Tyska korvar
Hej!
Jag har hittat tyska korvar på ica kvantum med 95% kötthalt (chorizo) och kabanoss med ost med 85% kötthalt. Dessa korvar är jättegoda! problemet är att det inte finns en innehållsförteckning där det framkommer hur mycket kolhydrater , fett och protein som de innehåller. Är det ngn som vet ngt??

Min farfar var ifrån tyskland, han käkade tyska korvar och snacka om att det blev återvinning. Käkar du fett, förbänner du fett. Äter du tysk korv, förbränner du tysk korv.
Det var ett förbaskat jobb att tvätta toaletten efter han hade käkat bratwurst.

De korvar jag köper på Lidl har 85%-90% kötthalt, de innehåller 1% kolhydrater, har inte memorerat fett och protein i gram dock, korvar med 95% kött innehåller antagligen mindre än så, kanske till och med noll, eftersom Chorizo är ganska stark måste de sista fem procenten utgöras av en del kryddor.
Det låter som jag kan fortsätta äta dem då, det är perfekt snabbmat till mig och mina döttrar efter en arbetsdag. De får lite fullkornspasta till och jag tar den precis som den är eller med en klick smör till.. :)

Det är säkert helt i sin ordning, problemet med korvar utan innehållsdeklaration är att det är svårt att veta om tillsatser (särskilt glutamat) används, men på korvar med såpass hög kötthalt borde det inte finnas någon anledning till att använda smakförstärkare.
#1.. det hade nog mer med just din farfar att göra än tyska korvar… vi äter en hel del tyska korvar utan den lilla bieffekten…

Sen kan det också ha att göra med hur mycket kolhydrater vid sidan om man äter, #1's farfar åt säkert inte LowCarb direkt.
jo det var just det jag menade!

Kan någon ansvarig plocka bort användaren från inlägg #1??? Med en sådan beskrivning av sig själv har man knappast här att göra.

Jo, men de kryddiga korvarna är uppenbarligen inte helt oskyldiga heller om de förvärrar situationen för en som äter "vanlig" kost, men för oss som äter LCHF lär även tyska korvar vara rätt skonsamma mot toan.
#8 Håller med här, en helt förfärlig presentation som borde bort GENAST!

troll!