Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikettmedlemmar
Läst 2354 ggr
Gnici
0

Gnicis nystart

Jag skäms nästan för att visa mig här igenSkämsUndrar hur många gånger jag har misslyckats med att hålla mig till LCHF? MÅNGA! Men jag är ju trots allt av envist virke, så jag har förberett mig några dagar på att ta det definitiva beslutet att skippa kolhydraterna helt. Och det beslutet togs i morse, mumsandes på bacon/äggröra med smör och dillmajonäs.

Jag VET ju hur pass mycket bättre jag mår på den här kosten, men ändå pinar jag min stackars kropp med allt socker och annat olämpligt…

Har gått upp en hel del i vikt också och väger numer 113 kilo till mina 168 cm. Så det finns alltså en hel del att ta av.

Jag hoppas innerligt att jag kommer att lyckas den här gången, men vet också att det är mitt eget val om jag kommer att göra det eller inte….

Men nu kör jag i alla fallGlad

nettan112
0

Lycka till :) Om du har kämparglöd tror jag att du kommer att fixa det, är själv inne på min 3:e vecka någonsin med LCHF. Och det funkar, har nu hittat en hel del desserter som är LCHF… mums fillibabba….. :)

vinteralvan
0

Välkommen tillbaka och lycka till.Skrattande

berndt
0

Kämpa på!

Jag märker själv hur lätt man sakta sakta glider över till lite, bara lite mera glass.. och en bit choklad (mörk) till, inte bara två som man lovat sig själv.. puuh, så förrädiskt.

Jag brukar säga att vara sockerberoende är som att vara alkoholist, det krävs ordentliga tag för att bli kvitt beroendet. Då hoppas jag folk förstår vilken kamp det är - alkohol KAN man ju vara utan, men försök leva utan mat! Foten i munnen

Lycka till! och skriv av dig på KiF, här får du stöd!

Man, född 1953, 166 cm lång, startvikt 94 kg 

LCHF till och från sedan 2009. Nystart oktober 2017

Sockerberoende.

korseett
0

Det är en del i att lära känna sig själv med att halka av banan. Nu har du ju massvis med kunskaper om dig själv så at du förhoppningsvis kan stämma i bäcken när problemen kommer

catlin
0

Välkommen tillbaks! Roligt att se dig här igen.

Visst är det upp till en själv om man ska lyckas, men att hänga lite här kan ju hjälpa till ordentligt! Glad

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

ToFat
0

Kul se dig igen! …Själv har jag också kämpat i många år, snarare gått upp i vikt, men hade jag inte ätit LCHF med jämna mellanrum hade jag nog gått upp mer. Senaste året har jag hållit vikten iallfall..så det gå ju åt rätt håll…..Det där tappa ett kilo i veckan har jag gett upp. Fokuserar mer på att må bra, och inte gå upp. Kanske det jag skulle gjort från början, men man blir ju så avundsjuk när man läser om såna som rasar i vikt…Tålamod, kanske..

Maia
0

Du ska aldrig nånsin skämmas över att du är smartare idag än igår. Glöm igår och gå framåt. Hurra för dig! Heja på!

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

fenixthebasketcase
0

*hejar på* :)

pyre-lena
0

Välkommen tillbaka!!!

Hoppas du slipper halka på allt för många bananskal denna gång. Om du bara vill och orkar så kan du och när lusten och orken tryter så finns vi här Flört

Lycka till!!!

Mervi
0

Välkommen tillbaka. Klokt beslut behöver man inte skämmas för.

Nya tag , lycka till.

Gnici
0

TACK för alla peppande och snälla ord - ni är guld värdaSkrattande

#6 Kanske är det så att man lätt blir just avundsjuk på dem som går ner så mycket med denna kost, att ialla fall jag ger upp innan jag knappt har börjat, just för att jag inte lyckas lika bra som "alla andra"

#7 Du har så rätt - jag ska aldrig skämmas mer för att jag är smartare idag än vad jag var i gårCool

Gårdagen gick väldigt bra för mig faktiskt, med mina mått mättTungan uteFrukost: bacon- och äggröra

Lunch: hallon, grädde och turkisk jougurt

Middag: en stor bit ost och en korvbit med låg kolhydratmängd

Det var väl inte så mycket mat, men jag höll mig mätt och nöjd hela dagen i alla fall. Var och handlade och tyckte att det var väldigt jobbigt vid godishyllorna och frysdiskarna med glass - men jag klarade detGladOch det är jag jätte stolt över, med tanke på hur mycket sånt jag ätit de senaste veckornaGuld i mun

Frukosten idag bestod av: hallon med grädde och turkisk jougurt (igen) Jag vet att det kan trigga i gång sötsuget, men jag tycker inte att det gör det nu.

