Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettövrigt
Läst 1964 ggr
lopphunden
0

Dags att börja om igen efter semestern

Bild 1. Klicka för att öppna i full storlek.

Japp, nu har jag slarvat hela semester och 2.5kg upp. Det blir nu till att utesluta, mjölkprodukter och nötter, samt ost o vin. Detta triggar mig så nu får jag ta två hundveckor och försöka bli av med suget igen.

Jag har inga problem med att hitta på mat, men en sak som är lite svårare är att hitta bra recept som inte innehåller det som jag vill utesluta som står ovan.

Är det någon som vet nån sida jag kan gå in på för att hitta bra recept utan mjölkprodukter, ost, nötblandningar?

Maia
0

Vad är du ute efter för recept? Middagen kan ju bli fett grillat kött med en grönsallad och kryddsmör (som ju normalt brukar fungera även för dem som inte äter mjölkprodukter).

Fisksoppa med färsk fänkål i och aioli?

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

[Pennylane1]
0

finns säkert massor med recept här till vänster som inte innehåller de där sakerna, du får botanisera lite!

copia
0

Det finns en gratis kokbok att ladda ner. Sök på gratis kokbok, så kan du ladda hem den. Där finns många recept, man kan ju alltid göra om dom lite så dom passar. lycka till!

leafbeef
0

Ja, det kan vara ganska svårt att hitta LCHF-recept som inte innehåller ost, CF eller grädde med mera. Ibland går det bra att bara utesluta men inte alltid.

Jag har själv problem med candida (överväxt av svamp i kroppen) och äter därför inte bland annat ost eller mjölkprodukter. Ja, förutom en massa annat jag inte kan äta såklart.

Ett tips är att testa indisk mat. Jag lagar mycket indiskt, och det finns ganska många rätter som går att laga utan laktos eller ost.

En sida som jag hittat ganska nyligen, den är i och för sig på engelska/amerikanska, http://www.healingnaturallybybee.com Där finns det många recept som är ok för oss med Candida och de borde också passa dig.

Lycka till!