resa
Vad gör ni med Er kost när ni är på resa typ båt el. rest.?
jag skall åka imorgon till sardinien och skall bo på båt 4 dagar med människor jag knappt känner. Vi skall äta på restaurang alla dagar. Vad kan man äta i italien?
Jag har gått ner 5,2 kg på 9 veckor är super stolt över det! Vill inte sabba det nu.
Ost, skinka, salami, oliver och olivolja. Fisk och sallad eftersom ni tydligen är vid kusten.
I Italien är det ganska lätt, men jättedyrt - både på restauranngerna och i affärrerna.
Restaurangerna har primo e secondo (första och andra rätt) samt contorno (tillbehör) separat. Men smör bör du nog köpa i mataffären - det finns förpackningar med en 10 - 12 små paket ca 10 gr styck.
Att gå på "diet" i Italien är enkelt - många går på olika dieter. Så det är inget konstigt - sen om du kan få förståelse för LCHF är ju en annan fråga??? Men det finns mycket fett i italiensk mat. Men bröd och pasta är nog huvudingridienserna - kanske lite annorlunda på Sardinien. Sardinien har en mycket speciell dialekt så det kan vara svårt att förstå!!!
Men lycka till! Vore kul att höra hur det har gått? - när du är hemma igen.
jaaaa 5353 jag skall skriva absolut hur det var
där.
Jag stannar i Milano också 1/2 dag så skall köpa massor av goda saker, mums.
Dyrt är det säkert men jag bor i Finland och HÄR är maten dyr i butiken och på restauranger. Men hur ofta får man så färsk italiensk mat . Då betalar jag lite extra
Cathrine 70!
Vart på Sardinien skall du - jag har bara varit där 2 ggr så jag vet inte så mycket. Och vart i Finnland bor du?
Jag befinner mig just nu mellan Ancona och Pescara, i en liten turistort. Tortereto.
Vi äter mycket sällan på restaurang - lagar helst själv. Men även det är en hel vetenskap. Men det är lättare här i Italien än i Sverige.
Sabba inte din viktminskning på Sardinien - finns en massa kolhydratrika kakor ochh bakelser. Det finns annat som är lika gott men inte sött.
Trevlig resa - det är alltid kul att resa och se nytt,
Ett tips som jag använder mig av när jag reser med flyg: Äggsmör - (är tydligen något Finskt). Men fungerar utmärkt på resa. Bara att många GLOR. Struntar jag högakningstfullt i.
5353!
Jag bor 30min utanför Helsingfors typ Danderyd.
Vi skall till Porto Cervo /Costa Smeralda
Ja äggsmör äter man här med rispiroger, smakar ok….pirogerna. Äggsmör är gott