Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettoff-topic-ot
Läst 2245 ggr
lizaohman
0

OT - venedig

Jag la ett inlägg i reseforum, men de verkar vara bortresta där.

http://www.amelia.se/min-sida/channal/blogg/view/?blog-id=1340&month=2009-04

Min fråga: någon som kan tipsa om prisvärd self-catering i venedig med omnejd? Vi åker i slutet av oktober, då bör priserna vara hyfsade och inte så många turister. De priser som presenteras via internet är ju inte av denna världen. Typ två månadshyror för en vecka, och de är de billiga lägenheterna …

Mcshep
0

Tyvärr vet jag inget om nån prisvärd self-cartering men puttar upp tråden så kanske nån annan som vet kan ge tips.

Jag har varit till Venedig 2 gånger och tycker det är en mysig stad.

Första gången var för över 30 års sen Tyst när jag tågluffade med en kompis och då var vi där 5 dagar och bodde på ett vandrar-,studenthem där vi låg i ett stort rum med många sängplatser men den enda gästen förutom oss var en tjej från Nya Zealand som jobbade/reste runt i världen. Undrar hur det är med henne?

1999 tog jag med min dotter som var 10 år då och tågluffade men då var vi bara där över dagen.

Lottalis
0

Jag var dit med mina flickor för ca 5år sen. Vi var bara över dagen i oktober. Allt var dyrt när man åt + en serverings avg. Det viktigaste var att vi fick åka Gondol! En flickas önskedröm, den andra ville till Pompej. Vi var 10dagar i Italien.

Gondol var billigare att åka från ett ställe bakom ett hotell. På en gångbro hade man suckarnas bro till höger och hotell gondoler till vänster ryggen mot hamnen. Minns ingen adress.

Mcshep
0

Puttar upp den här tråden.

lizaohman har du hittat nån self-catering än?

lizaohman
0

Halloj Mcshep,

jodå, tackar som frågar! Till slut valde jag en lägenhet i ett hus i Treviso. Det är från 1480-talet och ligger i gamla staden. En gammal adelsfamilj äger det och lägenheten är på 130 kvadrat. Känns bra eftersom vi har svärmor med oss. Vi betalar 800 euro med allt inklusive, även internet och hämtning på flygplatsen. Det tar 25 min att ta sig in till Venedig och ännu närmare till Verona. Vi ser fram emot denna resa! Eftersom vi fick svärmor med oss så blev det ett hyfsat pris, tycker vi. Treviso verkar också vara en charmig gammal stad, kalls ofta för "Lilla Venedig". Så det blir tre olika städer att besöka under vår 12 dagar långa vistelse.

Mcshep
0

Låter härligt Skrattande. Häftigt att bo i ett hus från 1400-talet.

Det var ett bra pris för 3 personer + hämtning och internetuppkoppling tycker jag. Hoppas ni får det trevligt.

lizaohman
0

Tackar :)

Lottalis
0

Hoppas ni får en riktigt trevlig resa.Skrattande