Köpa våg
Har inte ägt en våg på flera år men känner att nu vill jag ha en.
Skulle gärna vilja ha lite tips på personvågar som är att lita på. Helst inte allt för dyr.
Jag köpte min våg, glasvåg från clas-ohlson. Fungerar klockrent, tror den kostade cirkus 150-200. Maxvikt hela 180 kg.

Har haft en ganska brokig och intensiv viktresa det senaste året och vill slå ett slag för Wii Fit.
Absolut inte för alla men många av övningarna och träningsformerna passade mig bra. Den är i princip en våg med hög känslighet för balans. Den har ett program som gör statisktik och kurvor på din vikt, BMI och balans (kroppskontroll).
Den kostar idag under 900 kr och är den enda våg jag har haft som är till glädje även på fester! 
Du kan ignorera att den vill väga dig varje dag. Viktkurvan jag har idag sträcker sig över nästan ett och ett halvt år och är mycket lärorik när jag ser tillbaka.
Om du inte vill träna kan du "leka" med spelövningar eller göra Yoga-stretchningar (bra för kroppen). Själv älskar jag step up!
Nackdelen är att man tröttnar på program och kommentarer som upprepas i det oändliga när man använder den varje dag. Men jag stänger eller sänker ofta ljudet vilket hjälper.
Finns mycket att säga om denna underbara uppfinning men som sagt är den kanske inte för alla…
ett mått band funkar bättre man slipper se när man drukit för mycket vatten å behöver inte undra vad du väger efter toa besök 

Våg + spegel och kanske ett måttband ger nog med information.
Tror inte man blir lyckligare av att se hektona växla fram och tillbaka med vatten eller tarminnehåll utan man blir snarast stressad. 
Tack för tipsen!
Min man har haft några lugna år när vi inte haft våg hemma. Han såg mycket tveksam ut när jag sa att jag tänkte köpa våg.
Han började genast att spela upp gamla scenarier om hur jag brukade göra och reagera när jag vägde mig. Antar att han tänkte att nu är det slut på friden.Jag blev lite tveksam själv faktiskt.
Risken är att jag fixerar mig än en gång vid siffror?

Jag köpte en digital glasvåg på ICA för några år sedan, 249:- tror jag den kostade. Den fungerar fortfarande. Fett och vtn mätningen har jag inte använt förrän nu….vet inte hur exakt det är..
Hur som helst, jag kom precis hem från Lidl och kom ihåg denna tråd. Vill bara tipsa om att de har en digtal glasvåg för 199:- denna vecka.
(..Och Goudaost för 39,90!)
clas ohlson har en jättebra för 199 som har minne! digital våg :)
Minnet vet jag inte hur bra det är på sånna billiga vågar, har oxå en glasvåg (tror det var clas ohlssonoxå) Den har noll koll på senaste vägningen.. som senast i morse reagerade jag, vägde igår kväll och i morse. Resultatet (jag har lite minne) var -0.5kg men enligt vågen 0.0
Och den reagerar inte heller alls över att jag o sambon använder samma våg..