med LCHF i December -08 och körde stenhårt tills slutet av februari då jag hade varit i London och åt choklad för första gången på nästan 2 månader.
Försökte ta mig upp igen, fakirade lite och så men det gick inte. Gjorde ett antal försök med klarade det inte.
Nu är jag dock tillbaka i sadeln enligt mig själv och min mamma hjälper mig mer nu än innan.
Självklart har allt fett kommit tillbaka så alla mina kläder passar inte.
Jag har gjort vissa förändringar denna gång.
Kan ge några exempel, kanske tips till några som är nya?
Jag gillar de sockefria kokostopparna, nötter och vispd grädde - innan åt jag det när jag kände för det, nu tillåts det enbart en dag i veckan, på en fredag eller lördag. Det ger en känsla av att jag får äta extra en dag som "lördagsgodis" när man inte har kört så länge med lchf så kan sådant som liknar hur man åt innan betyda mycket. Denna vanan hoppas jag kunna ta bort senare och inte äta sötningsmedel eftersom det lurar kroppen och i många fall "matar" sockerberoende.
Lite annan syn på det här med motion. Ska börja motionera mera sen när min dumma inflammation i en lårmuskel gått över.
Dessutom har jag mätt midja, stuss, lår och överarm nu från början för att själv kunna se hur min kropp förändras, det gjorde jag inte förra gången.
Över huvudtaget har jag dessa månader ändå haft lite koll och de senaste 2 veckorna har jag läst ut SSS - Ät dig ner i vikt och ska köpa hans nyaste kokbok för ytterliggare ideer och hjälp på vägen.
I oktober blir det konferansen i stockholm, det tror jag kommer peppa mig extra mycket att fortsätta.
Jag har en ganska bra känsla för det här trots att jag har mycket på gång som sätter hela kosten på spel (bröllop, resor etc)
Nu blev detta långt, men det är mitt första inlägg på MÅNADER.
Nu kör vi.
Välkommen tillbaka!
Jag har som dig trilskats fram och tillbaka, med varierande resultat.
Jag vet nu att jag måste köra stenhårt utan ost, grädde och grönsaker
Just osten är min stora last men kanske jag ska göra som dig
och vika en kväll, tex lö, till några goda ostar.
Den här gången håller vi oss på banan. Ok?! Inga fler ursäkter.
aswedishsmorgasbord.com
Välkommen tillbaka!
Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

Välkommen tillbaka…många varma stött o-peppkramar….Lycka till…
Nu är du igång igen - gött! Det där med att ta sina mått är en bra motivationshöjare. Jag har nyligen upptäckt det själv.
Välkommen tillbaka!

Tack allihopa!!
#1 - Jaså, jag är för lat för att hålla sådan koll men borde verkligen ta reda på om jag kan äta ost och grädde. Grädden är min last mer än osten tror jag nog. Använder det dagligen i te, mat etc. Är jag riktigt hungrig men måste iväg någonstans flera timmar händer det ätt jag dricker grädde straight up. Inte så gott, men väldigt mättande.
Yes, nu kör vi på den smala vägen! :D Beach 2010!! 
Detdär med grädde är nog väldigt individuellt. Jag har en stressad kropp och är väldigt kolhydratkänslig började tappa i vikt när jag staratade med en gräddshot 20 min innan maten. Ca en halv deciliter.
Nog tykte jag att jag åt en massa fett innan, men kanske var´det fel sort (majonäs, hemmagjord) eller för lite. Nu har jag börjat med att blanda i och steka i grisfett mera och vips tog min fettmabrasa fart.
Och ha tålamod - det tog nästan 4 månader för mig att tappa vikt om det jag gör nu fortsätter dvs, men cm försvann under resans gång.
Välkommen tillbaka och fortsätt med gott mod!