Sommargodis
Hej alla
jag vill gärna dela med mej av något som är riktigt gott och passande i sommarhettan det är dessutom tillåtet (i måttlig mängd som allting annat)
3 dl vispgrädde, 3 äggulor, 1-2 dl hallon, sötningsmedel typ Hermesetas 1-2 matskedar (kan uteslutas för den som nöjer sej med hallonsmaken, kanske öka på dem istället)
Vispa grädden kraftigt (nästan smör) tillsammans med hermesetas. Rör äggulorna så de är helt lösa. Blanda ihop med grädden ordentligt, häll i hallona (behöver inte mosas de delar sej fint ändå) rör om. Pytsa upp i Amerikanska muffinsformar ställ i frysen minst 3 timmar, om de får stå längre får man ta fram dem en stund innan de ska ätas. Supergott och mycket fett. Bra att ta till när glassuget kommer så här års
Vad gott det låter, skall prova under min semester. Tack
Glömde säja att man kan ha i en vaniljstång, Skrapa ur innehållet i stången och vispa med i grädden. jättegott
100g innehåller 4% kolh. 86% fett, 10% prot
Låter jättegott! Det ska jag också prova!

Hej Kelly,
tack för det jättegoda receptet på sommargodis. Jag och min man
har just smakat den. Det var supergott idag. Vi har ca 35 grader varmt här i Härnösand.
detta ska jag testa, fast jag har vaniljextrakt hemma så jag har nog i det istf vanliljstång. har inte ätit en enda glass på hela sommaren. det ska bli mums!
Hur är det annars med frukt och bär? Vilka är fatiga på kolhydrater och vilka är rika?
Frukt är i allmänhet rikt på fruktsocker (fruktos), men bär har mindre.
De bär som har minst kolhydrater är hallon tror jag.
Numer pensionär i Nynäshamn
Gammal tråd men jag tror att detta ska testas 
Glass kan det oxå kallas va?? 

Ja det kan det nog ;)

Nerskrivet i mitt lchf-recept-block !!
Men vad hände med texten ???
…… Jaja….

Det låter gott ska pröva göra de