Lunchen blir ett par griskotletter med CF

Och middagen kommer att förtäras i bilen är det tänkt eftersom jag kommer att vara i stan hela eftermiddagen och kvällen. Tänkte att jag köper grillade kycklinglår, för det är gott. Kanske också någon kaffe med grädde på stan. Finns två butikscafeer som har riktig grädde till kaffet som alternativ - det gillar jagTungan ute

Nu gäller det att köra på vidare på den här vägen…..

copia
0

Kul att se dig här igen!! Det är sant som dom sääger , bara att ta tag i saken igen. jag har ju startat flera sluta-röka -trådar, men fallit dit igen.. Men skam den som ger sig! Nu är jag rökfri sen januari, dock inte snusfri.  Så lycka till nu, det ska bli spännande att följa din tråd. Kram Pia

Aniara4
0

Håller med, du ska inte en sekund skämmas för att du är tillbaka, du ska vara stolt över att du inte ger upp. Det sägs ju att man inte har misslyckats förrän man slutar försöka. Ditt inlägg #11 påminde mig om hur svårt det var i affären i början, det var nästan fysiskt svårt att gå förbi glassdiskarna utan att släpa fötterna och börja glida i riktning mot dem. För om jag inte köpte glass så hade jag ju ingen hemma när suget satte in! Förvånad De goda nyheterna är att ditt inlägg som sagt påminde mig om detta, jag hade alltså glömt bort att det var så det var! Nuförtiden ser jag knappt kakhyllorna, och lösgodiset irriterar mig bara i sin plastiga onödighet. Så det går absolut att komma dit, om man bara håller ut genom avvänjningen, kämpar på, och reser sig på nytt efter varje felsteg. För det är nog ganska få sockerberoende som slagit om bara sådär utan att nånsin få ett återfall.

Maia
0

Bra start!

Snöa inte in på hallon och TY, bara. Det kan bli lite för mycket av den varan om man inte ser upp. Eller du kanske inte har problem med sådant? (Det har jag!)

- - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - - -

La grammaire est une chanson douce. /Erik Orsenna 

[tillbakalutat]

Gnici
0

Nu är jag här igen med en rapportGlad

Kan säja att det går väldigt bra för mig nu och jag har kommit igång bra känns det somTungan uteDet är ju en vecka sedan jag började och har inte kännt av något speciellt, mer än en urinvägsinfektion, som jag ätit antibiotika för. Men jag brukar ha sådana regelbundet tyvärrGråterFast kanske jag slipper dem i och med denna mat nu dåFlörtHar fortsatt att äta så lite jag kan, utan att jag ska gå hungrig och det blir oftast till att äta 2-3 gånger om dagen.

#14 Maia! Grädde och hallon ÄR gott och jag har ätit det flera gånger OskyldigTycker inte att mitt sockermonster triggas i gång av det, utan lilla magen blir bara nöjd av det lilla godaTungan uteSå det tänker jag ha kvar att ätaGlad

Annars så har det, förutom hallongrädden, blivit en del bacon och ägg, ungsstekt fårstek, korv, kyckling, cole slaw och lite annat…Fårsteken har räckt att knapra på under hela helgenTungan ute

vinteralvan
0

Tranbär är bra mot urinvägsinfektion. Jag hade ofta UVI förut men började dricka tranbärsjuice och sen dess har jag inte haft det igen. Nu är ju juice inte LCHF-mässigt bra men jag har hittat tranbärstabletter på hälsokost. Prova det så kanske du slipper UVI igen.

catlin
0

Hur går det nu Gnici? Hoppas du har en glad midsommar!

Matblogg: Chakulas LCHF

*stay calm - be brave - wait for the signs*

Gnici
0

Hej på er!

Jo det går faktiskt bra för mig och jag är väldigt duktig tycker jag själv.

Men min kroppsvärk har blivit sämre sedan jag började äta LCHF. Men jag anar att det bara är "övergångsbesvär" och att det blir bättre med tiden.

Jag har inte gått ner i vikt något nämnvärt - bara ett par kilon som väl är vätskekilon. Men jag går inte upp i alla fall och det är jag tacksam över.

Lagade detta till middag idag och det var längesedan jag ätit så gott…

Bacon -och äggröra stekt i smör med peppar och en slatt grädde och sedan blandat med Cole Slaw med mycket vitlök i Tungan ute

Beroende
0

Se där, det går ju jättebra för dig. Är själv bara inne på andra veckan och försöker att inte falla till föga vad gäller "bara en liten bit" eller "det är nog ingen som ser om jag tuggar i mig den här kakan". Jag som normalt sett är totalt karaktärslös har lyckats hittills. Jag känner mig jätteduktig och jag tycker att du är ännu duktigare som tar tag i det igen. Det är ju inga problem att sluta äta kolhydrater. Det svåraste är att inte börja igen Flört

LatMask
0

Som Maia säger "Du ska aldrig nånsin skämmas över att du är smartare idag än igår" - en alldeles underbar devis!

Bara att stå still i vikt är väl alldeles underbart för många av oss!

LatMask
0

Hur går det, Gnici?