Erytritol/Stevia-mix
Jag har beställt erytritol och stevia från en tysk website flera gånger. Jag har blandat båda produkterna hemma för att få ett sötningsmedel som smakar gott, och jag har lyckats ganska väl med det, även om Stevian är som florsocker och erytritolen som strösocker…
För en tid sedan frågade jag det här tyska företaget om de inte kunde tillverka en färdig blandning av erytritol och stevia, och nu har de gjort det. Kanske inte enbart pga mitt förslag men ändå…
De är väldigt pålitliga och flexibla, levererar snabbt och svarar omedelbart på frågor via e-mail. Jag vill därför rekommendera denna site:
Obs! Jag har inte någon personlig anknytning till företaget.
Länken leder till informationen om produkten som jag förespråkar här ovan, men det är lätt att navigera runt.
Ett naturligt sötningsmedel som smakar som socker men som inte höjer blodsockret alls och som inte innehåller kalorier. Låter kanske för bra för att vara sant, men det är inte alls dumt.
Erytritol är inte riktigt lika sött som socker, vilket är anledningen till att jag blandat upp det med Stevia, som ju är extremt koncentrerat. Då räcker det längre. Ingen av de här produkterna är ju direkt gratis, var du än köper dem.
Anledningen till att jag provade Erytritol är att jag inte är helt såld på den rena stevia-smaken. Den har ju en liten bismak av anis, men den känner jag inte av längre, sedan jag blandat upp den med erytritol.
Här är mer info om erytritol:
http://en.wikipedia.org/wiki/Erythritol
Hoppas du gillar det också!
Vad använder ni egentligen sötningsmedel till? Det enda jag kan tänka mig som ingår i min egen kosthållning är glass men det tycker jag blir sött nog av laktosen i grädden. 

Oftast när jag använder sötning är det inte för att göra sött utan för att runda av smaker och minska syran i smaken t ex när jag har tomatpuré. Visst har behovet minskat men jag tror inte att jag kommer att sluta helt framöver…
sukrin = erytritol, om ni har bättre kläm på sukrinet!
fast jag tycker ju att sukrin är sötare än socker (jag vet att det inte anses vara det men så är det för mig iaf!) så att göra det ännu mer sött är inget för mig… jag kan absolut inte ta för mycket av sukrinet, inte alls lika mycket som socker.
#0 varför blanda stevia med E?
Svårt att veta vad som är vad på den tyska sajten.
Jag vill gärna ha en stor förpackning vit stevia som
har florsockerkoncistens….kan någon hjälpa,
vad skall jag beställa?
premium, det har jag beställt, 100 gram, det räcker gott för det är vansinnigt drygt. Hinner inte alls göra slut på ens hälften innan bästföredatumet, inte för jag bryr mig om bäst föredatumet heller men ändå. Köpte det i höstas och har inte gjort åt med hälften på långa tag.

stevia och erythritol (sukrin) är den bästa kombinationen av sötningsmedel har jag hört, särskilt den här tjejen (rekommenderas, hon är superb på nyttiga low-carb desserter!) använder det flitigt

Och varför var det nu nödvändigt att visa denna frestelselänk!!!? 
hua!