Shopping!
Idag har vi äntligen tagit oss till Lidl och jag har köpt mandlar och nötmjöl så nu ska här bakas… Dessutom hittade jag muffinsformar, som jag har saknat länge men inte kommit mig för att köpa.
Jag har också fått mina paket idag, ett med sockerfri mörk choklad (små små chokladkakor) som jag inte har smakat än och ett paket med hampafrön.
Lugn och fin, det är inte till att knarka med! 
"Hampafrö är en av naturens mest näringsrika och fullvärdiga kost med dess höga innehåll av viktiga proteiner (20 aminosyror, varav 10 är livsnödvändiga) och fettsyrorna Omega 3, 6 och 9 i perfekt balans!"
Produkterna är helt naturliga och innehåller inga konserveringsmedel eller tillsater.
Skalade hampafrön innehåller ca 30% protein, bra för mig som är halv-veg! (äter fisk, skaldjur och mejeriprodukter).
Hampafrön kan användas som topping på sallader, på fil och youhurt, eller i bars och bakning, eller bara ätas som snacks.
Om nån är intresserad finns mer info här
Har inte långt till Lidl - så sparar detta :)
Men omega3n kan väl inte tas upp till stor del av oss? :/
Hampafrö är jag också sugen på att prova! Men har inte sett det någonstans.
Jag har ätit ett jättegott hampabröd (innan LCHF) som jag kom att tänka på nu. Undrar hur mycket kolhydrater det kan vara i det? Det innehåller 89% groddat vete och 11% hampafrön.
#3 Det lät intressant, med det brödet. Nej, jag har ingen aning heller hur mycket kh det innehåller.
Vart hittade du det?
Jag har länkat till Reidarsson.se upp i trådenstarten, men man kan beställa från Hampvaruhuset
Tycker hampa är lite skojigt för det kan användas till så många olika saker. Eh, lät kanske lite dumt, syftar inte på knark alltså