Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etiketthälsa
Läst 4516 ggr
mannepanne
0

Ryggont

Hej!

Från och till sen jag började med LCHF, framför allt senaste veckan, har jag haft återkommande ryggont och nyp i sidorna (ungefär där revbenen slutar).

Ryggontet är allt från obekvämhet till faktiska styng av smärta, särskilt ofta när jag rätar på mig och då ut mot sidorna till. Oftast värst på morgonen.

En bekant sade till mig att han haft liknande problem, och att det berodde på att han inte drack tillräckligt med vatten enligt hans läkare. Det torkar ut diskarna i ryggen, och njurarna börjar klaga för de kan inte rensa ut skräpet i kroppen ordentligt.

Kan det stämma? Har aldrig haft ryggproblem av den här sorten innan.

// Manne

Joula
0

Att njurarna kan göra sig påminnda som ryggont har jag också hört och träffat folk som råkat ut för.

Är problemet att du dricker för lite borde det vara ganska lätt att testa om det blir bättre genom att dricka mer?!Glad

Eftersom njurarna renar kroppen kanske de har fått extra att göra i och med kostomläggningen, att kroppen äntligen får en chans att reparera sig?!

mannepanne
0

Ja, ska helt enkelt testa det och se om det hjälper. Jag trodde jag redan drack rejält med vatten, men jag kanske har bedragit mig. Dricker jättemycket te på jobbet också, och det är väl vätskedrivande.

// Manne