Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettallt-om-lågkolhydratkost
Läst 1842 ggr
minik
0

bullkalas...

hej, ätit low carb ganska länge och mår bra av det. Problemet är bara när man är bortbjuden…och det bjuds på kakor, bullar, tårta osv, tackar oftast nej men ibland går det helt enkelt inte pga att det känns ohyffsat och otacksamt….vad gör ni i sådanna tillfällen? Något tips på hur man ska hantera situationen?

Iansmamma
0

Hej minik,

jag brukar helt enkelt säga att jag inte mår bra av att äta kaffebröd. Det brukar inte vara några problem med hur folk reagerar på att man säger så.

Lycka till!

Mervi
0

Jag äter inte. Jag förklarar att jag inte tål bullar och kakor och det brukar gå bra. De flesta som känner mig vet det vid detta laget och det finns ofta ost till mig.

sese
0

Säg att du inte äter det - folk är vana vid dieter av alla slag, jag får aldrig negativa reaktioner.

Jennix
0

Hur man hanterar det beror väl på hur man mår av det? Själv kan jag inte äta och skulle hellre be om lite osötad grädde med hallon.

Ta allt som skrivs på Internet med en nypa salt. Du vet inte vem som sitter bakom det andra tangentbordet och du vet inte vilken kunskap eller utbildning de har. Tänk efter själv!

tjej39p
0

Tidigare sa jag "jag äter inte kaffebröd" men det har jag sagt under många år utan att vara LCHF:are. Numera säger jag helt enkelt "jag är kolhydratintollerant" *skratt* många förväxlar det med glutenallergi och lactosallergi och då säger jag inte så mycket mer. Och det har funkat Cool

olandsfamiljen
0

Lite svårare kan vara om man blir bjuden hos ngn man inte träffar så ofta o man är den enda gästen o de har köpt fikabröd det känns faktiskt inte bra o tacka nej då….! Är man fler gäster finns det ju alltid flera som äter!

pema
0

Jag har väl tur för vi är ett gäng som går runt till varann, o dom är så nyfikna att när dom är hos mig vill alla smaka när jag bakat lchf bröd o lchf kaffebröd Glad

Minorca
0

Jag brukar såja att jag tyvärr inte tål spannmål längre. Oftast frågar de om vad man äter istället eller så dricker jag en slät kopp te. Jag dricker inte gärna kaffe och frågar efter te när jag blir bjuden, Jag tycker det känns lika att tala om att jag inte äter bröd