Min man ska börja med lchf men
han är ute och kör hela dagarna, alltså äter han ute varje dag. Vad bör han tänka på? Det är ju lätt att plocka bort synliga kolhydrater men jag tänker på såser osv, om det är pulver såser o sånt de använder så är väl det inte så bra va???
Är det nåt mer som vi bör tänka på?

Att de kanske steker köttet i margarin eller omega 6-oljor, samt att såserna som du sa kan vara sockrade tillsatsladdade pulversåser, det är väl de osynliga fällorna man kan råka ut för.

Har han inte möjlighet att ta med sig egen mat?
Även om han inte har möjlighet att värma maten så finns det ju ganska mycket som man kan äta kallt tex köttfärsbiffar, äggsmörgåsar (stekt ägg istället för bröd), grillad kyckling, rökt lax, kokta ägg mm mm.
ja just det- stekfett har jag inte haft en tanke på -tack!
Jo vissa dagar kommer han försöka ta med sig mat- men han tillhör det latare släktet så vi får se hur det går med det 
Om ni lagar mat hemma och äter LCHF så laga lite extra som han kan ta med. Så har jag gjort alla åren. Inte har jag lagat extra mat till lunchen, jag är också lat.

Det finns ju mellanting oxå.. jamenar i stället för att äta stuvade makaroner med margarin korv med poatismjöl!!
Smörgåsar är lätta att ta med sig och i princip kan man ha en hel lunch på bara en tunn skiva bröd.. det är bara fantasin som sätter gränsen.. äggsmörgåsar, pannbiffssmörgås osv!
Här är ett exempel!

Ljuva dröm att som en svensk se ut, att få lära sig att veta hut.
Det är ju väldigt olika hur kolhydratkänslig man är. För min del fungerar det bra att välja den fetaste såsen och be köket öka på såsen och minska på potatisen, men jag inser att för många funkar inte det.
Har man fördelen att äta på ungefär samma restauranger så lär man sig snart också vilka som använder bra råvaror och vilka som fuskar mer.

När jag ska äta ute brukar jag ta med mig smör och majonnäs 80% i små plastburkar. För kaffet kan jag ta lite paranötter med mig.
tack för mkt bra tips