Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettlchf-för-nybörjare
Läst 913 ggr
Athlas
0

Fattar inte..

Jag har kikat runt här inne på kolhydrater ett litet tag och läst en massa om LCHF, men ärligt talt så fattar jag ändå inte vad det är och innebär. Generad Jag vet att jag måste lägga om min kost för jag att jag inte äter som jag ska och ibland så kanske jag inte äter alls på en dag, för att jag helt enkelt inte är hungrig…Jag har jobbat som kock och det var väldigt hektiskt, jag små åt lite här och lite där och när jag kom hem slängde jag i mig en macka eller nåt annat för att jag inte orkade att laga ännu mera mat….     I alla fall så tänkte jag att jag måste göra något åt det här nu innan det är försent och blir överviktig eller får någon sjukdom eller nåt..

Jag har läst att det är så många som trivs med det här LCHF så jag har tänkt att prova på det här, men jag måste veta mer om det än vad jag gör….

Har ni några tips?? Kanske länkar till någon sida om LCHF eller recept? Böcker? Vad som helst!!

Väldigt tacksam för svar//Madde

copia
0

Det var tydligen jag som var vaken först här idag. Välkommen!!

Under länkar , så hittar du alla verktyg du behöver för att komma igång. Läs lite så du har förstått va det handlar om,det blir så mycke enklare då! Jag tycker att Maria Tausons sida är kanonbra. men det finns fler..Sen kan man fråga allt här..och då menar jag..allt..*ler*

ha en bra dag nu!! Pia

Mervi
0

Välkommen Athlas! 

Jag säger som copia, läs på Annikas blogg, Litfelts och SSS böcker och Maria Tausons "Mamma äter inget vitt" (pdf-fil), det finns bland länkarna här. Vi har även recept här på forumet under Mat - recept att laga och fördelat på olika maträtter som tex. Mat - Recept på fiskrätter osv.

Lycka till!

Margareta
0

Hej Athlas och välkommen till oss!
Som Du ser finns här hjälp att få oavsett tid på dygnet.

LCHF-kosten är väldigt individuell och det är därför det inte finns några menyer eller kostplaner. Grundregeln är att man tar bort så mycket kolhyderater man själv vill och dem ersätter man med mättat animaliskt fett (fett från kött/fågel/fisk samt smör, vispgrädde)

Man behöver som sagt läsa en hel del för att börja och det gör Du bäst i de förslag Du redan fått ovan.

Numer pensionär i Nynäshamn

anki1
0

Välkommen säger jag oxå.   Anki1

Älska dig själv för den du är

Besök mig gärna påWWW.facebook.se/ankis smycken o textilhantverk

Athlas
0

Tack så mycket för svar (och för välkomnandet) allihopa Glad Jag kommer nog med många frågor framöver!! Dax att sätta igång och läsa på då *ler* 

Skit (ursäkta) bra forum by the wayFlört

copia
0

*S* man får säga skit här, ibland har vi långa utläggningar om det oxå….