Kolhydratblockerare
Är det någon som vet något om kolhydratblockerare, jag hittade detta på Netto igår?
Inte för att jag äter några mängder kolhydrater, men bara av nyfikenhet… 

Om man låter bli kolhydraterna så behöver man väl inte köpa dyra piller. 

Eh…
"Det dämpar och neutraliserar naturligt kroppens enzym (alfa amylase) så det kan bidra till att bryta ner kolhydrater från bröd, korn, pasta, ris, grönsaker och potatis, till glukos."
Borde det inte stå
"Det dämpar och neutraliserar naturligt kroppens enzym (alfa amylase) så det INTE kan bidra till att bryta ner kolhydrater från bröd, korn, pasta, ris, grönsaker och potatis, till glukos."
Hatar cancer och älskar vårlökar.
#1 Instämmer 
Den bästa kolhydratblockeraren är mina händer som inte stoppar kolhydrater i kundvagnen eller i munnen!

SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se
#4 Jo så klart, men man undrar ju vad det är och vem som använder det?
De som letar efter snabba genvägar köper det.
SAMÅK!
www.skjutsgruppen.se

Det vore visserligen rätt skönt att kunna käka pasta till köttbullarna utan att kroppen ska tolka kolhydratsmängden som ett tecken på att det är dags att lagra fett, men eftersom jag är skeptisk mot "mirakelpiller" så kommer jag fortsätta äta naturligt mat med få kolhydrater istället.

Här är en liknande produkt med bönextrakt. Det roliga på denna sida är råden nederst; "Ät mat med lågt GL". Frågan är ju varför man då skulle behöva käka pillren. Kanske för att kompensera för frukten?