Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmat-recept-att-laga-hemma
Läst 14106 ggr
NomNom
7

Fritera ost - vilken??

Någon som har tips på vilka ostar som går att fritera och hur gör ni? Mamma lämnade en fritös till mig och nu har jag smält ost på hjärnan =)

magma
0

Visste inte ens att man "kan" fritera ost, gör man det?

spkn1
0

Det lär gå. Ost är väldigt fast, t.om knaprigt om man på ett eller annat sätt gör sig av med den inbundna vätskan. Om man sedan gör det i mikron, stekpannan eller en fritös lär kvitta. All typ av ost lär väl gå att fritera skulle jag tro.

Sheena
0

Nya flugan på Max är ju chili cheese.. friterade ostbollar med grön chili i. Hur gott som helst!! Men det känns som att det är nånting på ytan" av bollen oxå.. inte brytt mig om att ta reda vad som är i för det är såå gott så jag vill inte veta Skäms Men ost är det ju, och de friterar den så på nått vis ska man väl kunna göra det hemma oxå.

Krahso
0

Panera gorgonzola i mandelmjöl och äggula…. Oja va gott!!!

fellfrosch
0

camembert eller brie kanske?

aussiemia
0

mozzarella rullad i krossad fläsksvål?! Måste ju funka hur bra som helst!

aswedishsmorgasbord.com

marcus73
0

Halloumi går fint att steka utan panering. Den smälter inte. Borde gå lika bra att fritera.

http://sv.wikipedia.org/wiki/Halloumi

flikkan77
0

Tror också på Halloumi. Hoppas du berättar hur det gick och vilken ost du valde sen.

"You just have to belive…"

aussiemia
0

Halluomi smälter ju inte. Och det var ju det NomNom är ute efter.

aswedishsmorgasbord.com

marcus73
0

Halloumi smälter inte men blir krispig när man steker den. Tillräckligt tunna skivor så blir det som chips.

http://blogg.passagen.se/docentsundbergsdotter/entry/halloumi_chips

Andina
0

Åh vad jag saknar Friterad camembert med hjortronsylt (o lite stekt persilja) nu när jag läser tråden!!!
Har aldrig tillagat det själv, "bara" ätit… men kanske ska man ge sig på att prova igen… bara liiite hjortronsylt…

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck · Medarbetare på Healing

mazen
0

Har ätit friterad camembert med varm hjortronsylt och friterad persilja många gånger men provade själv för någon vecka sedan. Köpte camembertostar färdiga för fritering på vårat lilla konsum och resultatet   Lika bra som mitt minne

När det gäller fritering verkar det bara fantasin som begränsar, såg att man kunde fritera glass

marialan
0

I Tjeckien kan man få stekt ost till middag och det är INTE halloumi. Har en mycket mångkulturell arbetsplats där jag fick veta att det finns många speciella ostar som är gjorda för att steka. Fick en del namn som jag aldrig hört talas om (och det var ett halvår sedan) så jag minns inte nu vilka. Har för mig att det var från baltländerna tipsaren var från. Har inte provat att googla, men ostarna fanns visst inte i Sverige trodde hon.