LCHF pizzabullar!
Jag har saknat pizzabullar väldigt mycke men har nu kommit på hur man kan göra sånna fast LCHF.
Använde äggmuffins recept som jag hittade i en tråd.
10 ägg
2 dl riven ost
1 dl grädde
ca 2.5 msk Fiberhusk
1 rågad tsk bakpulver
blandas i hop. Plus lite salt och lökpulver efter tycke.
Häll smeten i tex muffinsformar.
Skär skinka i strimlor och skär lite tomater i småbitar. Lägg i varje form. Pudra över rikligt med pizzakrydda(oregano, basilika m.m) om du gillar det. Strö över lite till riven ost. in i ugnen 200 grader tills dom får färg. MUMS :)
Kommer ett foto på dom på min blogg senare ikväll.
//Skrutt
Slurp!!!!
Tack! Bokmärker, absolut.
Gör så 
Om man som jag brukade tycka att pizzabullar var perfekta som fukost eftersom man bara kunde äta dom som dom var så tror jag nog det här ska funka som bra frukost också 
Ja eller till lunch! Eller middag eller picknick,,,,, detta kan ju alla äta även icke-lchfare, huu ja det finns sådana….
Haha ja absolut det är perfekt till middag och picknick, ja till allt 
Virrig som jag är hade jag glömt lägga in fiberhusk och bakpulver i receptet men nu finns det med 
Näe, det behövs väl inte??? Mina vanliga äggmuffins blir underbara utan! Blir det för blött med tomaterna och därför måste det vara med???
Vet faktiskt inte. Har inte gjort utan. Men jag kan tänka mig att det funkar utan också 
Låter gott, bokmärker också.
Låter supermums!!! Bokmärker och tackar för recept!

jag har gjort ngt liknande, men jag hade kokat en tomatsås på färska tomater o krydda. kokade den riktigt länge så den blev tjock och la i en klick och då blev det inte vattniga.. =)
# 9 Gott, känner nästan hur den doftar! Måste prova!
# 9 låter mumsigt det också 
Jag är så glad att jag kom på detta 
Ser framför mig hur goda mina frukostar kommer vara i framtiden. Hatar att gå upp tidigt när jag skall jobba men det är ju lite lättare om man vet vad som väntar. Äggmjölks varianten på varmchocklad och LCHF pizzabullar. Är nämligen inte så förtjust i ägg o bacon på morronen och det har varit svårt för mig att hitta en LCHF frukost jag trivs med.