Kolhydrater iFokus

Kolhydrater

Etikett: allt-om-lågkolhydratkost
Läst 840 ggr
ashe
0

Gen som styr sockersug hittad!

En liten notis i dagens Västerbottens-Kuriren skriver att forskare i Finland nu hittat en gen som styr vissa personers ständiga sug efter socker. Sockergenen delar dessutom utrymme med genen för fetma! (Först skrivet i Svenska Dagbladet tydligen).

Ja - tänker jag, det var väl det jag visste! Det är både arv och miljö som ligger bakom att jag är tjock.

Men jag tänker också: jag är smartare än mina gener - nu ger jag dem inget socker alls. HAHA!

Mervi
0

Skrattande.

maxiq
0

Det finns alltså inga gen-vägar till att bli smal…

Räcka ut tungan

tusenord
0

Det förklarar varför somliga (läs: jag) har så svårt att styra sitt sockersug. Glad

Jag ska också svälta mina gener på socker, då det är sockret somär min största bov i viktökningen. Då är vi två! *tummen upp*

Monsun
0

Läste också detta. Tycket däremot att det var sorgligt att läsa att man nu skulle ta fram medicin så att man ändå skulle kunna äta socker!

Mizzi
0

Hm …. men det där med att dela utrymme, borde man inte lida av båda då om man nu har det ena???

Jag är överviktig men sockerberoende har jag aldrig varit, snarare tvärtom.

Men jag kanske tänker fel …..

magma
0

Såg ett inslag i nyheterna på TV igår. Den sista frågan reportern ställde till en forskare var om man inte alltid vetat att en del människor tycker om sött mer än andra? Då log forskaren snett och svarade att "jo, men nu vet forskarna det också".

zeretki
0

#6 asgarv!!

Margareta
0

Så länge jag får fett klarar jag mig utmärkt utan socker.

Numer pensionär i Nynäshamn

maxiq
0

OK, vem av oss ska ringa till forskarna och berätta vad vi vet?

korseett
0

en forskare med humor

magma
0

#10: Exakt! *konfunderad*

Bookjones
0

Såg på TV "over here" i morse att fetma kan vara länkt till VIRUS… Vanligt förkylningsvirus närmare bestämt. Detta på vanlig TV nyhetsprogram. Inte är det väl 1a april väl?

Mervi
0

Nej det är inte 1 april men man undrar det många gånger när man läser nyheter.Flört

Men jag tänkte att vi som äter LCHF blir inte förkylda så ofta så kanske viktminskningen hänger ihop med det…..

Andina
0

Genen som styr vårt sockersug - har vi hört nå't mer om den`? Eller är den borttappad?

Allting är möjligt tills det är bevisat som omöjligt - och till och med då är det omöjliga
kanske bara omöjligt än så länge."  /Pearl Buck ♥· Medarbetare på Healing